Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A co znaczy startować? U mnie jak wyłączę pompę na chwile to po załączeniu piasek w korpusie w 2 sekundy przybiera postać pierwotny, czyli gotującej wody


O to masz fajnie bo u mnie też nie startuje. Ale zapewne spowodowane jest to tym, że zarówno ja jak i kolega Irek mamy korpusy 20" a co za tym idzie znacznie więcej piasku do ruszenia.


A co do różnic między Matrixem a piaskiem to śmiem twierdzi , że większą robotę zrobi FBF a największa różnica to oczywiście cena :-)

Opublikowano

Przy ilości złoża w korpusie to FBF będzie z pewnością wydajniejszy ale jak ktoś ma częste braki prądu a pompa bez wspomagania nie jest w stanie ruszyć piachem to matrix będzie bezpieczniejszy. Czy wystarczy taka ilość jaka zmieści się w korpusie to zależy od wielkości obsady.

Opublikowano

Piasek w FBF ma jeszcze jedną wadę, przynajmniej u mnie, miałem problem z regulacją przepływu i teraz mam 1/3 piasku tego co wsypałem pierwotnie. Na szczęście kubeł wypchany ceramiką i matrix w jednym korpusie nadrabiają. Ja FBF piaskowy będę zastępował matrixem bądź denitrate seachem.

Opublikowano
Piasek w FBF ma jeszcze jedną wadę, przynajmniej u mnie, miałem problem z regulacją przepływu i teraz mam 1/3 piasku tego co wsypałem pierwotnie. Na szczęście kubeł wypchany ceramiką i matrix w jednym korpusie nadrabiają. Ja FBF piaskowy będę zastępował matrixem bądź denitrate seachem.


Przecież masz zawory regulujące jak ci mogło wydmuchać piasek ?

Chyba że masz bez baypasa ale raczej to niemożliwe :-).

Opublikowano

witam po kilku zmianach w moim narurowcu udało mi się podnieść przepływ do 1.9m3 na godzinę i więcej już chyba się nie da.Spostrzeżenia na gąbce na mechaniku można podnieść przepływ tylko o 100 litrów czy dwa korpusy będą na gąbce czy jeden więcej nie idzie;) Jedynym największym podniesieniem przepływu jest obejście za mechanikami korpusów.:P Teraz po wymianie w fbf piasku na matrix już problemy z brakiem prądu mnie nie dotyczą :D

Opublikowano

Wracając do tematu wad i zalet filtracji narurowej:

Zalety:

- brak gąbek w akwarium

- nie wkładamy rąk do akwarium

- nie ściągamy gąbek w wodzie, przez co syf nie wraca do akwarium

- większa estetyka

- pół automatyczna podmiana wody ( przy większych akwariach to wybawienie )

- brak odchodów ryb na dnie- tutaj zasługa falownika, jednak korpusy mechaniczne są właśnie do tego aby je przechowywać

- mega prosta obsługa


Wady:

- niestety nie ma opcji w tego typu filtracji na ciągłą podmianę wody ( takie rzeczy tylko z sumpem )


Nie mogę uznać problemów ze sklejaniem takiej filtracji jako wady. Można by powiedzieć, że samo robienie prawa jazdy to też wada ale jak już je mamy to jest bajka. Tak jest z filtracją narurową. Raz skleisz i jesteś zadowolony.




Z innej beczki:

Stosowałem sznurki 100mikronów, przepływ spadał dość szybko w momencie zapychania się sznurków. Przeszedłem na owatę. Fajna sprawa bo wytrzymywały spokojnie 3 tygodnie bez spadku przepływu ale przy wymianie na nowe mętniała mi woda. Teraz 2 miesiąc mam gąbkę nawiniętą na trzpień od sznurka. Co prawda jak zamontowałem ją pierwszy raz woda zmętniała mi na 3 dni. Od tamtej pory nie wiem co to mętna woda. Płuczę co miesiąc te gąbki i po płukaniu woda kryształ.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.