Skocz do zawartości

Samsung 5630


JemioloSeba

Rekomendowane odpowiedzi

No to fajnie, że sie dogadaliscie :)

Trzeba dodać, ze te moduły sa tez wodoszczelne IP-68. Podany przykład jaki ja zastosowałem był dla mnie korzystny, gdyz u mnie całe oswietlenie spoczywa na wzmocnieniach, wiec musi byc sztywne,

I co jest ważne, teorie, ze ledami nie da sie oświetlić akwarium, bo jest za słabe mozna miedzy bajki włożyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i znowu wyszło że człowiek całe życie się uczy.

Gdybym wiedział o istnieniu Conrad'a jakieś 2 miesiące temu oszczędziło by mi to dużo pracy, a tak niestety sterowanie taśmami musiałem zrobić na Rampie i wyłącznikach czasowych.

Po raz kolejny okazało się że "w kupie siła"



po prostu nie masz czasu wszystkiego śledzić.

5050 RGB - Lichtsteuerung für Aquarium mit Controller MS-35 - YouTube


ten filmik kolega pemergency jako "antyreklama RGB w akwa" wrzucił na te forum chyba z pół roku temu. Film jest stary na ledach RGB 5050 ale starej generacji i podane tam zainstalowane moce są dawno nie aktualne. Natomiast efekty jak najbardziej do uzyskania do baniaków nawet 60 cm głębokości i 2 metry długie przy nowych taśmach RGB 5050 14,4W/m już dla mocy zainstalowanej 70W - czyli kupujesz komplet na allegro za 135 zł - 5m taśmy+ sterownik IR44 + zasilacz 70W. i masz ręczne zdalne sterowanie.

Conrad MS35 to już pełny mikroprocesor i automatyczny cykl dobowy. Sam piszesz bajkowe kolory dla swojego akwarium. Spełnienie marzeń każdego malwisty.

Mam już napisany program dobowy dla MS35 i poszukuję nastrojowego podkładu muzycznego do mojego "deccorativo RGB light" w nowym 120cm. baniaczku.

Jak będzie zapięte na ostatni guzik to pokażę mój film.

Zbiornik dojrzały na wodzie amoniakalnej i dziś wpuszczone ryby. cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo kolega Pemergency ma trochę racji, szkoda rybich ślepków na taką dyskotekę ;-) Dzisiejsze ledy to coś zupełnie innego niż stare albo nowe ale tanie ledy. (5050- prawie sie nie różni od 5060).

Pełna zgoda, że efekty z led są czasami szokujące, ale wszystko zależy nie od prostego przylepienia led i podłączenia ich do prądu. Trzeba oświetlenie robić z głową. Same RGB mogą nie zadowolić akwarysty. Ale połączenie RGB z profesjonalnym paskiem led jasnych zimnych, może zaskoczyć. Mieszanie barw i źródeł światła to prawdziwa zabawa a efekty na końcu są zaskakujące.



A co do podkładu muzycznego - polecam

Dire Straits - Six Blade Knife

;-)

[ame]

[/ame]


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No ja na 140cm mam 3 moduły + taśma led 90cm i dla mnie jest OK. Znudził mi się zaciemniony zbiornik przy halogenie. Teraz glon rośnie na kamieniach aż miło. Światło na chwilę obecną bez zastrzeżeń. Temperatura ledów jak i listwy jest stosunkowo niska- lekko ciepłe.

Nadal rozważam zakup ms-35 i taśmy led rgb w celu symulacji wschodu i zachodu, ale mam obecnie inne wydatki a i grzebać już mi się nie chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do symulacji switu i zmierzchu uzywam modulu firmy IBIS

http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html

przez 1,5 godziny delikatnie rozjasnia i na koniec dnia sciemnia oswietlenie (czas sciemniania i rozjasniania jest regulowany od minuty do 90 minut) mozna rowniez regulowac moc swiecenia od 1 do 100 %

tanie i solidne rozwiazanie




Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilacz od LED podlaczam do tego modulu (jest maly, wielkosci pudelka od zapalek), a do wyjscia z modulu mam podlaczone wszystkie ledy, do dzialania wszystkiego potrzebny jest jeszcze jakikolwiek timer aby dac sygnal do rozpoczecia sciemniania i rozjasniania



Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zainspirowany tematem postanowiłem zbudować własne oświetlenie LED na bazie:


led samsung 5630 12szt z softled IP65 6k (4ry ledy w jednym module)

pasek niebieskiego i czerwonego leda

Kontroler RGB do pasków LED Conrad MS-35

Zasilacz DC 12V 4.5A


Z modułów usunąłem taśmę dwustronna na rzecz pasty termo-przewodzącej AS5 - taką miłem żadna nonsalancja. Całość przykręciłem do kątownika z aluminium anodowanego. Moduły rozstawione co ok 10 cm tak jak kabel pozwolił.


Po napisaniu programu i uruchomieniu ledów po ok 2dniach zauważyłem że się przepalają jeden moduł padł całkowicie:( pokrywa 35"C kątownik letni. Zmieniłem zasilacz na mniejszy 12v 1.45 A zmniejszyłem intensywność świecenia o 30% i dodałem chłodzenie pod pokrywą jeśli temp przekracza 28"C ledy nadal się przepalały ;/ Pod pokrywą 27"C a kątownik letni. Zauważyłem że na soczewkach ledów w miejscu zalania plastiku a diodą w narożnikach pojawił się ciemny nalot. Dotyczy to wszystkich modułów tych działających również. http://zapodaj.net/3c82b075cf370.jpg.html


Na dzień dzisiejszy ledy świecą na 50% a w jednym z modułów 2diody raz świecą raz nie (nie występuje migotanie) w 3ech pozostałych modułach straciłem po diodzie.

Ledy w pasku bez strat. Mam jeszcze zasilacz 12v 3.5 A ale zapobiegawczo działają na najmniejszym 1.5A


Źle dobrałem komponenty ? felerne ledy ? czy może za mocny zasilacz i teraz pokutują. Czy za intensywny program świecenia napisałem? proszę o wasze doświadczenie i opinie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dzięki wszystkim nie było tak źle temperatura spadła do 23-stopni ale jeszcze raz dziękuję 
    • @Piotr925  W poniższym temacie w poście nr 9 masz częściową odpowiedź naszego byłego prezesa KM.  Jeżeli jest to  obniżenie z powodu awarii , które będzie trwało krótko to myślę , że i 17- 18 C na ten czas nie zaszkodzi. Pytanie co rozumiesz pod pojęciem awaryjne? Ale myślę , że te kilka godzin nie narobi Tobie bałaganu.  Podczas moich przeprowadzek taką temperaturę utrzymywałem kilka godzin.   
    • A jaką masz obecnie? Nie ma sztywnych liczb jaki mogą spowodować szok termiczny u ryb.
    • Do jakiej minimalnej temperatury wode mogę obniżyć podczas awaryjnej podmiany połowy zbiornika 630l 
    • Pardon, zagalopowałem się. 😬
    • Od razu ucinam wszelkie dyskusje na temat wspomnianych ryb czy proponowania koledze obsady w tym temacie. Przypominam, jesteśmy w dziale DIY.
    • Też miałem 120 cm akwarium, więc baw się dobrze i poznawaj biotop, 
    • Właśnie. To nie temat, jakich wiele tu na forum, że nowicjusze opisują planowane zbiorniki z przekonaniem, że "większy nie wejdzie do salonu", po czym reszta przekonuje, że da się, delikwent stawia takowy i jest wdzięczny i zadowolony. 😉 Trudno, jest jak jest, przecież nie będziemy koledze kazać przestawiać ścian, zwalić wylanej płyty i zamurować otworu, bo zbiornik mógłby być większy. Oczywiście, aż prosiło się o taki na etapie projektowania domu. Inna sprawa, to niech rzuci kamieniem ten, kto nie zaczynał od 240-tki. 😁 Może faktycznie na piętrze (albo i na tym samym poziomie) stanie za jakiś czas 1000 litrów i jeszcze zadziwi wszystkich. 👍 Nie jest też tak, moim zdaniem, że nic nie da się wpuścić do takiego akwarium. @Lema pewnie jeszcze trochę zejdzie, zanim odpalisz zbiornik, mam np. do oddania harem niedużej i ciekawej rybki, jaką jest Labidochromis Perlmutt. Jeśli chodzi o wysokość akwarium, nie szalej, bo światło otworu w ścianie ma niecały metr, będzie Ci trudno serwisować zbiornik.  Chyba, że jako podstawę zamówić płytę ze sklejki, ale o wymiarze 130x50 cm i zrobić akwarium wystające o 10 cm od obu narożnych ścian. Pomyśl, może to jest dobry kierunek, ale nie wiem, jak z bezpieczeństwem i ciągami komunikacyjnymi przy ścianach. Zabudowa akwarium od góry też musiałaby być wysunięta o te 10 cm. Moim zdaniem mogłoby to dać ciekawy efekt bryły szkła i wody wystającej ze  ściany; serwis byłby łatwiejszy, niż gdyby szyby były zlicowane ze ścianami.
    • Co do wielkości, to strzeliłeś sobie w kolano. Taki baniak mocno ogranicza Ci możliwość doboru obsady i spotka Cię to, co w Malawi najmniej fajne. Wykastrowana obsada, problemy z agresją nawet wśród najspokojniejszych mbuna, bo łagodnych nie ma. O rybach z grupy non mbuna możesz zapomnieć przy takich wymiarach. Nie gniewaj się, brutalnie, ale takie są fakty. Ćwiczę ten biotop jakiś czas i wielkość zbiornika jest lekarstwem na wszystkie problemy, jakie się pojawiają. "Zaczynanie małymi kroczkami" w tej konkretnej sytuacji jest błędem. Złe założenie, które przynosi więcej szkody niż pożytku. I nie musisz na nas robić wrażenia wymiarami zbiornika. To nie konkurs na największe akwarium. Powinieneś stworzyć zbiornik, w którym ryby będą się czuły dobrze, bo tylko w taki sposób Ty będziesz z niego zadowolony. Inna sytuacja, jak wbijasz akwarium do ciasnego mieszkania. Tutaj kompromisy wielkościowe są uzasadnione i zrozumiałe.  Ale jak komponujesz akwarium  z nowo budowanym domem, to taki mały zbiornik jest błędem i tyle. Tak myślę, czysto subiektywnie😉 Szukanie litrażu w podnoszeniu wysokości nie ma sensu. Dla ryb niewielka korzyść, a Ty będziesz miał znacznie utrudnioną pielęgnację zbiornika. Jeżeli ma to mieć sens to zwiększaj powierzchnię dna.
    • Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie się tematem. Odpowiadając na pytania odnośnie czy będzie to malawi, to tak, taki jest właśnie plan. Z tego co wiem, to w tym biotopie chodzi o jak największą powierzchnię dna. Niestety, ale nie mogę zwiększyć powierzchni podstawy. Na prawo od akwarium jest ściana nośna, które wolałbym nie naruszać, a za akwarium jest wąska ścianka z gazobetonu, podtrzymująca wylane nadproże nad akwarium. Wewnątrz tego wąskiego murka zatopiłem pręty, żeby całość wzmocnić. Jedyny kierunek w jaki mogę iść to do góry, ale też nie ma co przesadzać bo później zacznie widać środek spiżarni oraz będzie utrudniony dostęp do dna. Wy to widzicie z innej perspektywy - ograniczenia jednak są, muszę rzeźbić w tym co mam na tą chwilę. Co do wielkości i tego, że na początku popełniłem błąd to może i macie racje, ale wolę zaczynać małymi kroczkami. Nie wiem jak to się finalnie skończy. Oby bakcyl pozostał. Planuję z czasem urządzić swoje biuro na drugiej kondygnacji i tam będę miał pole do popisu. Akwarium 120x40x60 na Was pewnie wrażenia nie robi, ale na mnie już tak. Widziałem podobne kiedyś u znajomych i strasznie mi się to spodobało. Akwarium zacznie się na około 122cm, do tego wysokość 60cm to już się robi 182cm, a to dosyć wysoko według mnie. Czy może jednak warto iść do góry? Co do tematu sumpa, przelewu itp. to macie racje - lepiej zrobić na zewnątrz i nie zabierać przestrzeni już z tak małego akwarium. Rozumiem, że przez to jestem skazany na akwarium na zamówienie. Jesteście w stanie polecić firmę/osobę, która się specjalizuje w takich tematach? Wolałbym coś sprawdzonego. Najważniejsza informacja, która została wyjaśniona na tak wczesnym etapie, czego się bardzo cieszę, to właśnie te otwory w płycie betonowej. Całe szczęście nie będę musiał ich robić. Dziękuję za porady.   @yaro Płyta granitowa to takie trochę na szybko wybrane rozwiązanie. Muszę się rozeznać cenowo jak to wygląda. Rozważę płytę meblową albo coś podobnego, a pod akwarium gąbeczka, to wiem   @TomekT Widzę, że kolega z Torunia, także rzut beretem. 😛 Dzięki za pomysł z żywicą, jest spoko, ale wymaga szalowania itd. Wolałbym mimo wszystko kupić coś twardego i sztywnego, co mogę jedynie przykleić na klej i wypoziomować delikatnie młoteczkiem. Sklejka wodoodporna brzmi bardzo spoko. Już miałem z takimi do czynienia i są naprawdę bardzo solidne.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.