Skocz do zawartości

Pył W Wodzie, Drobinki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A mnie wydaje się, że to pierwotniaki. Jeśli byłby to pył z piasku to mechanik powinien sobie z tym poradzić. Być może to zakwit. Zbiornik jest świeży, plus jeśli akwarium jest otwarte kurz który pływa w toni.

Opublikowano

Akwarium ma pokrywe z zestawu. Po wierzchu tafli tez plywa taki "pyt".... gdy wylaczylem mechaniaka tak jakby mniej bylo tego w ruchu tak jakby osadzal sie gdy wlacze to poteguje sie ten efekt. Dodam ze mam kurtyne powietrzna dl 60 cm ktora to od poliwy oktesu dojrzewania chodzila non stop. Po czesci napewno to jest pyl z podloza bo zafalem sprzedawcy i nie plukalem ale tak jak zauwalyl jyz jeden z forumowiczow mechaniak z wata powinien pyl z piasku wylapac.....

Opublikowano
Po czesci napewno to jest pyl z podloza bo zafalem sprzedawcy i nie plukalem ale tak jak zauwalyl jyz jeden z forumowiczow mechaniak z wata powinien pyl z piasku wylapac.....


..nie wierz nigdy w to ,że nie trzeba płukać piasku czy żwiru!! Jeżeli to są pierwotniaki to tylko cierpliwość i dobre napowietrzanie i jak masz to lampa UV..A jak nie to tylko cierpliwość!! Pierwotniak tak czy siak znikną..Jeżeli to brud ze źle wypłukanego piasku to niestety..długo to potrwa zanim filtry wyciągną!! Mechanika nie wyłączaj..Niech miesza..Bo masz też film na powierzchni a to utrudnia napowietrzanie!! I jeżeli to pierwotniaki to nie rób dużych podmian wody...

Opublikowano
Akwarium ma pokrywe z zestawu. Po wierzchu tafli tez plywa taki "pyt".... gdy wylaczylem mechaniaka tak jakby mniej bylo tego w ruchu tak jakby osadzal sie gdy wlacze to poteguje sie ten efekt. Dodam ze mam kurtyne powietrzna dl 60 cm ktora to od poliwy oktesu dojrzewania chodzila non stop. Po czesci napewno to jest pyl z podloza bo zafalem sprzedawcy i nie plukalem ale tak jak zauwalyl jyz jeden z forumowiczow mechaniak z wata powinien pyl z piasku wylapac.....

Witam i jak pozbyłeś się tego dziadostwa??

Opublikowano

U mnie koledzy to samo dołączone na foto akwarium działa już 4 miesiące woda oczywiście ze starego akwarium 375. Woda regularnie raz w tygodniu podmieniana. Filtracja mechanik Aquael Turbo Filter 2000 skierowany na przednią ścianę lekko do góry aby woda falowała, biolog Hw 303B z filtrem narurowym kubełek wypchany ceramiką dołączony skimmer eheim i tez tego nie zbiera. Na wylot wody z mechanika podpięta deszczownia umieszczona z tyłu akwarium. Próbowałem już chyba wszystkiego wata już przerabiana, lampa Uv też, kombinowałem też z ustawieniem filtrów i nic. Zastanawiam się, czy to nie wina piasku, kupowany w hurtowni akwarystycznej nie jest to tzw. mączka cały czas coś się unosi w toni wodnej. Już sam nie wiem co z tym zrobić. Podpowiecie coś

post-11102-14695717130378_thumb.jpg

post-11102-14695717130953_thumb.jpg

post-11102-14695717131535_thumb.jpg

Opublikowano

jezeli mechanik powoduje ze pojawia sie wiecej drobinek to mozliwe ze wata jest juz do wymiany (ja wymieniam wate regularnie co tydzien razem z podmiana wody), mowisz ze mechanik ma ustawiony wylot tak aby powierzchnia falowala..... super bo powoduje ze woda jest natleniana ale z drugiej strony powoduje ze zawartosc filmu bakteryjnego plywa w toni ( to sa zapewne Twoje drobinki), proponuje zakupic jakis skimmer lub zrobic prosty DIY (pompa + butelka po wodzie z wata) i drobinki zapewne znikna :)

Opublikowano
jezeli mechanik powoduje ze pojawia sie wiecej drobinek to mozliwe ze wata jest juz do wymiany (ja wymieniam wate regularnie co tydzien razem z podmiana wody), mowisz ze mechanik ma ustawiony wylot tak aby powierzchnia falowala..... super bo powoduje ze woda jest natleniana ale z drugiej strony powoduje ze zawartosc filmu bakteryjnego plywa w toni ( to sa zapewne Twoje drobinki), proponuje zakupic jakis skimmer lub zrobic prosty DIY (pompa + butelka po wodzie z wata) i drobinki zapewne znikna :)

Przeciez napisalem, ze uzywalem waty ale to tez nie pomoglo mam tez skimmer zalozony fluvala i tez tego nie zbiera ie wiem co mam juz zrobic sam.

Opublikowano

Acerr to znaczy, że świetlówka nic nie dała jednak? To co widzę u Ciebie to nie jest jedynie problem drobinek a raczej mlecznej wody. Walczę z tym już rok i co rusz powraca. U mnie widać to wyłącznie od boku akwarium, taka mgiełka. Wymieniłem podłoże, kupiłem nowy filtr, korpus ze sznurkiem, włóknina, lampa uv, napowietrzanie non-stop przez tydzień, zgaszone światło i tak cały rok. Najgorsze jest to, że dalej nie wiem co mam robić bo skończyły mi się pomysły.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.