Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dobry wieczór.


Zastanawiam sie nad zakupem dodatkowej ceramiki aby zapchac kubel do pelna. Czy taka ceramika z allegro bedzie spelniala swoja role?


CERAMIKA BIOCERAMIKA WKŁAD DO FILTRA 1,6l JAKOŚĆ (4090710449) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img03.allegroimg.pl/photos/400x300/40/90/71/04/4090710449@@AMEPARAM@@03@@AMEPARAM@@40/90/71/04@@AMEPARAM@@4090710449



Czy lepiej zakupic jakas drozsza ceramike np. firmy Fluval?


BIOMAX BIOCERAMIKA FIRMY FLUVAL (4059705752) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/40/59/70/57/4059705752@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@40/59/70/57@@AMEPARAM@@4059705752

Gość pemergency
Opublikowano
Dobry wieczór.


Zastanawiam sie nad zakupem dodatkowej ceramiki aby zapchac kubel do pelna. Czy taka ceramika z allegro bedzie spelniala swoja role?


CERAMIKA BIOCERAMIKA WKŁAD DO FILTRA 1,6l JAKOŚĆ (4090710449) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Czy lepiej zakupic jakas drozsza ceramike np. firmy Fluval?


BIOMAX BIOCERAMIKA FIRMY FLUVAL (4059705752) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



Ceramika jak ceramika ;) najważniejsze żeby była mocno porowata. Ta z pierwszego linku wygląda ok.

Opublikowano

Najlepszą ceramika obecnie na rynku jest matrix firmy Seachem. Z drugiej strony jak masz już kubeł wypchany ceramiką i nie masz problemów z biologia to reszte kubła zasypałbym grysem koralowym. Na nim tez będą się osiedlać kolonie bakterii nitryfikacyjnych , a przy okazji będzie wydalał do wody wapń i magnez.

Opublikowano
Najlepszą ceramika obecnie na rynku jest matrix firmy Seachem. Z drugiej strony jak masz już kubeł wypchany ceramiką i nie masz problemów z biologia to reszte kubła zasypałbym grysem koralowym. Na nim tez będą się osiedlać kolonie bakterii nitryfikacyjnych , a przy okazji będzie wydalał do wody wapń i magnez.


popieram tą koncepcję.

Jeśli to nowy baniaczek z nie uruchomioną jeszcze biologią ( tego nie precyzujesz) to bym radził w ogóle usunąć tamtą ceramikę a cały kubeł wypełnić grysem koralowym - sądzę że wyjdzie taniej i lepiej.

Jak opisuje stan grys koralowy to najlepszy bufor dla wysokiego pH i twardości wody w naszym biotopie, a przy okazji NATURALNY !!!!!! porowaty materiał do zasiedlenia przez bakterie nitryfikacyjne. A jaką masz pewność kolego że glinka na tą ceramikę nie pochodzi z chińskiego dołka zatrutego rtęcią - choć z drugiej strony marka firmy powinna zobowiązywać.

Opublikowano

Matrix niestety dosc drogo wychodzi.


Znalazlem jeszcze taka ceramika, oplacalna ze wzgledu na niski koszt wysylki ale czy dobra:???


WKŁAD BIO-CERAMIKA MAX PRO 5 LITRÓW AQUAEL/AQUSZUT (4030787167) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img20.allegroimg.pl/photos/400x300/40/30/78/71/4030787167@@AMEPARAM@@20@@AMEPARAM@@40/30/78/71@@AMEPARAM@@4030787167

Opublikowano
Matrix niestety dosc drogo wychodzi.


Znalazlem jeszcze taka ceramika, oplacalna ze wzgledu na niski koszt wysylki ale czy dobra:???


WKŁAD BIO-CERAMIKA MAX PRO 5 LITRÓW AQUAEL/AQUSZUT (4030787167) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.



kolego uparłeś się na te rurki nie wiadomo dlaczego, a póki nie weżmiesz do ręki i nie ocenisz ich ciężaru i porowatości to pytania która lepsza na podstawie zdjęcia jest nie do oceny - więc nie pytaj.

Napisali ci już doświadczeni koledzy w malawce swoje opinie sugerując wypełnienia. Niestety jak najlepsze to za drogie dla ciebie.

Gdybyś uważnie śledził posty to byś zauważył że np. kolega stan do nowego baniaczka 1000l planuje kubeł wypełniony 30 litrami grysu koralowego. Ja po zakupie filtra kubełkowego od razu wyrzuciłem te rurki i wypełniłem cały naturalną lawą.

O porowatości materiału a tym samym jego powierzchni dostępnej dla bakterii świadczy waga takich bryłek.

Weż do ręki podobną bryłkę lawy i tą rurkę to poczujesz różnicę.

Pominąłeś moją sugestię - rozważ ją ponownie.


Tu masz napisane dlaczego i cena niższa niż za tą rurkową ceramikę.

http://www.akwarystyczny24.pl/zwir-koralowy-1kg-25-60mm-doskonale-podloze-do-akwarium-z-pielegnicami-afrykanskimi-p-2484.html

Opublikowano

Przepraszam ze zbagatelizowalem rady dotyczace Grysu Koralowego. Zrobilem to dlatego poniewaz nie moglem tego znalesc na allegro pod nazwa Grys Koralowy. Rozumiem ze Zwir Koralowy podany przez Ciebie w linku to to samo co wspomniany wczesniej przez kolege Stana Grys Koralowy. Jesli tak to rzeczywiscie zamiast ceramiki zastosowalbym caly kubel Zwiru Koralowego.

Opublikowano
Przepraszam ze zbagatelizowalem rady dotyczace Grysu Koralowego. Zrobilem to dlatego poniewaz nie moglem tego znalesc na allegro pod nazwa Grys Koralowy. Rozumiem ze Zwir Koralowy podany przez Ciebie w linku to to samo co wspomniany wczesniej przez kolege Stana Grys Koralowy. Jesli tak to rzeczywiscie zamiast ceramiki zastosowalbym caly kubel Zwiru Koralowego.


przy zakupie zwróć uwagę na frakcję ponieważ koral naturalny występuje od piasku koralowego przez żwir i grys aż po bryłki. Do kubełka wybrałbym frakcję taką 25-60mm.

Na allegro nie zawsze jest to czego potrzebujemy, zawsze zerknij na specjalistyczne internetowe sklepy akwarystyczne np. akwarystyczny24, erybka, salarias, wulkangarden -tam podłoża.

Kupuje się tam równie łatwo, a jest np prodibio biodigest którego ampułkę powinieneś zawsze mieć w zapasie.

http://erybka.pl/product-pol-835-Prodibio-Biodigest-1-ampulka.html

Opublikowano

Rozumiem ze jesli sie zdecyduje na grys to wlasnie ten ktory podales w linku wczesniej. Dobrze ze o tym napisales bo juz myslalem ze tego drobnego wejdzie wiecej w kubel i bedzie mial wieksza powierzchnie dla bakterii niz ten o grubszej frakcji.

Opublikowano
Do kubełka wybrałbym frakcję taką 25-60mm.


No chyba z tym rozmiarem to, żeś Heniu pojechał i to grubo ! Do kubła i nie tylko najbardziej uniwersalnym jest grys 10-15mm. Wtedy będzie o wiele większa powierzchnia do osiedlania się bakterii nitryfikacyjnych plus większa powierzchnia obmywania-wymywania minerałów do wody.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.