Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam na imię Artur i jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem totalnym nowicjuszem i jest to moje 1 akwarium w życiu. Piszę bo mam taki mętlik w głowie i nic już nie wiem! Zacznę może od tego, że oddałem zakupione w środę akwarium 112l i wymieniłem na 240l i wymieniłem też filtr sera 130 UV na tetra ex 1200. Zrobiłęm to dlatego, że z tego co wyczytałem w 112 nie ma pola manewru a ja chciałbym mieć więcej niż 5 rybek:) A teraz pytania:P

1. Wystarczy mi ten kubełek tetry czy będę potrzebował jakiś filtr wewnętrzny?

2. Jaki piasek lepszy 0,1-0,3 mm czy może grubszy 1,0-1,5

3. Jak długo akwarium dojrzewa? bo gość w zoologicznym powiedział mi ze po tygodniu mogę wpuszczać rybki

4. Mam grzałkę 100W dokupić 150W czy lepiej jedną 250W

Na razie chyba tyle jak coś sobie przypomnę to na pewno napiszę.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi:)

Opublikowano

Tak kubeł jak najbardziej ok. Ale użyj go jako biologa. Kup wewnętrzny na mechanika i gra. Piasek bym wybrał drobniejszy. A akwarium dojrzewa dłużej niż ten sprzedawca Ci powiedział ale pewnie żeby szybko zarobić na rybkach które pewnie chciałby Ci sprzedać i daje rękę uciąć że dałby by Ci takie co do twego akwa są za duże , albo zaproponował dużo więcej niż może być. Musisz zakupić testy na początek na NH3/4 ,NO2 ,NO3 i wspomóc jakoś dojrzewanie.Jakaś mała dawka amoniaku na początek (ja lałem urynę) + JBL Denitrol. Musisz później kontrolować NH3/4 i NO2 i tak długo czekać aż stężenie NH3/4 i NO2 będzie równe 0. Wtedy wiesz że masz odpowiednią ilość bakterii która przerobiła wszystko na NO3 . A żeby zbić NO3 to robi się podmiany co tygodniowe.




[300] Malawi

Opublikowano

Witamy na forum.

Ad1. Jeżeli baniak ma 120cm dł to polecam głowicę cyrkulacyjną z gąbką 2000l/h np. Aquael, ponieważ tetra robi za biologa.

Ad. 3 sprzedawca niech się walnie w czoło jak ma takie wskazówki dawać początkującym. Akwarium dojrzewa około 1mc ale to zależy od wielu czynników. Bez testów się nie dowiesz kiedy się zamknie cykl azotowy.

Ad. 4 co do mocy grzałki, 100W moim zdaniem to trochę mało. Ja mam w swoim 200W i dobrze śmiga. :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2. Jaki piasek lepszy 0,1-0,3 mm czy może grubszy 1,0-1,5


..tego 0,1-0,3 nie kupuj bo będzie Ci cały czas unosił się w wodzie i będziesz miał ciągle mgiełkę!!Jak już to ta druga wersja..Ale znajdź 0.8-1.2 . W Castoramie dostaniesz o takiej gradacji . I on jest kwarcowy..Ale może być też zwykły do piaskownicy..To już Twój wybór..Ale szczerze nie polecam piasku o gradacji 0,1-0,3!!

Opublikowano

W dobrym zoologu dostaniesz testy JBL , ale w necie częściej są tańsze. Poszkukaj w sklepie akwarystyczny24 , sklep na prawdę godny polecenia.

Opublikowano

JBL TEST 6w1 6in1 testy paskowe PH KH GH NO2 NO3 (3985811423) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img13.allegroimg.pl/photos/400x300/39/85/81/14/3985811423@@AMEPARAM@@13@@AMEPARAM@@39/85/81/14@@AMEPARAM@@3985811423

takie znalazłem myślę że będą ok. A mam jeszcze jedno pytanie czy napowietrzanie jest konieczne? Muszę dokupić napowietrzacz czy może wystarczy ruch wody spowodowany filtracją
Opublikowano

Jeszcze kwestia oświetlenia. Mam stare lampy i tam są 2 świetlówki 30W. Wystarczy 1 taka świetlówka na środku czy lepiej jak zamontuje 2 z przodu i z tyłu. Długość tych świetlówek to koło 100 cm

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.