Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś mój ojciec odebrał komodę robioną pod zamówienie, na której ma stanąć akwarium 150x50x60h. Jak się okazało, blat jest o około 1,5cm za wąski tzn. ma 48,5 cm. Ewidentny błąd stolarza bo wiedział jaki ma być wymiar i że to szafka pod akwarium. Jest dwa wyjścia... reklamować i czekać kolejne dwa tygodnie lub stawiać baniak. Co sądzicie? Czy te wystające z tył 1,5-2cm może zaważyć na wytrzymałości szkła? Dodam, że szafka zrobiona z drewna i płyty meblowej.

Opublikowano

Reklamuj, Tata będzie spokojniejszy i TY też, oka nie będzie wkurzało. Co do stolarza = 2 tyg. :| to chyba jakiś żart, gość zjeb*ał robotę, to na drugi dzień powinno być dobrze. Projekt szafki chyba był zrobiony ? podpisany ? zatwierdzony ?

Opublikowano

Chyba, że podstawisz na plastikowej podstawce pod akwarium. Tyle, że to dodatkowy koszt. Ona jest w swojej podstawie jest minimalnie węższa niż dno samego akwarium. Widać o co chodzi patrząc na jej budowę na zdjęciu.

http://archiwum.allegro.pl/oferta/podstawka-pod-akwarium-prosta-150x50-aquael-i2683582949.html


Tu nieco droższa opcja - http://sanoe.pl/p/pl/5905446005432/aquael+podstawka+pod+akwarium+prosta+150x50+1szt.html


Poszukaj, może znajdziesz gdzieś taniej. Sam mam taką pod moją 220l. Na plus dla niej jest to, że jeśli trochę wody pocieknie po akwarium to szafka jest bezpieczna, wszytko zgarnia ta podstawka. A z niej sobie już powoli woda odparuje.

Opublikowano

Dzięki Misiek ale powiem szczerze, że nie podoba mi się taka podstawka. Nie wiem na ile to widać później ale wydaje mi się, że tworzy to taki "rant" wokół akwarium.

Mimo wszystko dzięki za pomoc. Obecnie rozważamy opcję zamówienia akwarium pod wymiar. Przy okazji zrobi się przód i bok w Opti.

Opublikowano

Może się mi się tylko wydawać , ale według mnie to nie powinno mieć najmniejszego wpływu na bezpieczeństwo akwarium to tylko 1.5 cm z czego dno akwarium bedzie wystawało 5mm a i tak bedzie na jakimś styropianie lub czymś podobnym. Proponuje takie rozwiązanie :

Napisz lub zadzwoń do Przemka Wieczorka i się upewnij czy napewno nic się nie wydarzy , a stolarza pociągnij z kasy , za zaoszczędzone złotówki kup ryby z pewnego źródła .

Obudziła się we mnie Poznańska krew :-)

Opublikowano

Dostałem też propozycję aby najprościej na świecie dokręcić kawałek listwy w miejscu gdzie będzie wystawać szkło. Według mnie to faktycznie te 1,5 cm nie ma najmniejszego wpływu no ale ja znawcą nie jestem i wolałem zapytać tutaj.

Opublikowano

Spoko, nie każdemu musi się podobać. Mi to akurat było na rękę, stąd propozycja.


Druga opcja, dołożyć jeszcze jeden blat o wymaganym wymiarze, ale to lekka rzeźba i znów koszta. Nie po to zamawiałeś nową szafkę, by rzeźbić i wydawać dodatkową kasę. A jeśli już miałbym robić akwa na nietypowy WYMIAR, to raczej szedłbym w stronę zwiększania a nie zmniejszania :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.