Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam z racji tego że moje akwarium właśnie dojrzewa a jestem niecierpliwy i zaniepokoiły mnie trochę głosy o słabej filtracji wynikającej z zamontowania 2 filtrów kubełkowych, bo tak właśnie mam to chciałęm zadać kilka pytań odnośnie parametrów wody.


Mój sprzęt to:

akwarium 450l (150x60wX50)

Dwie świetlówki 2x36W ( SYLVANIA , GLO) + listwa led RGB 150d 36W

Napowietrzacz APS-300

Tło z pianki pomalowane CR65

Piasek kwarcowy z Castoramy 50Kg

Kamień łupek 50Kg

Filtr biologiczny eheim 2260(kawałek rzadkiej gąbki na wejściu + ceramika - bio-kulkami - ceramika)

Filtr mechaniczny eheim 2224 (sitko na wlocie + po jednej gąbce na koszyczek)

Pompa curkulacyjna JVP-102B




Akwarium dojrzewa od 1 marca a parametry mierzyłem dziś po raz pierwszy testami JBL kropelkowymi i:


PH -8

KH -6

No2 - 0,05

No3 - 20

Fe - ponad 1,5 brakło skali a nie mam wody destylowanej

Po4 - 0,5

wychodzi mi że CO2 jest 2

oraz jak zrobiłem test PH (6-8 ) to dziwnie wyszło 6,8

test Gh nie wychodzi (cały czas jest czerwony a wlałem 30 kropli i się poddałem)


Wszystkie testy robiłem dwukrotnie wcześniej sprawdzałem testami

JBL TEST 6in1 pH gH kH NO2 NO3 CL2 ale wynieki delikatnie mówiąc były różne


z racji tego że jestem niecierpliwy to oczywiste pytanie czy już mogę dawać rybki a dodam że od tygodnia pływa sobie jeden mieczyk

Opublikowano
Zrób jeszcze testy kranówki i napisz na czym startowałeś zbiornik.


ok trochę to potrwa bo testy są dla mnie trochę oporne ale za jakieś 20min wrzucę

Opublikowano

może i tak być że są dziwne ale mam kranówki i chyba nie jest dobrze


KH - 4

PH - 7,5

NO2 - 0,025

NO3 - 20

Fe - brak skali

Co2- 4

Po4 - 0

Ph - od 6 do 8 - 7,6


test paskowy pierwsza pozycja kranówka druga akwarium


NO3 - 0 / 0

NO2 - 0 / 0

GH - >7 / >7

KH - 3 / 3

PH - 7,2 / 7,6

Opublikowano

Kranówa jest nie najlepsza, NO3 20 to w normie wody pitnej ale jak na akwa trochę dużo biorąc pod uwagę że, ryby swoje dołożą.

Paskowe sobie odpuść, podobnie jak w zabawy w pomiary Fe i CO2, malawi to nie holender.

Zmierz ponownie jutro w dzień, z tych pomiarów wynika że cykl dopiero staruje. Co dodawałeś do wody w akwa ?

Opublikowano

Właśnie trochę się obawiam tej wody kranowej


Zaraz po starcie jakiś uzdatniacz ale nie pamiętam nazwy i dwa dni temu sól akwarystyczną 150gram.

Czyli powtórzyć wszystko prócz Fe ,Co2 co może być przyczyną że GH z kropelkowego nie wychodzi robiłem z dwóch różnych butelek. Jeszce jakieś dodatkowe testy są potrzebne??

Opublikowano

Przydałby ci się jeszcze test na NH3/4. Sam uzdatniacz to za mało aby wystartować akwarium. Zajrzyj do FAQ i poszukaj na forum informacji o "Cyklu Azotowym".

Co do GH to nie mam pojęcia dlaczego nie możesz zmierzyć, może test jest walnięty?

Opublikowano
Przydałby ci się jeszcze test na NH3/4. Sam uzdatniacz to za mało aby wystartować akwarium. Zajrzyj do FAQ i poszukaj na forum informacji o "Cyklu Azotowym".

Co do GH to nie mam pojęcia dlaczego nie możesz zmierzyć, może test jest walnięty?




Co do startu baniaka to ceramika która jest w 2260 jest przełożona z rocznego akwarium a jest tego z 6l i tak sobie myślałem że to wystarczy


Test test na NH3 mam ale tez głupoty wychodzą zobaczę dzisiaj

a jeszcze od wtorku jest małe zmętnienie wody oraz białe pierwotniaki na szybie i tle napowietrzanie dałem na max i cyrkulator tez chodzi 24h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.