Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zbiornik 100x40x40 cm zalany wczoraj. Na podłoże piasek kwarcowy z castoramy o granulacji 1mm w ilości 25 kg. Dekoracje to kamienie w ilości około 30 kg - 3 rodzaje, z przewagą czarnego łupka. Filtr Aqua nova ncf 1200 (od góry: gąbka/ ceramika/ węgiel). Oświetlenia na razie brak. To widoczne na zdjęciu to zwykła świetlówka 11W od starego akwarium.

Rzeczy do zrobienia:

1. Tło zewnętrzne za tylną szybę. Czarne, gładkie.

2. Pokrywa z pcv + 2x T8 30W (?)

3. Dokupienie filtra wew. Myślałem o Aquael Turbo 2000, ale wszelkie sugestie mile widziane.

Obsady nie planuję dużej. Na pewno będzie to tylko saulosi, ale czytałem, że dość łatwo się je rozmnaża więc pewnie na jednym haremie się skończy.

Do wody wsypałem jedną kapsułkę Tetra bactozym.

Roślin nie będzie wcale. No chyba, że z czasem samo coś urośnie.

Zaraz po zalaniu testy kropelkowe wykazały: ph = ~7, no2=0, no3=0, gH = 8 i kH = 20


Co można jeszcze poprawić, zmienić?


http://s4.postimg.org/bx7b15rj1/DSC_0046.jpg

http://s28.postimg.org/ljlaxrtcd/DSC_0047.jpg

Opublikowano

...też mam teraz NCF ale 1500 ( bardzo jestem zadowolony)..Załóż na wlot gąbkę.. Bo bardzo szybko przy obsadzie ryb będziesz miał zamulony ten filtr a jak sam pewnie zauważyłeś to ma on bardzo silne ssanie!

...połóż śmiało grzałkę na piasku za kamieniami to nie będzie widoczna wtedy! Jeżeli chodzi o wewnętrzny to Polecam cyrkulator Aquael 2000 z gąbką zamiast filtra. Może być nawet 1500 i też da radę.. Ale wtedy w kubełku zamiast gąbki daj jakąś fajną ceramikę..

...co do obsady to będziesz miał czym oczy cieszyć;))

..a węgiel możesz już wyjąć i w to miejsce dać też jakąs ceramikę albo jakiś gryz koralowy!

Opublikowano

Witam mam takie samo szkiełko jak ty, gdy zakładałem akwarium wszystko kupowałem pytałem o porady większość osób mówiła żebym kupił cyrkulator Aquael 1500 i tak zrobiłem i to był bład on poprostu jest za mocny mam go ustawionego na min poniewaz troszke pocniej i wszystko fruwa spokojnie kup cyrkulator Aquael 1000 da rade spokkojnie taka moja rada.

Opublikowano

...połóż śmiało grzałkę na piasku za kamieniami to nie będzie widoczna wtedy!

..a węgiel możesz już wyjąć i w to miejsce dać też jakąs ceramikę albo jakiś gryz koralowy!



Tak zrobię, chociaż trochę się cykam moczyć całość. W ogole grzałkę muszę dokupić, bo stara może nie wyrobić. Mam nadzieję ze taka 150W wystarczy.


spokojnie kup cyrkulator Aquael 1000 da rade spokkojnie taka moja rada.


Dzięki za radę :]

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witaj. Nawet fajne to akwa masz. Tylko ja bym postawił na jeden rodzaj kamienia. Pokrywa z pcv jak najbardziej na tak! A oświetlenie może pomyśl nad ledowym, może naświetlacz lub diody.Ja mam ten AT2000 w 300l i jest ok więc do Ciebie jakiś mniejszy. Wiesz nie chodzi o to czy się łatwo rozmnaża ale czy narybek przetrwa w akwa. Przypuszczam że każdy maluch prędzej czy później będzie wyeliminowany. Ja miałem kilka razy i w 102 i w 300 inkubującą i nic nie przetrwało. Wspomóż jakoś dojrzewanie akwa.




[300] Malawi

Opublikowano

..nie obawiaj się o grzałkę! A co do cyrkulatora z gąbką to ja osobiście wolę mieć jednak mocniejszy bo zawsze można zmniejszyć jego przepływ ( fakt,trochę więcej prądu pobiera jak 1000) , ale są sytuację ,że możesz potrzebować mocniejszy..I już nic nie dołożysz..a z mocniejszego odjąć zawsze można:)

Opublikowano
Tylko ja bym postawił na jeden rodzaj kamienia.

[300] Malawi



Też chciałem tak zrobić, ale z samego łupka którego mam najwięcej ciężko ustawić coś, co by wystawało chociaż parenaście cm nad piach.


Wspomóż jakoś dojrzewanie akwa.

[300] Malawi



Dziś wpuściłem jednego danio, mam nadzieję że trochę pomoże :)

Opublikowano

Witam.

Dziś postanowiłem, że czarny łupek wyląduje jednak w ogrodzie. W jego miejsce wrzuciłem zielony serpentynit. Wygląda to tak. Wszelkie sugestie mile widziane.


http://s28.postimg.org/l492jugn1/DSC_0081.jpg

http://s29.postimg.org/4jogofd87/DSC_0082.jpg

http://s28.postimg.org/fjrzvgse5/DSC_0083.jpg

http://s2.postimg.org/4n2cx4hy1/DSC_0085.jpg


Niestety zdjęcia z telefonu, więc jakość słaba.

Opublikowano

Za niski układ budowli z kamieni, za mało kryjówek. Te kamienie ułożone na środku wydają się być dość drobne. Będziesz miał ryby, które będą miały przynajmniej 8 cm. Wyobraź sobie jak to będzie wyglądać gdy tą wielkość osiągną.

Proponuję Ci pooglądać galerie zbiorników z mbuną, powinno to dać kilka ewentualnych pomysłów.

Opublikowano

Daj jeszcze z dwie większe bryły na boki , jak są niskie ułóż jakoś rewiry.Dla mnie też za nisko trochę.Na + że postawiłeś na jeden rodzaj kamienia. Kup może Denitrol JBL jeszcze , ja dojrzewałem na urynie i denitrolu.




[300] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.