Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam takie pokarmy jak.

Spirulina strong 36%.

Dafina suszona witaminizowana.

Tropical cichlid color.

Tropical cichild gran.

Moją obsądą będzie Pseudotropheus Saulosi i jak karmić tymi pokarmami ?

Opublikowano

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu.Moje pytanie jest trochę inne bo właśnie mam te lepsze pokarmy tzn.Hikari i Dainichi i mam wrażenie jak by moim saulosi nie smakowały pobierają pokarm ale zaraz go wypluwają czasem któryś połknie i tu pytanie czy to kwestia zmiany pokarmu czy robie coś nie tak?

Opublikowano

tak bywa przy zmianie pokarmu...dawno temu zmieniłeś ?

mario z tych pokarmów co wymieniłeś zrezygnował bym całkowicie.

polecam nf, dainichi, o.s.i. , nls, hikari...

Gość pemergency
Opublikowano
tak bywa przy zmianie pokarmu...dawno temu zmieniłeś ?

mario z tych pokarmów co wymieniłeś zrezygnował bym całkowicie.

polecam nf, dainichi, o.s.i. , nls, hikari...



Nie chcę zakładać nowego tematu, więc napiszę tutaj.


crav co byś powiedział na:


- JBL Spirulina 40%

- New Life Spectrum Cichlid Formula

- Dainichi Cichlid Colour FX, 1mm granulki Premium LIne

- Dainichi Cichlid Ultima Krill Pro, 1mm granulki

- Dainichi Cichlid Veggie FX, 1mm granulki Premium LIne


Ryby to:

1 zbiornik: yellow, zebra cobalt blue, socolofi albino,

2 zbiornik: melanochromis auratus , zebra red-red


Co z tej listy jest zbędne w tym zestawieniu, a co warto dorzucić?


Dzięki

Opublikowano

Ryby dopiero wczoraj wpuszczone i zaczołem je karmić polecanymi pokarmami niestety nie zapytałem czym były karmione wcześniej zasadniczo nigdy nie miałem do czynienia z granulatem dlatego nie do końca wiem czy wszystko robię ok.

Gość pemergency
Opublikowano
Hikari szczególnie w większych opakowaniach (np. 250g) wychodzi naprawdę tanio i nie raz w przeliczeniu wagi do ceny bije na łeb "tanie" karmy.


Nie wiem jak w PL, ale u mnie przykładowo 250g płatków Tropical Malawi kosztuje Ł15 (75zł), dla porównania Hikari Cichlid Gold 250g koszt Ł7 (35zł)

Opublikowano
Nie wiem jak w PL, ale u mnie przykładowo 250g płatków Tropical Malawi kosztuje Ł15 (75zł), dla porównania Hikari Cichlid Gold 250g koszt Ł7 (35zł)


Podobnie jest w Polsce (różnica w cenie). Hikari dwa razy tańsze a jest o niebo lepsza od Tropicala. Często Tropical w małych opakowaniach w małych sklepach zoologicznych wychodzą drożej niż karmy Hikari, JBL, Dainichi lub nawet OSI.


Ja ostatnio w Plantice we Wrocławiu kupowałem Hikari Gold 250g za mniej niż 20zł.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie. Zakupiłem kilka karm / coś dostałem i coś mi jeszcze zostało. Proszę o pomoc w ułożeniu diety. Będę karmił 2 razy dziennie.

Aktualnie posiadam:


O.S.I Spirulina Flakes

O.S.I VividColor Flakes

Aquael Acti Cichilid Gran

hikari cichlid excel

NF Premium Cichlid Plant-S

Tropical Spirulina super forte

Tropical Vitality color Flakes

Tropical 8mix Supervit


Tropical to darmowe próbki ale mam ich troche


Obecnie pływa u mnie jedna dorosła samica 8cm, samiec 6cm i 5 mlodych sztuk 3cm

Jak proponujecie to podawać ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.