Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Jestem nowy i zielony jeśli chodzi o moje doświadczenia z filtrację narurową, wiem tyle co przeczytałem na tym forum. Czy taki układ da radę samodzielnie w 840l (200x60x70) po kolei:

- 2 x 100 filtr sznurkowy w korpusach 10" (mechanik równolegle) na rurach 3/4",

- pompa grundfos alpha2 25-60 (przed samą pompą i tuż za rury 1")

- za pompą spust wody,

- dalej równolegle FBF na korpusie 20" na rurach 3/4" i bajpas 3/4" z pustym korpusem 10" w razie potrzeby,

- na bajpasie dopływ wody.

Oczywiście przed i za korpusami zawory.

Opublikowano

Witaj


-układ da radę ( wszyscy są zadowoleni ) nie obejdzie się bez dodatkowej cyrkulacji.

-jeśli robisz wejście do mechaników 3/4 to po jakie licho przechodzisz n 1'' ( chyba że osobne zasysanie do każdego korpusu ) zobacz jaka średnicę przepływu ma sama pompa ,gdybym wcześniej zobaczył to nie kombinowałbym z wejściem do mechaników na 32mm.

-mechaniki równolegle jak najbardziej ale dalej szeregowo na osobnych obiegach bypass( to moje zdanie)

-dopływ wody na samym końcu układu

- uważaj na zawory niekiedy zawór 3/4 ma przepływ bez mała 1/2 !!!!! zależy od firmy ( wiem bo dopiero co budowałem filtr ;-) )

Opublikowano

witaj, dzięki za odpowiedź

Jeśli taka filtracja do 840l jest wystarczająca (oczywiście przy rozsądnej obsadzie) to jestem happy, bo do filtracji takiej ilości wody za pomocą kubełków nie jestem przekonany a budowa sumpa mnie przeraża (komin, dodatkowy zbiornik itd.)


Z tymi średnicami rur, to tak jak piszesz, wykombinowałem sobie, że na wlocie zrobię oddzielne zasysanie do każdego korpusu na rurach 3/4 a potem za trójnikiem rura 1" do pompy. W instrukcji grundfos alpha2 25-60 wyczytałem, że średnica przepływu to właśnie 1". Czy "hydraulicznie" ma to jakiś sens - nie bardzo wiem.

Czy jest zatem sens robienia dwóch zasysów 3/4 ", przed i za pompą 1", potem znów 3/4", czy może lepiej nie kombinować za bardzo i zdziałać: 1 wlot, 1 wylot i cały układ 3/4" ??

(bo najczęściej tak bywa, że im coś prostsze tym lepsze)


Co do układu korpusów za pompą rozumiem, że proponujesz coś takiego:


P________X_________3/4"_____X___________dopływ wody________

[__x__20"FBF__x__] [__x__10"__x__]


Przy takim układzie trochę więcej trójników, kolanek i zaworów a tym samym większe straty hydrauliczne, ale czy przy pompie 25-60 ma to aż takie znaczenie (jakiś spadek wydajności)?

Zawory 3/4 " jakiej firmy możesz polecić?

Opublikowano

Jeśli chcesz mieć pewność zrób cały system na 1"( ale koszta większe ) .Zwróć uwagę na przepływ samych korpusów czy to 1" czy 3/4 " w środku i tak niecałe 3/4". Jeśli dasz równolegle przepływ się zwiększy i jest ok , a za pompą w szeregu to koniecznie z by-pass każdy korpus. Nie dość że masz regulację to przepływ się rozkłada na obejściu . Co do zaworów to nie kupuj na allegro chyba ,że znasz dokładne dane średnic wewnątrz. Bywa naprawdę różnie. Z moich obserwacji wynika , że zawory do gazu mają największą średnicę co pewnie też nie będzie regułą.


Tu masz moją konstrukcję:

Co też nie oznacza że jest najlepsza , np nie zastosowałem dużej ilości zaworów . Jest tylko tyle ile być musi do regulacji.


Opublikowano
Jeśli chcesz mieć pewność zrób cały system na 1"( ale koszta większe ) .Zwróć uwagę na przepływ samych korpusów czy to 1" czy 3/4 " w środku i tak niecałe 3/4". Jeśli dasz równolegle przepływ się zwiększy i jest ok , a za pompą w szeregu to koniecznie z by-pass każdy korpus. Nie dość że masz regulację to przepływ się rozkłada na obejściu . Co do zaworów to nie kupuj na allegro chyba ,że znasz dokładne dane średnic wewnątrz. Bywa naprawdę różnie. Z moich obserwacji wynika , że zawory do gazu mają największą średnicę co pewnie też nie będzie regułą. Tu masz moją konstrukcję: Co też nie oznacza że jest najlepsza , np nie zastosowałem dużej ilości zaworów . Jest tylko tyle ile być musi do regulacji.

Damian z tego co się orientuje to Twój narurowiec jeszcze nie ruszył. Rozumiem że polecasz wszystko teoretycznie??

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Moim zdaniem stosowanie rur 1 cal przed pompą to niepotrzebna zabawa, i kombinacje.

Tak jak już wspominali koledzy korpusy mają przeloty 1/2 a max 3/4 więc przepływ zostaje i tak zmniejszony. U mnie działa całość na 3/4. Dwa korpusy przed pompą, pompa, zawór spustowo-dolewkowy , kolejny korpus i dwa korpusy na baypasie na różne media.

Całość ma być prosta i spełniać swoje założenia.

Opublikowano
Damian z tego co się orientuje to Twój narurowiec jeszcze nie ruszył. Rozumiem że polecasz wszystko teoretycznie??


W pewnym sensie tak. Dzielę się tym co zdązyłem ustalić. Jak np. średnice przepływów ,nie wpadłbym na to że jeden zawór nie jest równy drugiemu pomimo takiego samego oznaczenia.

Opublikowano

Pompy c.o wolą pchać jak zasysać więc lepiej dać większą średnicę do samej pompy lub do pierwszych korpusów. Sam po nowym roku będę robił narurowca i tak właśnie będę robił przed pompą 1" dalej 3/4

Opublikowano
Pompy c.o wolą pchać jak zasysać więc lepiej dać większą średnicę do samej pompy lub do pierwszych korpusów. Sam po nowym roku będę robił narurowca i tak właśnie będę robił przed pompą 1" dalej 3/4
Nie wiem skąd się biorą takie mity, piszę tutaj o średnicy rur. Widziałeś korpus narurowy od środka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.