Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zależy kto Ci odpowie:


standardy Klubu Malawi są bardzo restrykcyjne i wg. nich najlepiej mieć akwarium 1000l i ze 3-4 gatunki max, a minimalne akwarium to 400l i tam możesz mieć 2 gatunki.


Nigdy nie odzwierciedli się tego biotopu w sposób jak najbardziej naturalny. Samce Mbuna potrzebują rewiru 3-5m przy tarle... heh


Wg. mnie spokojnie możesz ale nie wg. innych. Kwestia czy chcesz mieć 4 rybki bardzo terytorialne w 200l czy 18 różnego gatunku, mniej terytorialnych i z automatu mało agresywnych. Czy będą się źle czuły? Sam chciałbym usłyszeć jaka jest ich reakcja na złe samopoczucie w takiej obsadzie.

Opublikowano

Hmm czyli jeden harem mogę spokojnie trzymać. Chciałbym się jeszcze zapytać czy można zaobserwować przepychanki pyszczaków tzw. bronienie ikry, terytorium itp. I które gatunki są bardziej agresywne i będą ciekawsze pod względem obserwacji w takim litrażu? Mógłbyś coś polecić?

Opublikowano

To ja polecam wstrzymać się na jakiś czas bo teraz przeglądając biotopy masz mętlik. To są żywe zwierzęta i tu trzeba spokojnych decyzji.


Akwarium malawi wcale nie musi być w pełni skaliste. Chodzi o to aby rośliny nie przeważały i nie zostały po prostu zniszczone dlatego układanka dna itd wygląda wtedy inaczej i dbanie i zabezpieczenia gdy ktos decyduje sie na posiadanie kilku roślin w malawi.


Co do ilości ryb wcale nie musisz mieć basenu. Masz dno 100 na 40 więc w zasadzie masz ten sam układ co akwarium większe 200l(100x40x50) bo wysokość można pominąć. Spokojnie możesz przeszukać forum z proponowanymi obsadami do takich zbiorników i bedą tam dwa haremy. Są gatunki mbuny spokojniejsze. A to, ze na forum zwraca sie czasem uwagę, ze zbiornik jest zdecydowanie za mały dotyczy np aulonocar. Bo to wszystko malawi ale inna ryba i inne potrzeby. Stąd te rozbieżności w minimalnych wymaganiach.


Zajrzyj do bazy ryb, tam wybierz co CI się podoba i sam zobacz czy spełnia to Twoje wyobrażenia czy wymagania.

Opublikowano

Wstrzymanie się nie w chodzi w grę mam zajawkę i chce o nich jak najwięcej poczytać także może ktoś akurat ma zbiorniczek 160 l i podzieli się swoimi obserwacjami co do zachowań w takim baniaku itp. A tą stronę z obsadą przejrzę sobie :)

Opublikowano

Mam do czynienia co kilka dni ze zbiornikiem 240L i obsadą 24 pyszczaki.

Mały terytorializm. Jedynie w przypadku tarła samiec jest agresywniejszy i odgania inne ryby.


Pyszczaki w takiej ilości obsady nie sa agresywne. Nawet samica venustusa pływająca z nimi od małego jest bardzo łagodna. Wygląda to na tzw. potocznie mówiąc "mix malawi"


Całość wygląda fajnie... dalej kwestia zachowania odpowiednich warunków i ilości obsady.


Widziałem 300L i ok 100sztuk pyszczaków. Jak się czują? Nie wiem. Nie pytałem :) Wyglądaja na zdrowe, energiczne, rozmnażają się. Co tu dużo powiedzieć.

Opublikowano

A jeżeli chciałbym hodować mniejszą ilość pyszczaków bo powiem szczerze że taka masówa to mi się nie podoba. Wolałbym trzymać kilka rybek ale za to obserwować ciekawe zachowania np. obrona ikry, terytorium coś w tym stylu. Jest taka możliwość a jeżeli tak to jakie pyszczaki będą odpowiednie bardzo podobają mi się niebieskie i złociste nazw jeszcze nie znam ale to jest kwestia lektury.


P.S

Akwarium 100x40x40

ph = 7.6

średnio twarda

grzałka 150-200W

Filtra jeszcze nie mam jaki będzie najlepszy?

To nie jest dział do tego. Poczytaj w dziale osprzęt jest tego bardzo dużo.

Zapraszam

Opublikowano
Widziałem 300L i ok 100sztuk pyszczaków. Jak się czują? Nie wiem. Nie pytałem Wyglądaja na zdrowe, energiczne, rozmnażają się. Co tu dużo powiedzieć.
Zapewne rewelacyjnie a parametry wody wzorcowe. Ehh szkoda słów.

-- dołączony post:

A można np. dwa gatunki trzymać w sensie że dwa 2 haremy?
W takim zbiorniku jak twój możesz mieć dwa haremy, zerknij na przykładowe obsady. Możesz też dać rośliny ale nigdy to nie będzie akwa roślinne. Parametry wody w naszym biotopie pozwalają na jako taki rozwój tylko "najtwardszym" nurzaniec, ktryptokoryny.
Opublikowano
Hmm czyli jeden harem mogę spokojnie trzymać


Wg mnie tak :) Ale to nie będą jakieś szałowe modne gatunki a te popularne najmniejsze. Auratus odpada,inne może jakieś inne mniej agresywne melanochromisy (ha, ale które to będą)

Chciałbym się jeszcze zapytać czy można zaobserwować przepychanki pyszczaków


Jasne, cały czas


tzw. bronienie ikry


Nie ma czegoś takiego,nazwa "pyszczaki" to słowo-klucz ;) Inkubujące samice raczej się chowają.


I które gatunki są bardziej agresywne i będą ciekawsze pod względem obserwacji w takim litrażu? Mógłbyś coś polecić?


Unikaj agresywnych w takim litrażu. Nawet te spokojne są "spokojne jak na pyszczaki",emocji nie zabraknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.