Skocz do zawartości

240l od A do Z- kuter nogi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie to ma znaczenie, że mieszkasz na trzecim piętrze? Ja też mieszkam na trzecim, a są na forum koledzy, którzy mieszkają na czwartym, a akwaria mają sporo, sporo większe niż nasze razem wzięte;)


Jak masz do wyboru różne firmy, ale też akwaria klejone przez szklarzy - to ja polecam klejenie u szklarza. Dla pewności możesz wcześniej umówić się z nim jak ma wyglądać akwarium - wzmocnienia na prawie całej długości itp.

Opublikowano
Jakie to ma znaczenie, że mieszkasz na trzecim piętrze? Ja też mieszkam na trzecim, a są na forum koledzy, którzy mieszkają na czwartym, a akwaria mają sporo, sporo większe niż nasze razem wzięte;)


Jak masz do wyboru różne firmy, ale też akwaria klejone przez szklarzy - to ja polecam klejenie u szklarza. Dla pewności możesz wcześniej umówić się z nim jak ma wyglądać akwarium - wzmocnienia na prawie całej długości itp.



Troche mnie uspokoiles :-)


Wybiore sie do jednego i drugiego szklarza, podobno maja tez akwaria gotowe na miejscu, zobacze jak to wyglada.

Opublikowano
Ważne żeby akwarium nie miało za krótkich wzmocnień wzdłużnych ! Czyli powinny być zamontowane jakieś 5cm od ściany bocznej akwarium.


A czy szerokosc tego wzmocnienia rowniez ma znaczenie? W przypadku pekajacych wzmocnien "wromakow" mowa byla o zbyt waskich wzmocnieniach.


Widywalem rowniez wzmocnienie poprzeczne na srodku akwarium laczace wzmocnienie wzdluzne przedniej szyby z wzmocnieniem wzdluznym tylnej szyby. Czy ono wystepuje w jeszcze wiekszych zbiornikach a przy klasycznej 240 jest zbedne...?

Opublikowano
A czy szerokosc tego wzmocnienia rowniez ma znaczenie? W przypadku pekajacych wzmocnien "wromakow" mowa byla o zbyt waskich wzmocnieniach.


Widywalem rowniez wzmocnienie poprzeczne na srodku akwarium laczace wzmocnienie wzdluzne przedniej szyby z wzmocnieniem wzdluznym tylnej szyby. Czy ono wystepuje w jeszcze wiekszych zbiornikach a przy klasycznej 240 jest zbedne...?



Wszystko ma znaczenie!!! Sam się niestety właśnie o tym przekonałem:(( W moim 240l szkle (WROMAK) wzdłużne kończyły się ok.10-11 cm przed boczną szybą z każdej strony.. Uważałem ,że to jest oki....Do wczoraj..bo właśnie pękło mi tylne wzdłużne na środku..Akwarium znajduję się na stabilnej ,wypoziomowanej szafce z podkładką między szkłem a blatem.. Popieram opinie ,że zbyt krótkie wzdłużne wzmocnienie to błąd technologiczny!! Możesz śmiało dla własnego komfortu psychicznego i bezpieczeństwa zamontować poprzeczne co ja uczynię jutro... Teoretycznie niby nie ma potrzeby do 240 dawać poprzecznego wzmocnienia...Ale jak życie uczy to po prostu warto!!

Opublikowano

Nie może też być za wąskie. Poszukaj w necie tabel grubości szkła wzgl. wysokości akwarium. Zresztą szklarz powinien wiedzieć takie rzeczy. W "małym" szkle rzędu 240l nie bawiłbym się w klejenie bo wyjdzie dużo drożej.

Opublikowano

Z gory przepraszam ze tak nieustannie mecze w temacie bezpieczenstwa akwarium. Kontaktowalem sie ze szklarzem odnosnie akwarium 240l, podpowiedzial ze dla pewnosci mozna by zastosowac szklo o grubosci 10mm, standardowow do tego litrazu stosuje sie 8mm.

Moze te 10mm plus prawidłowo wykonane wzmocnienia wzdluzne pozwola mi spokojnie spac i chodzic do pracy :-)


Czy moze to 10mm szklo to przesada przy 240 litrach?

Opublikowano

Standardowo robi się z 8 plus wzmocnienia wzdłużne. Nie wiem jaka różnica cenowa między 8 mm szyby a 10mm. Jeżeli nie duża zrób z 10mm a jak duża to zrób z 8mm do tego dwa wzmocnienia wzdłużne i dodatkowo zażycz sobie wzmocnienie poprzeczne. Będziesz spokojnie spał.

Opublikowano
Wszystko ma znaczenie!!! Sam się niestety właśnie o tym przekonałem:(( W moim 240l szkle (WROMAK) wzdłużne kończyły się ok.10-11 cm przed boczną szybą z każdej strony.. Uważałem ,że to jest oki....Do wczoraj..bo właśnie pękło mi tylne wzdłużne na środku..Akwarium znajduję się na stabilnej ,wypoziomowanej szafce z podkładką między szkłem a blatem.. Popieram opinie ,że zbyt krótkie wzdłużne wzmocnienie to błąd technologiczny!! Możesz śmiało dla własnego komfortu psychicznego i bezpieczeństwa zamontować poprzeczne co ja uczynię jutro... Teoretycznie niby nie ma potrzeby do 240 dawać poprzecznego wzmocnienia...Ale jak życie uczy to po prostu warto!!


Ciesz się Andrzeju, że nie jesteś kolejna ofiarą tych partaczy i nie masz basenu w domu ponieważ najczęściej zaraz po wzmocnieniu strzelała szyba przednia lub tylnia. Kolejny dowód na to co wcześniej pisałem, a wielu na mnie psy wieszało , że akwaria takie maja po rok i dłużej i jest ok !!!!!!

Kolejna przestroga !!!


Czy moze to 10mm szklo to przesada przy 240 litrach?


Tak jak meszek pisał standartowo robi się akwa 240l(120cmx40x50) z 8mm porządnie wykonane wzmocnienia wzdłużne i możesz spokojnie chodzić do pracy, ale jeżeli masz ochotę na 10mm to klej z 10mm.

Opublikowano
Ciesz się Andrzeju, że nie jesteś kolejna ofiarą tych partaczy i nie masz basenu w domu ponieważ najczęściej zaraz po wzmocnieniu strzelała szyba przednia lub tylnia.


...ale każde jakieś "pyknięcie" w domu i o mało zawału nie dostaje:)) Jutro wkleję jedno a może dwa poprzeczne..tak dla świętego spokoju:)) Dwa to może przesada ale jeszcze to przemyślę..Bo jedno to na pewno:))

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.