Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie shit-ledy świecą juz miesiac i zadnych negatywnych zmian nie widać. Tylko, że ja mam chłodzenie wodą i temperatura chipów pewnie nie przekracza 35 stopni....

Opublikowano

Najwidoczniej jest to sprawa przegrzewania się w małych, ciasnych naświetlaczach. Nie zmienia to faktu, że większość tutaj zmienia diody właśnie w naświetlaczach więc warto wziąć ten problem pod uwagę przy ewentualnej decyzji.

Opublikowano

Ok

Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o elektronikę :-( więc jak mam sprawdzić czy jest dobry czy zły?

A taki zasilacz by się nadał?

Zasilacz (driver) AC 6-10x LED 1W 300mA 20-32V (3971350844) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/39/71/35/08/3971350844@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@39/71/35/08@@AMEPARAM@@3971350844

Opublikowano

Panowie, wszystko zależy od parametrów diody. Powyższy zasilacz będzie dobry do diody zasilanej w zakresie napięcia 20-32V, stabilizowanym prądem 300mA i tyle. Na żadnej diodzie z naświetlacza informacji o parametrach pracy diody nie znajdziecie. Jeśli myślmy o zmianie diody to trzeba od razu myśleć o zmianie drivera. Wszystkie inne kombinacje prędzej czy później się zemszczą.

Co do przegrzewania się to.. już to raz pisałem, należy zapewnić odpowiednio dobre odprowadzenie ciepła, tzn. polecam przeszlifować miejsce styku prawie do lustra, odtłuścić i przykręcić z pastą na 4 śruby. Po tym zabiegu naświetlacz aż parzy, a efekt zmiany koloru jest wynikiem właśnie przegrzania luminoforu.

Swoją drogą światło diody zawsze będzie światłem bardzo sztucznym, dlatego zastanawiam się nad powrotem do koncepcji PowerGlo i produkt akwarystyczny.


ps/Ten Sprzedający od diod, ma w ofercie dedykowany zasilacz 7-12V, 900mA.

Opublikowano

Ja dla kolegi zamawiałem chyba ten:


Zasilacz (driver) AC 2-4x LED 3W 600mA 6-13V (3974805038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/39/74/80/50/3974805038@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@39/74/80/50@@AMEPARAM@@3974805038



Niech się lepiej mądrzejsi w tym temacie wypowiedzą czy na 100% będzie dobry.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

dla tej diody

Dioda LED 10W biała 8000-10000K (do akwarium) (3971978257) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/39/71/97/82/3971978257@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@39/71/97/82@@AMEPARAM@@3971978257


ten zasilacz


http://allegro.pl/show_item.php?item=3912327967


ale widzę, że aktualnie nie ma go wystawionego, lub ten:

Zasilacz (driver) AC do LED 10W 900mA 7-12V (3974805708) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/39/74/80/57/3974805708@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@39/74/80/57@@AMEPARAM@@3974805708



Tamten, który podał kolega JemioloSeba, dioda pewnie zaświeci ale słabo, z resztą nawet na aukcji napisane jest ze do PowerLed 3W.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.