Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dlatego jak pisałem w innych wątkach należy natychmiast wymienic diody dostarczane z tymi naświetlaczami na inne np 12000 K lub 6500 K o prawdziwej barwie a nie udawanej bo te kupne mają 5000 K


Z tym, że barwa nie ma nic wspólnego z trwałością (a raczej jej brakiem) tanich modułów multichipowych.

Opublikowano

Dokladnie ja taka diode wymienilem wraz z zasilaczem( specjalnie dobrany) i pochodziła niecały tydzień... Przegrzała się i pękła. Więcej nie kupie chińskiego szitu , jak Sir Yaro napisał chytry traci 2 razy i niestety to smutna prawda.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie czy taki naświetlacz bd dobry?

Lampa Naświetlacz Halogen Led 10W =100W zimna 5351 (3793283280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/37/93/28/32/3793283280@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@37/93/28/32@@AMEPARAM@@3793283280

Akwarium 200x55x55 ile kupić szt 3?
Opublikowano

Ja kupiłem dwa 10W do standardowej 450-tki 150cm i na drugi dzień odeslalem. Tak mało światła dawały, dla mnie o wiele za słabe były.

Zamówiłem 2szt 20wat i teraz jest znosnie, nawet mi się podoba, boki są lekko niedoswietlone, refleksy świetlne, cienie.

Ale te 40wat nijak się mają do mocy świetlnej świetlówek t5 2x54W , jednak na świetlówki już bym nie zamienił. Teraz jest nastroj :-)

Opublikowano
Panowie czy taki naświetlacz bd dobry? Lampa Naświetlacz Halogen Led 10W =100W zimna 5351 (3793283280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Akwarium 200x55x55 ile kupić szt 3?



Będzie dobry... sztuk na początek 2. Jeśli wyda ci się za ciemno to dokupisz jeszcze jeden. Chyba, że kup sobie od razu 3 bo przesyłka jedna a w razie czego będziesz miał zapas. Ja w swoim akwarium 140cm mam jeden i mi to wystarcza. Lubię mocno niedoświetlone boki.

Opublikowano

Też zdecydowałem się na naświetlacze 10W.

Mam 7 sztuk do zamontowania dla zbiornika 200 cm ( zimne i ciepłe ) , na ścianie światło wygląda imponująco, najbardziej interesowało mnie jak będzie oddawać barwy i z tym tez jest dobrze przy kombinacji zimny/ciepły , proponuje wersję SLIM ( przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=3800824031 ) jest cieńsza o kilka cm i będzie wyżej pod pokrywą.

Oczywiście nie będzie to główne oświetlenie , takim są 2 świetlówki T5 80W , dodatkowo jeszcze rury ledowe w niezłej cenie http://allegro.pl/show_item.php?item=3786524726 ;)

Opublikowano

Tez planuje zakup naswietlacz pod pokrywę 80cm, ale zastanawiam sie dlaczego idziecie w wersje slim. Czy nie lepiej kupić normalna i zdemontować ta puszkę w której jest driver? Wysokość naswietlacza bez puszki ma tyle co slim tj. 4,5cm a mniej miejsca pod pokrywa zajmuje.



Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.