Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dlatego jak pisałem w innych wątkach należy natychmiast wymienic diody dostarczane z tymi naświetlaczami na inne np 12000 K lub 6500 K o prawdziwej barwie a nie udawanej bo te kupne mają 5000 K


Z tym, że barwa nie ma nic wspólnego z trwałością (a raczej jej brakiem) tanich modułów multichipowych.

Opublikowano

Dokladnie ja taka diode wymienilem wraz z zasilaczem( specjalnie dobrany) i pochodziła niecały tydzień... Przegrzała się i pękła. Więcej nie kupie chińskiego szitu , jak Sir Yaro napisał chytry traci 2 razy i niestety to smutna prawda.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie czy taki naświetlacz bd dobry?

Lampa Naświetlacz Halogen Led 10W =100W zimna 5351 (3793283280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/37/93/28/32/3793283280@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@37/93/28/32@@AMEPARAM@@3793283280

Akwarium 200x55x55 ile kupić szt 3?
Opublikowano

Ja kupiłem dwa 10W do standardowej 450-tki 150cm i na drugi dzień odeslalem. Tak mało światła dawały, dla mnie o wiele za słabe były.

Zamówiłem 2szt 20wat i teraz jest znosnie, nawet mi się podoba, boki są lekko niedoswietlone, refleksy świetlne, cienie.

Ale te 40wat nijak się mają do mocy świetlnej świetlówek t5 2x54W , jednak na świetlówki już bym nie zamienił. Teraz jest nastroj :-)

Opublikowano
Panowie czy taki naświetlacz bd dobry? Lampa Naświetlacz Halogen Led 10W =100W zimna 5351 (3793283280) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Akwarium 200x55x55 ile kupić szt 3?



Będzie dobry... sztuk na początek 2. Jeśli wyda ci się za ciemno to dokupisz jeszcze jeden. Chyba, że kup sobie od razu 3 bo przesyłka jedna a w razie czego będziesz miał zapas. Ja w swoim akwarium 140cm mam jeden i mi to wystarcza. Lubię mocno niedoświetlone boki.

Opublikowano

Też zdecydowałem się na naświetlacze 10W.

Mam 7 sztuk do zamontowania dla zbiornika 200 cm ( zimne i ciepłe ) , na ścianie światło wygląda imponująco, najbardziej interesowało mnie jak będzie oddawać barwy i z tym tez jest dobrze przy kombinacji zimny/ciepły , proponuje wersję SLIM ( przykład http://allegro.pl/show_item.php?item=3800824031 ) jest cieńsza o kilka cm i będzie wyżej pod pokrywą.

Oczywiście nie będzie to główne oświetlenie , takim są 2 świetlówki T5 80W , dodatkowo jeszcze rury ledowe w niezłej cenie http://allegro.pl/show_item.php?item=3786524726 ;)

Opublikowano

Tez planuje zakup naswietlacz pod pokrywę 80cm, ale zastanawiam sie dlaczego idziecie w wersje slim. Czy nie lepiej kupić normalna i zdemontować ta puszkę w której jest driver? Wysokość naswietlacza bez puszki ma tyle co slim tj. 4,5cm a mniej miejsca pod pokrywa zajmuje.



Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.