Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rawa, drivery darelteka nie maja zadnych parametrów na obudowie bo t ojest płytka drukowana :). Wszystkie dopuszczaja do 35V na wejsciu i pozwalaja na 1,4 do 3,2A na wyjsciu (w zaleznosci od wersji). Wszsytkie maja PWM i wszystkie po za jednym sterowanie rezystorem.


Wg mnie ma to:

Przetwornica driver LED 2200mA z płynną regulacją (3838404979) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/38/38/40/49/3838404979@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@38/38/40/49@@AMEPARAM@@3838404979


lub to:

Przetwornica driver prądowo-napięciowy 2,2A (3880940423) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/38/80/94/04/3880940423@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@38/80/94/04@@AMEPARAM@@3880940423



Arit, przy odłączonym zewn rezystorze (lub ustawionym na 0Ω), potencjometrem na płytce ustawiasz max dopuszczalny prąd (np 350mA). Musisz miec do tego miernik lub zasilacz laboratoryjny.


A potem po podłączeniu zewn. rezystorem regulujesz prąd w zakrezie od 0 do max który własnie ustawiłes.



Co do wyciegniecia więcej:

seria XP-G

max prąd: 1500mA


seria XT-E Royal Blue

max prąd: 1500mA



Ja bym Imax ustawił na 700-800mA, wartości większe niż 1A Wg mnie nie mają sensu - przyrost światła niewielki w stosunku do wzrostu pobieranej mocy.


Btw jesli masz wrażenie ze diody świecą słabo to możliwe że puściłeś przez nie jakiś malutki prąd Np 100mA. Ja jeszcze nie miałem sytuacji aby dioda 1W na znamionowym prądzie nie świeciła oślepiająco :)

Opublikowano
Arit , możesz podać typ drivera lub jego wszystkie parametry z obudowy. ;)


http://www.darel.elektroda.eu/index_pliki/PIU2opis.pdf


Już wiem, że mnie mój nowy chiński miernik trochę oszukiwał ale już mu przeszło chyba musiał się dotrzeć ;) I tak teraz w obwodzie z białymi diodami ustawiłem 1,05 A, teraz diody świecą mocno i czuć na listwie aluminiowej, że się grzeją czyli wszystko tak jak powinno być. Natomiast r. blue muszę bardzo skręcać bo w akwarium jest jak dla mnie za niebiesko i są ustawione na 0,15 A. Akwa to 160x60x60. Zauważyłem jedna rzecz: ustawiłem driver na 1,05 A bez podpiętego przewodu PWM po podpięciu PWM natężenie wzrosło do 1,70 A. Przestrzegam, żeby czegoś nie spalić.

Opublikowano

Panowie,


Chcę zrobić lampę z wykorzystaniem Cree.

-> 6 x XP-G (max 1500mA)

-> 6 x XT-E (max 1500mA)

-> 2 x XP-E2 (max 1000mA)



Będzie to nastęujacy układ:

1 linia -> 4 x XP-G (biale) + sterownik dareltek

2 linia -> 4 x XT-E (niebieskie) + sterownik + i być moze XP-E2 1/2 czerwone

3 linia -> XP-G (biale)



I teraz pytanie: pod taki układ jaki najlepiej wybrac zasilacz. Sir_Yaro polecał Mean Well RS-100. Tylko, że on wystepuej w 2 wersjach 12 lub 24V? POtwierdzcie prosze, czy z racji na linie "2" bezpieczniej wybrac 24V?


Pytanie również, czy może nada się do tego układu taki zasilacz: http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/16945/pid/20468/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D16945%26page%3D1

I prosze o reco który ew. lepszy?


dzieki

l.

Opublikowano

druga gałąź

4*3.5V=14V + driver + ew 2.5V XP-E2

daje grubo powyzej 12V


pierwsza gałąź

4*3.5V + driver > 12V


trzeciej gałęzi nie rozumiem.


W takim układzie jak napisałeś zasilacz 12V nie moze zostać uzyty. Albo 24V albo musisz zrobić więcej gałęzi (z 2-3 diodami w każdej gałęzi).

Opublikowano

Sir_Yaro, dzieki za wyjaśnienie, w takim razie bezpieczniej wybiore 24V.

"3" linia - tam będą tylko dwie diody (zjadło mi opis)


l.

Opublikowano
A własnie czy ktoś sprawdzał działanie RAMPY z driverami darelteka? RAMPA ma być przed czy za driverem? Będę to niedługo składał dobrze by było niczego nie spalić.



Ja mam podłaczone i wszystko sprawnie działa Rampe podłączasz do drivera na PWM , a wyjście z rampy na taśmy led czy inne świecidełka zostaje wolne .

Opublikowano
Panowie,


Chcę zrobić lampę z wykorzystaniem Cree.

-> 6 x XP-G (max 1500mA)

-> 6 x XT-E (max 1500mA)

-> 2 x XP-E2 (max 1000mA)



Będzie to nastęujacy układ:

1 linia -> 4 x XP-G (biale) + sterownik dareltek

2 linia -> 4 x XT-E (niebieskie) + sterownik + i być moze XP-E2 1/2 czerwone

3 linia -> XP-G (biale)



l.



Pytanie jaki duży to będzie zbiornik, u mnie 160x60x60 świetnie rozświetla 3 x Dioda LED Cree XP-G R5 Cool White 139lm 350mA 1-5W, wysterowane na 800 mA. Wiem, że to kwestia gustu ale wcześniej miałem zbiorniki na świetlówkach i jestem przekonany, że na tych trzech diodach jest jaśniej.

Opublikowano
Pytanie jaki duży to będzie zbiornik,


U mnie bedzie to 120x40x50.

Zamowilem więcej diod bo pozniej dokupowac po jednej ciezko, a w razie czego i tak sie wykorzysta;)

A druga kwestia, to pewnie i tak bedzie to zlozone na pradzie bliskim 350mA.

Zobaczymy jak bedzie to wygladalo po zlozeniu. Wszystko zamowione i juz w drodze, takze mam nadzieje blizej weekendu zrobie pierwsze proby.

L.




Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Podłącze się pod temat, bo też chcę zbudować lampę LED, a tu widzę wszystko w miarę poogarniane :)

ja chciałbym następujące gałęzie i w związku z tym mam kilka pytań.

Zakładając, że będę miał to poskładane tak:

1 linia -> 4 x XP-G (biale) + sterownik dareltek

2 linia _> 4 x XT-E (niebieskie) + sterownik dareltek

3 linia -> 2 x XP-G (biale) + 2 x XT-E (niebieskie) + sterownik dareltek

4 linia -> 2 x XP-E2 (czerwone) + sterownik dareltek


Pytania:

1. chciałbym, żeby linia 1, 2 i 3 miała soft start/stop - czy do każdej linii muszę kupić rampę? (wydaje mi się, że tak, ale może jednak może się mylę :) )

2. Rozumiem, że lampę podłączam pomiędzy sterownik, a diody (Damian780425, dobrze zrozumiałem)?

3. czy mogę wykorzystać zasilacz do laptopa, który posiadam Vout=19,5V; Iout=3,6A

4. Gdzie kupujecie diody i czy kupujecie na MCPCB, czy sami lutujecie?

5. czy ilość diód nie jest przesadzona do baniaka o długości 100cm?


Pewnie coś mi się jeszcze urodzi po drodze i nie ukrywam liczę na Waszą pomoc.

Opublikowano

ad 1 nie wiem jak to dziala ale jesli jak zwykly generator pwm to mozna podpiąć jeden sygnał do kilku driverów o wspolnej masie.


ad 2

przeciez lampa to włąsnie diody.


ad 3

mozna ale mi się jeden sfajczył. natomiast zasilacz MW dziala nieprzerwanie od 2 lat.


ad 4

maritex, kupuje moduły. z lutowaniem jest za duzo kłopotu w warunkach domowych.


ad 5

to zalezy od gustu ale powinno byc ok.

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.