Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chcialem sie dowiedziec, czy wg. was spisze sie takie rozwiazanie.


Chodzi o prostote i estetyke.


Pompa jvp mialaby za zadanie zrobic ped wody wzluz przedniej szyby, zakrecilby on po drugiej stronie i zostal wsparty wyplywem z unimaxa, a calosc konczyla by sie spowrotem po stronie gdzie jest pompa, ale woda zostalaby zachamowana scianka z pcv gdzie bylby wlot do kubla.


Na rysunku w sposob prosty to przedstawilem.

Calosc niezbyt skomplikowana, chcialem sie dowiedziec, poki co na sucho bez prob w baniaku czy takie cos moze dzialac?



2ee59d61.jpg

Opublikowano

Tak jak napisałeś jest to prostota. Ale w Twoim przypadku nie zda to egzaminu. Dlaczego ano dlatego że Unimax nie da rady wyczyścić wszystkiego. Jak na takie akwa czyli 150cm musisz miecz filtr wewnętrzny+ gąbka. Mając zbiornik 150cm był wewnętrzny z gąbką obieg wody wzmacniałem jvp-kiem.. Zauważyłem że tak jest u mnie przy moim wystroju najlepiej.

Opublikowano

Kolego nie ma reguły na właściwą cyrkulację w akwarium.

Najlepiej przetestuj to na swoim zbiorniku i dojdziesz to ideału metodą prób i błędów.


A co z filtracją mechaniczną ?

Opublikowano

W tym poscie pytalem, czy kubel+ cyrkulator wystarczy.

http://forum.klub-malawi.pl/375l-kubel-cylkulator-t21524.html


Wyszlo,ze unimax przy sredniej obsadzie powinien sobie poradzic.

Myslalem, ze dam prefiltr i w polowie zrobie z niego mechaniczny polowa biolog. W sensie na gorze gabki, ktore bym czesciej myl, a biologa ponizej rzadziej.

Mysle,ze wystartuje na takim setupie,a docelowo jak nie bedzie ogarniac to wsadze wewnetrznego?

--

W zasadzie mam dwa cylkulatory. Jeszcze ten mniejszy jvp to nim moge zrobic konkretniejszy wir jakby ten byl za maly.

Opublikowano

Na początek możesz tak zrobić. Praktyka pokaże czy to da rade, czy może nie. Naprawdę okaże się to w praktyce. W moim temacie o tworzeniu akwa, wyjaśniam, że tak też postanowiłem funkcjonować. Trzeba jednak pamiętać, że wstępny prefiltr przed kubłem będzie trzeba częściej obsługiwać, żeby zbyt długo syf nie zalegał, bo jednak brudzi wodę.


Ja bym twój projekt obrócił, zasys kubła zostawiłbym tam gdzie jest, i w tym samym miejscu dal wylot z kubła wzdłuż tylnej szyby. Cyrkulator ustawiłbym po przeciwnej stronie niż jest. Twoje obecne rozwiązanie może dość szybko zasysać wodę, która właśnie wyleciała z filtra. CO nie znaczy, że jest do bani.

Opublikowano

Może oczywiście być i na samym kuble, ale w praktyce oznacza to rutynowe odmulanie oraz otwieranie kubła do czyszczenie. A to zawsze (teoretyczna) możliwość jakiegoś rozszczelnienie i dodatkowa robota przy podmianach. Sprawdzł praktyce co ci się bardziej opłaca.

Opublikowano

Tak zrobie.

W zasadzie i tak planuje cotygodniowe podmiany, wiec przy okazji odmulanie.

Czyscic prefiltr moge czesto, choc nie lubie moczyc rak niepotrzebnie stresujac ryby.

Wystartuje na takim setupie bo i tak na poczatku mieszkancow bedzie malo, stopniowo dokladanych.

Jak zbiornik nabierze tempa i stwierdze,ze kubel sie brudzi albo zabiera mi to zbyt wiele czasu to wloze mechaniczny.


Misiek mam prosbe, moglbys jakos to dokladniej opisac. Bo nie wiem dokladnie jak z tym wyjsciem biorac pod uwage planowane wklejenie plexy.

Opublikowano
Na koniec taka prośba, używaj polskich znaków.


Jestem moderatorem na paru forach o innej tematyce i 'wiekszej ogladalnosci' nigdy nie wymagalem tego, bo przyjelo sie juz dawno w srodowisku internetowym,ze nie jest to wymagane. Rozumiem bledy ort. ale takie cos kogos jeszcze razi?


Chyba, ze powod do czepiania sie o byle co to rozumiem.

Opublikowano

Pisanie bez polskich znaków to również błąd ortograficzny (przysłowiowa laska i łaska niby nic a jaka różnica ;)) i dla mnie to nie czepianie ale lenistwo piszącego.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.