Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak to wygląda po szafką. W pierwszym korpusach mechanicznych są wkłady sznurkowe 100mikr. Na kolejnych zdjęciach 2 korpusy z Matrixem Seachem oraz Phosguard Seachem.

No i FBF. Dość ciężko jest mi wyregulować FBFa. Miałem wątpliwości, że tyle piachu ogarnie biologię dlatego dodałem Matrixa. Weszło niecały litr. Piachu natomiast dobry kilogram.

W akwarium działa jeszcze Unimax500 ale wydaje mi się, że w niedzielę odłączę go do akwarium. Akwarium było ustabilizowane i od początku NH3, NO2 na niewykrywalnym poziomie. Ryb też za dużo nie ma więc wydaje mi się jak Unimax pochodzi do niedzieli i go odłączę to nic złego się nie stanie.

Zamówiłem jeszcze jeden falownik aby poruszał taflą wody bo pompa CO ogarnia taflę tylko w połowie.


System śmiga aż miło. Kapanie ustało samo i na razie nic nie uszczelniałem.

Podłoże w akwarium czyste a sznurki ładnie się brudzą.


Chciałem podziękować Wam za pomoc w wyborze systemu. Kosztowało to trochę pracy i przemyśleń ale teraz wiem, że było warto.


Teraz przymierzam się do tła DIY. Tło wykonam ze styropianu wypalanego rozpuszczalnikiem. Stety i niestety nie mogę pozwolić sobie na tło do wewnątrz akwarium z racji, że środek już jest urządzony. Tło umieszczę za tylną szybą akwarium.

Jak już ogarnę wszystko zrobię parę fotek i wrzucę na forum.

post-13031-14695714471477_thumb.jpg

post-13031-14695714472242_thumb.jpg

post-13031-14695714473193_thumb.jpg

post-13031-14695714474107_thumb.jpg

Opublikowano

Jestem w trakcie budowy 600l i powiem, że zrezygnowałem całkowicie z całego tego sprzętu. Będzie HW304b i JBL e901 jako biolog, HW302 na Cyrkulatorze 2000 jako pompa zewnętrzna, podmiana wody automatyczna bezpośrednio z kranu przez jeden narurowy 5μm, do tego JVP 200 lub 202. Na mniejszą skalę przerobiłem to w 200l i (dla mojej wody) cały ten zestaw korpusów, sumpów i orurowania jak w węźle CO uważam za zbyteczny. Parametry bez skoków i w normie, tarło regularne na tyle, że nie wiem co z rybami robić. Na dnie żwir koralowy, światło Led - z roślin Kryptokoryna, która szybko się rozrasta.

Poniżej zajawka zdjęciowa, cały opis wkrótce.

post-12700-14695714474881_thumb.jpg

Opublikowano

HW304B=55W, JBL e901=11W, circulator2000= 27W, co daje nam filtrację za 93W. Sporo. U mnie biologię, mechanikę i chemię robi 22W.

Opublikowano
U mnie biologię, mechanikę i chemię robi 22W.
Będziesz musiał parę watów dorzucić bo IMHO na samym narurowcu odpowiedniej cyrkulacji i czystego dna nie osiągniesz bez wspomagania cyrkulatorem.

-------------------

Chyba że już jest wliczony;)

Opublikowano
Będziesz musiał parę watów dorzucić bo IMHO na samym narurowcu odpowiedniej cyrkulacji i czystego dna nie osiągniesz bez wspomagania cyrkulatorem.

-------------------

Chyba że już jest wliczony;)



Masz rację. Mam jeszcze 2 falowniki o łącznej mocy 16W. Czyli 38W. Dno czyste :) W końcu. Ogarnąć 160cm nie jest łatwo


============================================================================

Wracając do tła. Zrobiłem ładne tło ze styropianu. Nawet nie spodziewałem się takiego efektu. Jednak kiedy powędrowało za tylną szybę straciło cały swój urok. Jako tło użyłem czarne spienione pcv. Wygląda o niebo lepiej. Z czasem powędruje do akwarium bo wiem, że wtedy zyska jeszcze bardziej.

Opublikowano

Mam takie zapytanie do użytkowników narurowców. Mam wkłady 100mikronów jako mechaniki i po około 5 dniach zauważyłem spadek wydajności na FBFie. Dzisiaj po tygodniu wymieniłem sznurki na nowe i dmucha aż miło. Stosujecie jakieś zamienniki wielokrotnego użytku? Sznurki podobają mi się z racji, że woda kryształowa.

Opublikowano

Kolego Lufa555 z zamienników to wata, gąbka lub ocieplacz do ubrań.

Ja osobiście preferuje ten ocieplacz.

U mnie potrafi wytrzymać trzy tygodnie bez zmiany. Testowałem już to dwa razy w tym roku, bez spadku wydajności.

Oczywiście nowy sznurek 100 mikronów przed pompą jest najlepszy. Tylko starcza jak piszesz na tydzień, ocieplacz też wymieniam raz w tygodniu ale mamy wakacje przeważnie dwa tygodnie i wtedy jak znalazł. :)

Opublikowano

Kwestia oszczędności to jedna sprawa. Druga to np. 2 tygodniowy urlop. Ciężko będzie jeżeli zostawię sznurek na 2 tygodnie. Nie mam też osoby, której mógłbym powierzyć wymianę w obawie o powódź.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.