Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Odświeżę temat. Panowie napiszcie coś o tych modułach. Ja po użytkowaniu czegoś takiego jak ma (acer2244) mam dosyć pseudo wodoodpornych taśm ledowych. Po dwóch miesiącach użytkowania, połowa nie świeci, chociaż są w korytkach i dodatkowo zaslikonowane końcówki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odświeżam,

jakie ledy wybrać? czy zwykle smd ip 65 pod pokrywę w paskach za grosze czy jakieś firnowe? Jak jest z ich żywotnością i przepalaniem miejscowym? Jak rozmiescic?



Witam,

Kolego ja u siebie testuje od roku takie moduły

MODUŁ LED 4 X 5050 SMD WODOODPORNY BIAŁY ZIMNY (3571923983) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/35/71/92/39/3571923983@@AMEPARAM@@14@@AMEPARAM@@35/71/92/39@@AMEPARAM@@3571923983

mam ich w standardowej 112 6 szt. przyklejonych w jednej linii do wieka pokrywy (DIY).

Do tego zasilacz 10W, wszystko śmiga do dnia dzisiejszego.


Moje spostrzeżenia po tym okresie użytkowania są następujące:


- jeżeli chodzi o światło które dają moduły dla mnie jest wystarczające, jednak jak będę robił oświetlenie do nowego zbiornika to dodam jeszcze moduły niebieskie i czerwone. Powód - lepszy wzrost roślin, jeżeli takowe planujesz;

- kolejna rzecz którą zaobserwowałem to, że żywica którą pokryte są moduły na skutek dużej wilgotności popękała. Wniosek, należała by zabezpieczyć moduły choćby cienkim plexiglasem tak aby wilgoć do nich bezpośrednio nie trafiała. Mimo popękanej żywicy moduły dobrze świecą!

- plus dla modułów za to, że mało się nagrzewają i latem nie podnoszą temperatury;

- kolejny plus to bardzo niski pobór 0,96 na jeden moduł.


Na obecną chwilę, już nic nie przychodzi mi do głowy ;) jeżeli nasuną Ci się jakieś pytanka pisz.


Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dioda 5050 daje jakieś ~17lm. Daje to jakies 70-80lm na taki 1W moduł. Dodatkowo widzę tam oporniki przez co są jeszcze straty mocy. Ciężko powiedzieć jakie ale bywają spore.

Sensowne power ledy 1W dają już powyżej 120lm per dioda (zimne). Chińskie multichipy ~100lm przy cenie 4x mniejszej.


Wg mnie 5050 (lub starsze 3528 ) warto uzywac tylko tam gdzie ciezko o odprowadzenie ciepła lub zalezy nam na rozproszeniu światła (a w akwarium jest dokładnie odwrotnie).

Opublikowano

Yaro jeżeli komuś zależy na prostocie w montażu to myślę, że moduły led to doskonałe rozwiązanie. Nie koniecznie te 5050 takie ja mam u siebie, nic nie stoi na przeszkodzie aby kolega zastosował nowsze moduły o większej liczbie lumenów. Widziałem nawet takie na allegro, chyba samsunga. Jednak pobór mocy był większy ;)


Jeżeli możesz to wrzuć mi link do modułów o których piszesz.

Bardzo jestem ciekaw szczególnie tych, które przy 120 lumenach pobierają aby 1 W. Może akurat zdecyduje się na nie przy moim nowym zbiorniku.


Chociaż sam nie wiem czy w biotopie malawi te 120 lumenów nie będzie za dużo ?

Opublikowano

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/24473/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/26554/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/28071/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/29064/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/30130/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1


Starałem sie wybrać tanie moduły, poniżej 10zł/1W. Ostatni moduł składa się z 4 diód daje ~450lm co daje ~5zł/1W


warte uwagi (mimo ceny) sa tez moduły XM-L np:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/0/pid/25829/page/1/backurl/shop%2Fsearch%3Ffind%3DXM-L%2C%26page%3D1%26showall%3D1


Podstawa kreci sie chyba na 3W ale można puścic prad nawet 3A i wtedy ciągnie ~10W i daje chyba 1000lm (musiałbym sprawdzić wykresy aby byc pewnym).


Chociaż sam nie wiem czy w biotopie malawi te 120 lumenów nie będzie za dużo ?

Lampa która zrobiłem daje do 6400lm (RGBW nie tylko białe!) przy 120W (pracowała na jakies 3/4 mocy) wiec 120lm to gw mnie nic :)


Nowa lampa która robie na 2x dłuższy baniak celuje 10000-15000lm.

Opublikowano

a co powiecie o takich paskach długości 1m

60led/m (ta akurat jest 120)

http://www.24sklep.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=1297

do pokrywy aquaela 120cm panoramy myślę o 3 takich. Jak tu wygląda luminescencja? btw. tak umiem przeczytać, chciałbym uzyskać poradę czy takie 3 paski ładnie oświetlą mi akwarium.

Obecnie mam załączoną 1x39 day light na odbłysniku i w zupełności starczało i mocno świeciło.


Może ktoś ma takie paski zainstalowane i może podrzucić zdjęcia? Widzialem tylko na yt projekt w

tanganice z 12 takimi 1m paskami ale każdy kolejny dodany mało już dawał światła.


dzięki

Opublikowano

Moc: 9,6W/m

biały zimny, 600 Lm/m


=> 60lm/W słaaaabo.


niebieski, 480 Lm/m totalnie nie realne. Wkrecają kit. niebieskie świecą około 5-6x słabiej od białych (ludzkie oko słabo widzi niebieski). Dobre niebieskie diody swieca przeważnie ~30lm/W...

Opublikowano

Kolego powiem Ci tak. Nie ma co porównywać modułów, czy diod power led to pasków. Paski moim zdaniem to niezbyt rozsądny wybór.


I tak, najlepszym rozwiązaniem jest pomysł Sir_Yaro, ale do tego potrzebna jest duża wiedza z zakresu elektroniki i sprawność manualna.


Dużo prostszym rozwiązaniem, dającym fajny efekt są moduły. Na ich plus przemawia mały pobór prądu, łatwość w montażu i cena.


Na samym szarym końcu znajdują się taśmy led, ale o nich nie chce się rozpisywać.

Opublikowano
ale do tego potrzebna jest duża wiedza z zakresu elektroniki i sprawność manualna.

Nie zgodze się z tobą :)

Aby zrobić bajery rzeczywiście trzeba rozumieć co się robi i mieć jakieś pojęcie o prądzie.

Ale aby podłączyc pare diód do zasilacza potrzeba wiedzy prawie zerowej.


dostajesz takie cos:

diody_3w.jpg


łączysz na pierwszej diodzie dowolne miejsce oznaczone jako + z dowolnym miejscem oznaczonym jako - na drugiej. Na drugiej łaczysz plus z minusem trzeciej diody itd.

Az masz sznurek z X diód:

F28RICIGD0R0ZU0.MEDIUM.jpg


Potem bierzesz zasilacz:

MEANWELL_20W_350mA_700mA_Constant_Current_LED_Driver_Power_Supply.jpg


i podłączasz czerwony kabelek do jedynego wolnego plusa, a czarny do jedynego wolnego minusa.

Pozostałe 2 kable z zasilacza podłasz do 220V (do gniazdka).


I to wszystko.


Nie różni sie to prawie niczym od podłączania zaróweczki do baterii.

  • Dziękuję 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.