Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Odświeżę temat. Panowie napiszcie coś o tych modułach. Ja po użytkowaniu czegoś takiego jak ma (acer2244) mam dosyć pseudo wodoodpornych taśm ledowych. Po dwóch miesiącach użytkowania, połowa nie świeci, chociaż są w korytkach i dodatkowo zaslikonowane końcówki.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odświeżam,

jakie ledy wybrać? czy zwykle smd ip 65 pod pokrywę w paskach za grosze czy jakieś firnowe? Jak jest z ich żywotnością i przepalaniem miejscowym? Jak rozmiescic?



Witam,

Kolego ja u siebie testuje od roku takie moduły

MODUŁ LED 4 X 5050 SMD WODOODPORNY BIAŁY ZIMNY (3571923983) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img14.allegroimg.pl/photos/400x300/35/71/92/39/3571923983@@AMEPARAM@@14@@AMEPARAM@@35/71/92/39@@AMEPARAM@@3571923983

mam ich w standardowej 112 6 szt. przyklejonych w jednej linii do wieka pokrywy (DIY).

Do tego zasilacz 10W, wszystko śmiga do dnia dzisiejszego.


Moje spostrzeżenia po tym okresie użytkowania są następujące:


- jeżeli chodzi o światło które dają moduły dla mnie jest wystarczające, jednak jak będę robił oświetlenie do nowego zbiornika to dodam jeszcze moduły niebieskie i czerwone. Powód - lepszy wzrost roślin, jeżeli takowe planujesz;

- kolejna rzecz którą zaobserwowałem to, że żywica którą pokryte są moduły na skutek dużej wilgotności popękała. Wniosek, należała by zabezpieczyć moduły choćby cienkim plexiglasem tak aby wilgoć do nich bezpośrednio nie trafiała. Mimo popękanej żywicy moduły dobrze świecą!

- plus dla modułów za to, że mało się nagrzewają i latem nie podnoszą temperatury;

- kolejny plus to bardzo niski pobór 0,96 na jeden moduł.


Na obecną chwilę, już nic nie przychodzi mi do głowy ;) jeżeli nasuną Ci się jakieś pytanka pisz.


Pozdrawiam,

Krzysiek

Opublikowano

Dioda 5050 daje jakieś ~17lm. Daje to jakies 70-80lm na taki 1W moduł. Dodatkowo widzę tam oporniki przez co są jeszcze straty mocy. Ciężko powiedzieć jakie ale bywają spore.

Sensowne power ledy 1W dają już powyżej 120lm per dioda (zimne). Chińskie multichipy ~100lm przy cenie 4x mniejszej.


Wg mnie 5050 (lub starsze 3528 ) warto uzywac tylko tam gdzie ciezko o odprowadzenie ciepła lub zalezy nam na rozproszeniu światła (a w akwarium jest dokładnie odwrotnie).

Opublikowano

Yaro jeżeli komuś zależy na prostocie w montażu to myślę, że moduły led to doskonałe rozwiązanie. Nie koniecznie te 5050 takie ja mam u siebie, nic nie stoi na przeszkodzie aby kolega zastosował nowsze moduły o większej liczbie lumenów. Widziałem nawet takie na allegro, chyba samsunga. Jednak pobór mocy był większy ;)


Jeżeli możesz to wrzuć mi link do modułów o których piszesz.

Bardzo jestem ciekaw szczególnie tych, które przy 120 lumenach pobierają aby 1 W. Może akurat zdecyduje się na nie przy moim nowym zbiorniku.


Chociaż sam nie wiem czy w biotopie malawi te 120 lumenów nie będzie za dużo ?

Opublikowano

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/24473/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/26554/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/28071/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/29064/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/18074/pid/30130/page/1/backurl/shop%2Fproducts%3Fggid%3D18074%26page%3D1


Starałem sie wybrać tanie moduły, poniżej 10zł/1W. Ostatni moduł składa się z 4 diód daje ~450lm co daje ~5zł/1W


warte uwagi (mimo ceny) sa tez moduły XM-L np:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/0/pid/25829/page/1/backurl/shop%2Fsearch%3Ffind%3DXM-L%2C%26page%3D1%26showall%3D1


Podstawa kreci sie chyba na 3W ale można puścic prad nawet 3A i wtedy ciągnie ~10W i daje chyba 1000lm (musiałbym sprawdzić wykresy aby byc pewnym).


Chociaż sam nie wiem czy w biotopie malawi te 120 lumenów nie będzie za dużo ?

Lampa która zrobiłem daje do 6400lm (RGBW nie tylko białe!) przy 120W (pracowała na jakies 3/4 mocy) wiec 120lm to gw mnie nic :)


Nowa lampa która robie na 2x dłuższy baniak celuje 10000-15000lm.

Opublikowano

a co powiecie o takich paskach długości 1m

60led/m (ta akurat jest 120)

http://www.24sklep.pl/index.php?main_page=product_info&products_id=1297

do pokrywy aquaela 120cm panoramy myślę o 3 takich. Jak tu wygląda luminescencja? btw. tak umiem przeczytać, chciałbym uzyskać poradę czy takie 3 paski ładnie oświetlą mi akwarium.

Obecnie mam załączoną 1x39 day light na odbłysniku i w zupełności starczało i mocno świeciło.


Może ktoś ma takie paski zainstalowane i może podrzucić zdjęcia? Widzialem tylko na yt projekt w

tanganice z 12 takimi 1m paskami ale każdy kolejny dodany mało już dawał światła.


dzięki

Opublikowano

Moc: 9,6W/m

biały zimny, 600 Lm/m


=> 60lm/W słaaaabo.


niebieski, 480 Lm/m totalnie nie realne. Wkrecają kit. niebieskie świecą około 5-6x słabiej od białych (ludzkie oko słabo widzi niebieski). Dobre niebieskie diody swieca przeważnie ~30lm/W...

Opublikowano

Kolego powiem Ci tak. Nie ma co porównywać modułów, czy diod power led to pasków. Paski moim zdaniem to niezbyt rozsądny wybór.


I tak, najlepszym rozwiązaniem jest pomysł Sir_Yaro, ale do tego potrzebna jest duża wiedza z zakresu elektroniki i sprawność manualna.


Dużo prostszym rozwiązaniem, dającym fajny efekt są moduły. Na ich plus przemawia mały pobór prądu, łatwość w montażu i cena.


Na samym szarym końcu znajdują się taśmy led, ale o nich nie chce się rozpisywać.

Opublikowano
ale do tego potrzebna jest duża wiedza z zakresu elektroniki i sprawność manualna.

Nie zgodze się z tobą :)

Aby zrobić bajery rzeczywiście trzeba rozumieć co się robi i mieć jakieś pojęcie o prądzie.

Ale aby podłączyc pare diód do zasilacza potrzeba wiedzy prawie zerowej.


dostajesz takie cos:

diody_3w.jpg


łączysz na pierwszej diodzie dowolne miejsce oznaczone jako + z dowolnym miejscem oznaczonym jako - na drugiej. Na drugiej łaczysz plus z minusem trzeciej diody itd.

Az masz sznurek z X diód:

F28RICIGD0R0ZU0.MEDIUM.jpg


Potem bierzesz zasilacz:

MEANWELL_20W_350mA_700mA_Constant_Current_LED_Driver_Power_Supply.jpg


i podłączasz czerwony kabelek do jedynego wolnego plusa, a czarny do jedynego wolnego minusa.

Pozostałe 2 kable z zasilacza podłasz do 220V (do gniazdka).


I to wszystko.


Nie różni sie to prawie niczym od podłączania zaróweczki do baterii.

  • Dziękuję 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.