Skocz do zawartości

Zielenice czy sinice ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja z sinicami walczę erytromycyną. tabletka (200mg) na 50l wody podawana na noc. Cena 16szt do 13pln na receptę, weterynarz może ma ten lek pod inną nazwą (u niego może też być droższy). Ale jak pójdziesz do lekarza, powiesz o co chodzi to z pewnością Ci wypisze recepte.

Opublikowano

eljot tutaj masz z forum nano-reef.pl...cytuję

"Ja wymieniłem PhosGuard po ok.6 miesiącach (przez cały ten okres , a także w momencie wymiany fosforany i krzemiany miałem niewykrywalne przez nasze testy) . Do wymiany skłoniła mnie wyrazna zmiana barwy absorbenta z bialutkiego na brązowy. Absorbent mam w filtrze przepływowym zasilanym poprzez "bypass" z pompy obiegowej "

Opublikowano

Z tego co ja wyczytałem to phosguard działa dopóki dopóty ilość fosforanów i krzemianów jest we na właściwym poziomie . Jeżeli zaczną rosnąć oznacza to że trzeba wymienić na nowa porcję.


dokładny opis :


Seachem PhosGuard 100 ml. (redukuje PO4)


Phos Guard szybko i skutecznie usuwa fosforany oraz krzemiany z akwariów słodkowodnych oraz morskich. Nie zaleca się stosowania go w wodzie słodkiej buforowanej związkami fosforu. Preparat ma formę porowatych granulek, co zwiększa powierzchnię jego kontaktu z wodą. Kulisty kształt cząsteczek Phos Guard zapewnia optymalny przepływ wody pomiędzy nimi po umieszczeniu produktu w komorze filtracyjnej. Phos Guard jako jedyny na rynku ma postać kulek.

Ważne: tlenek glinu nie nadaje się do regeneracji, a jego ogrzewanie w piekarniku nie przywraca zdolności wychwytywania fosforanów. Przyczyną tego nieporozumienia jest przemysłowe wykorzystanie tlenku glinu do osuszania powietrza. Faktycznie, nagromadzoną wilgoć najłatwiej usunąć przez ogrzewanie, ale nie można w ten sposób pozbyć się wychwyconych substancji chemicznych.


Tlenek glinu i glin rozpuszczalny a koralowce W ostatnich latach pojawiły się spekulacje, jakoby tlenek glinu, zawarty w produktach takich jak Phos Guard przedostawał się do wody, powodując uszkodzenia koralowców w zbiornikach rafowych, jednak nie zostało to rzetelnie udowodnione.


Producent przeprowadził kilka eksperymentów, badających rozpuszczalność i toksyczność związków glinu w wodzie słodkiej i słonej. Przy odczynie około 8 (czyli zalecanym dla zbiorników rafowych) nie wykryto obecności glinu. Przy niższym odczynie i stosowaniu dużych dawek preparatu istnieje możliwość przedostania się do wody wolnego glinu. Jego poziom w wodzie o odczynie wynoszącym 5,3, po podaniu 3 razy większej ilości Phos Guard niż zalecane na opakowaniu, kształtował się na poziomie 0,2mg/l.Tlenek glinu nie należy do związków łatwo wchłanianych przez komórki organizmów żywych. Nawet po podaniu 3 razy większej ilości Phos Guard niż zalecana na opakowaniu, u koralowców miękkich, takich jak Sarcophyton nie zaobserwowano żadnych negatywnych zmian.


Sposób użycia: Phos Guard należy umieścić w miejscu zapewniającym optymalny przepływ wody. Może być stosowany w filtrach kanistrowych i kaskadowych. Czasem niezbędne jest wsypanie produktu do woreczka. Zaleca się stosowanie 250ml preparatu na każde 300 litrów objętości akwarium. Phos Guard należy pozostawić na 4 dni, a następnie zbadać poziom fosforanów lub krzemianów. Jeśli zawartość związku, który chcemy wyeliminować, nie obniży się do 0,02mg/l, należy wymienić porcję preparatu. Jeżeli poziom szkodliwych substancji spadnie do bezpiecznego poziomu, zaleca się pozostawienie porcji Phos Guard na miejscu, dopóki ich stężenie nie zacznie znów wzrastać. Tak długo jak zawartość fosforanów lub krzemianów pozostaje na niskim poziomie, preparat jest aktywny. 500 ml Phos Guard pozwala na oczyszczenie 600 litrów wody (usuwa do 30mg/l fosforanów w 600 litrach wody, w zależności od poziomu wyjściowego niepożądanych związków i liczebności obsady). Nie należy przekraczać zalecanej dawki. Phos Guard nie jest żywicą jonowymienną i nie uwalnia do wody żadnych szkodliwych związków, także tych, które już zdążył pochłonąć. Można go płukać, suszyć i z powrotem wkładać do filtra, dopóki jego aktywność nie wyczerpie się. Lepiej stosować niewielkie ilości bez przerwy, niż umieszczać większą ilość preparatu w filtrze na krótko co jakiś czas.


Uwaga: W zetknięciu z wodą produkt wydziela ciepło. Zaleca się wsypanie go do podwójnej objętości wody (np. 500ml na 250ml Phos Guard), a następnie przepłukanie.

Opublikowano

Właśnie skończyłam akcję wykańczania sinic :) Otworzyłam kubełek, wyczyściłam, do jednego z koszyczków dałam Phosguard ( zapomniałam go przepłukać przed włożeniem - będzie problem ? ). Wszystkie sinice zebrałam z piasku. Teraz nie wiem na jak długo zaciemniać, bo zdania są podzielone. A może w ogóle, bo jeśli mam ten preparat w filtrze to może już się nie pojawią ? Co radzicie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.