Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bajron jedyny stres jaki mają Twoje ryby to niedojrzały baniak, już w Twoim poprzednim wątku wiele osób pisało Ci, że prosisz się o problemy. Wiele nie trzeba było czekać.

Opublikowano

Od wczoraj stosuje metodę taką ze światło nocne zapalam na 15min przez zgaszeniem dziennego i gasi się po około dwóch godzinach od zgaszenia dziennego,tak samo rano zapala się nocne 15min .przed zapaleniem dziennego i gasi 30min po zapaleniu dziennego może to im pomoże?dziś pójdę kupić kropelkowe na no2 i no3.


Robiłem test paskowy i według tego ph mam 6.8 a to za mało mimo ze mam w baniaku otoczaki granitowe oraz wapien czerwony koralowiec morski a one przecież stabilizują ph wody.

Opublikowano
dziś pójdę kupić kropelkowe na no2 i no3


Na "starcie" akwarium dobrze byłoby się jeszcze wyposażyć w test na oznaczenie NH3/NH4, żebyś wiedział czy cykl azotowy wystartował.

Nie wiem jakiej firmy testy planujesz zakupić, ale jeśli Zooleka to pamiętaj, że test tej firmy na oznaczenie NO3 nie jest miarodajny.

--


Robiłem test paskowy i według tego ph mam 6.8 a to za mało mimo ze mam w baniaku otoczaki granitowe oraz wapien czerwony koralowiec morski a one przecież stabilizują ph wody.



Dobrze byłoby sprawdzić testem kropelkowym jakie masz odczyn pH w wodzie kranowej. Istotna jest również twardość węglanowa (kH) bo tak naprawdę to jej wartość będzie miała wpływ na to, czy łatwo będziesz mógł wpływać na podniesienie pH w swoim akwarium.

Wystrój akwarium ma w tym przypadku znikome znaczenie. Tak naprawdę parametry wody będziesz mógł korygować w pewnym stopniu "uszlachetniając" wodę solami podnoszącymi zasadowość i twardości oraz popularnym wodorowęglanem sodu.

Niemniej jednak wahania parametrów m.in. pH na etapie na jakim się znajdujesz mogą być wynikiem "niedojrzałego" zbiornika.

Opublikowano

"wodorowęglanem sodu" a czy jak dodam tzw.sodę oczyszczona to coś pomoże? bo kamyki mam dobre wiec nie ma co dokładać w sklepie testy jb są drogie dlatego zamówię na allegro a możesz mi napisać jakie muszę mieć obowiązkowe testy po za no2 i no3?

Opublikowano
bajron jedyny stres jaki mają Twoje ryby to niedojrzały baniak, już w Twoim poprzednim wątku wiele osób pisało Ci, że prosisz się o problemy. Wiele nie trzeba było czekać.


No niestety. Kolega bajron1984 czyta między wierszami to co mu pasuje.

Poszedł na skróty więc teraz będzie tak:

- płochliwość

- ocieranie

- sinice

- itd.....

Niestety akwarystyka to hobby dla spokojnych i wytrwałych


BTW Bajron1984:

- masz za niskie PH

- masz wysokie NO2/NO3 bo baniak nie dojrzał

- piasek i skałki są ZA jasne


A mówiliśmy. Zaczekaj.....

Opublikowano

No właśnie no2 i no3 według testu paskowego jest w normie,no rozumiem ze piasek może być za jasny ale żeby skałki????a czy jak wyłączę jedna świetlówkę to pomoże to rybkom?z tego co widziałem to praktycznie każdy ma biały piasek taki jak ja.

Opublikowano

Testy paskowe są do kitu.

Zobaczymy za kilka dni jak rybki coś wyprodukują. Będzie szło do góry. Cudów nie ma:(


Jednym z polecanych wyjść w tej sytuacji jest wyłączenie światła

i oszczędne albo wcale nie karmienie przez kilka dni.

Pal tylko niebieskie dla podgladu

Daj im się dostosować do nowych warunków

  • Dziękuję 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.