Skocz do zawartości

Oświetlenie LED z symulacją zmierzchu/świtu


Rekomendowane odpowiedzi

wybarwienie inkubującej extra
A jakie ja miałem zdziwienie jak zobaczyłem pełen pysk, byłem pewien na 80%, że to samiec. Dopóki Hara nie przekroczy 10 cm ciężko jednoznacznie po ubarwieniu stwierdzić płeć, tym bardziej że wszystkie maja atrapy jajowe. Niby płetwy brzuszne są różnych długości ale przy takich malcach różnica 1 czy 2 mm to nie na oko ludzkie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korona alu z klapą. Temperatura profilu to 35 st. C mierzone termometrem akwarystycznym, który długo leżał wewnątrz profilu oraz termometrem elektronicznym (czujnik na drucie jak w PC), na początku też na to szczególnie zwracałem uwagę i w ciągu dnia ciągle sprawdzałem i na szczęście nie rośnie. Jeszcze mam zamiar zrobić pomiar pirometrem laserowym (strażackim), zmierzyć profil, podstawę diod i diody tak dla wyników podsumowujących z użytkowania. Organoleptyczne pomiary wcześniej robione dłonią - spokojnie można było zacisnąć dłoń na profilu i trzymać w nieskończoność.

- 180 lm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam Solar Engine-Automatyczny symulator switu i zmierzchu z Krakowa.


Chcialbym zbudowac 6 belek z tych ledow:

http://www.ebay.pl/itm/10x-Hi-Power-LED-1W-Weis-STAR-6000-6500-K-/141483544153?pt=Bauteile&hash=item20f1138e59

1Led:

Napięcie pracy max: 3,5V

Prad max: 350mA

Moc: 1W

Jasnosc: okola100 lm

Pytania:

1.Jak polaczyc 6 belek po 4 ledy kazda?

2.Ile voltowy zasilacz kupic,i czy da sie podlaczyc do jednego zasilacza?

3.Czy jest mozliwosc zainstalowania 3 trzech wylacznikow (2 belki x 4 ledy - 1 wylacznik?

I najwazniejsze zeby Solar Engine sciemnial i zjasnial plynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz musi być sciemnialny, Mean-Well taki jest. Jeśli jeden zasilacz to wszystko co do niego jest podpięte będzie ściemnione. Jak chcesz sterować belki osobno to każda musi mieć swój zasilacz i swój solar engine.

Zasilacz: suma V i suma W diod z jedej belki daje ci wymagany parametr dla zasilacza z czego zapas W zasilacza może być większy ale V nie dlatego możesz dać ciut mniej V żeby diody pracowały na 99%.

mA możesz dobrać od nominalnych do wyższych np. 450mA.

Diody łączymy szeregowo + do -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz chcesz zrobić 6 lamp po 4 ledy każda.

Ma to pracować w układzie , no właśnie jakim ?? 3 x 2 belki ?? Każda belka niezależnie ??


Ja proponuje do tych diod które podałeś :

Zasilacz:

np taki

ZASILACZ IMPULSOWY 12V 8,5A - 100W LED, CCTV, RTV (4859231775) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img05.allegroimg.pl/photos/400x300/48/59/23/17/4859231775@@AMEPARAM@@05@@AMEPARAM@@48/59/23/17@@AMEPARAM@@4859231775


Drivery:

Przetwornica driver LED 175mA - 1400mA co 175mA +P (4851051104) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/48/51/05/11/4851051104@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@48/51/05/11@@AMEPARAM@@4851051104


Generator PWM - Rampa

http://www.ibis.krakow.pl/rampa_miekki_start_led.html


Najprościej będzie zrobić to tak, że każda belka niezależnie.

Kupić trzeba wtery 6szt tych driverów i z każdego zasilić szereg 4szt diod.

Rampa może obsługiwać nawet i wszystkie 6szt belek, tyle że wtedy wszystkie będą ściemniać się i rozjaśniać w tym samym momencie.

Jak chcesz kombinować z tymi trzema parami po dwie belki, to wtedy trzeba kupić trzy RAMPY, a co za tym idzie i 3 szt zegarów sterujących RAMPAMI.

To tak w skrócie.

-- dołączony post:

Zasilacz musi być sciemnialny, Mean-Well taki jest. Jeśli jeden zasilacz to wszystko co do niego jest podpięte będzie ściemnione. Jak chcesz sterować belki osobno to każda musi mieć swój zasilacz i swój solar engine.

Zasilacz: suma V i suma W diod z jedej belki daje ci wymagany parametr dla zasilacza z czego zapas W zasilacza może być większy ale V nie dlatego możesz dać ciut mniej V żeby diody pracowały na 99%.

mA możesz dobrać od nominalnych do wyższych np. 450mA.

Diody łączymy szeregowo + do -



Zauważ że te diody co podał kolega to nie jest jakaś taśma led, tylko power led.

Jak im podasz więcej niż niż ich prąd znamionowy , to pójdą z dymem.

Czyli nie ma mowy o 450mA dla diody 350mA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz musi być taki żeby pociągnął 4szt diod w szeregu, czyli 3,5V diody x 4szt =14V.

Ten zasilacz co Ci podałem można podkręcić do 14.8V i tak trzeba zrobić , bo napięcie podane na driver prądowy musi być trochę wyższe niż napięcie przewodzenia szeregu diod.

Moc zasilacza dobierasz pod obciążenie całego układu 14V * 350mA * 6 belek połączonych równolegle = 30W.

Jak widać ten co wrzuciłem jest lekko za duży, ale to był tylko przykład.

To tak w kwestii zasilania diod, które wkleiłeś.


W kwestii sterowania.

Drivery które Ci podałem mają wejście PWM, czyli można specjalnym zadajnikiem sygnału jakim może być RAMPA, zasymulować zmierzch i świt.


To jak mają się zapalać belki, musisz zrealizować na zegarach sterujących

np. takich

Aut.wł/wył zegar sterujący oświetleniem LED . (4873021326) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/48/73/02/13/4873021326@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@48/73/02/13@@AMEPARAM@@4873021326

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilacz musi być taki żeby pociągnął 4szt diod w szeregu, czyli 3,5V diody x 4szt =14V.

Ten zasilacz co Ci podałem można podkręcić do 14.8V i tak trzeba zrobić , bo napięcie podane na driver prądowy musi być trochę wyższe niż napięcie przewodzenia szeregu diod.

Moc zasilacza dobierasz pod obciążenie całego układu 14V * 350mA * 6 belek połączonych równolegle = 30W.


Mam problem z tymi 350mA jak zle prosze poprawic.


Jedna dioda ma 350mA - licze teraz na waty:

350mA : 1000 =0.35A

0.35A x 3.5V= 1.225W jedna dioda

1.225W x 4 diody = 4.9W jedna belka

4.9W x 6 belek = 29.4W czyli zasilacz 40 Watowy licze z zapasem.


A napiecie tak samo liczyc?

3.5V jedna dioda x 4 diody = 14V belka

14V x 6 belek = 84V czyli zasilacz 84 Voltowy


Solar Engine + Zasilacz 84V / 40W + te ledy http://www.ebay.pl/itm/10x-Hi-Power-...item20f1138e59

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Hej @hilux, malowałem emaliami akrylowymi Altaxu z atestem do zabawek, ale przedtem pokryłem piankę zaprawą cementową. Sama pomalowana pianka faktycznie wyglądałaby kijowo, nie mówiąc już o degradacji w wodzie.
    • Poprzednia obsada wróciła do sklepu, za takie pieniądze jakie sobie za nią policzą raczej będzie dobrze traktowana. Czas na porządki pod nową ekipę. Najpierw sterylizacja, 20 litrów wybielacza na godzinę przy działających filtrach (FX4 i JBL e901), potem dwie wymiany wody, której na szczęście w Irlandii jest pełno a dla plebsu jest darmowa.   Po odsączeniu wody i wywaleniu podłoża zostało samo tło i resztki silikonu, którymi przyklejony był styrodur. To zostawiłem żeby schło, trzeciego dnia zza tła zaczęły wyłazić robale, które przeżyły wybielacz ale szukały wody. Szóstego dnia ich już nie ma.  Następny krok to docinanie tła na dno. Mam już oryginalne juwelowskie, środek tylnej ściany ma inny kolor, bo tam się glony gnieździły. Zaleję to jeszcze raz perhydrolem dla pewności po tym jak baniak wyschnie do końca.  Samo tło Juwela jest absurdalnie drogie, ale skoro miałem je już na tylnej ścianie a dwa panele kupiłem po taniości to bez sensu było nie wykorzystać. Dociąłem do giętego frontu, brakujący kawałek z lewej załatam juwelowskim tłem na ten ich filtr - kosztuje połowę tego co cały panel, razem ma 36cm szerokości a ta dziura po lewej ma tylko 30cm.  Potem zacznie się jazda z maskowaniem łączeń, bo gwałcą przez oczy. Myślałem o silikonie posypanym piaskiem, ale tam jest zbyt dużo miejsca, więc chyba zostaje pianka montażowa i potem pomalowanie jej farbami akrylowymi. Przerabiał to może ktoś? EDIT: @TomekT Ty operowałeś pianką montażową przy tym tle ale potem pomalowałeś emalią a nie akrylem. Nie miałeś problemów z bąblami w piance po jej docięciu?   
    • Ja miałem podobnie, bo akwarium blisko drzwi do salonu i kobita narzekała, że ludzie będą sobie o nie głowy rozbijać (bo wszyscy nasi goście są niewidomi, wiadomo 🤓), udało mi się ją przekonać baniakiem z giętą przednią szybą.  Faktycznie optycznie zajmuje mniej miejsca jak się zza winkla patrzy, może to jest opcja dla Ciebie? 
    • Witaj Jest to obudowa/korpus Obudowa GW-E-L2 Tutaj masz linki do zestawu jaki kupowałem: https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-l2-p-1390.html https://sklep.osmoza.pl/przewod-czarny-14-gw-14-bk-p-630.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14p14-p-1595.html https://sklep.osmoza.pl/zlaczka-zp14gz14-p-1461.html https://sklep.osmoza.pl/zawor-bv-zp14p14-p-1445.html https://sklep.osmoza.pl/kolanko-kp14gz14-p-166.html 2 korpusy oraz mini hyroponikę napędza pompka Hydor PICO Evolution 250
    • Hej @Vrzechu, to zdaje się są obudowy liniowe jak tutaj, pewnie wielu z nas przez tę stronę kupowało korpusy filtrów do budowy ustrojstw do podmianek. 😉
    • Cześć Bastian! ✋ Gdzie zakupiłeś pojemniki na żywicę? Jak to się fachowo nazywa?  
    • Witam Dość dawno mnie nie było ale nie za dużo się działo, no może po za małą zmianą obsady. Placidochromis phenochilus Mdoka  8 szt. wielkość od 4-12 cm Placidochromis phenochilus 1 szt. Tanzania Lupingu 6 cm Labidochromis caeruleus 12 szt. (chyba) wielkość od 4-10 cm Lethrinops sp. GOLD Harbour Island 1+1 wielkość 9-10 cm Nimbochromis venustus 3 szt. wielkość 4-6 cm Placidochromis sp. "Johnstoni Solo" 5 szt. wielkość 4-6 cm Nimbochromis livingstonii  1 szt. wielkość  12-14 cm Jeśli chodzi o ceramikę to w zbiorniku jest: Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Sphere 2kg Maxspect Nano-Tech Clear Cube 8szt. Maxspect Bio-Media Nano-Tech Bio-Block 2szt. Uzupełniłem dwa rodzaje żywicy Purolite A520E oraz PA202 Nowe gąbki oraz włóknina oraz mała zmiana aranżacji VWZA7425.MOV  
    • Cześć. Olek  z Gliwic. Dopiero zakładam akwarium. Zbiornik 375L już kupiony...tyle i aż tyle pozdrawiam 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.