Jump to content

Malawi w ścianie 240 l ,

marcin662

Recommended Posts

Witam serdecznie Wszystkich forumowiczów . Jestem początkującym akwarystą , tak więc proszę o wyrozumiałość jeżeli będę pisał jakieś głupoty .

Mam kilka pytań odnośnie Malawi w ścianie . Zacznę od tego ,że akwarium będzie trochę nietypowe tzn. 95x40x70 h (taki został wycięty otwór przy remoncie i tak juz musi być :) . Jest to ściana pomiędzy kuchnią a salonem . Powiem szczerze ,że jest to moje pierwsze akwarium i nie wiem czy nie rzucam się na zbyt "głęboką wodę" ale cóż stało się . Jestem w trakcie montowania szafki i zbierania osprzętu . Proszę o opinię odnośnie osprzętu jaki mam zamiar zakupić :

-filtr zewn. Tetra EX 1200

-pompka napowietrz. Tetra APS 300

-grzałka Halilea 300 W

-żwir rzeczny o granulacji 0,8 - 1,4 mm

-kamień mam nadzieję że serpentynit ( jeżeli tylko znajdę na składzie)

Zastanawiam się nad oświetleniem , najbardziej by mi pasowała BELKA T5 2x39W z jednym światłem białym a drugim niebieskim (jak można) .

Jeszcze najważniejsze - obsada . Na pewno będzie saulosi np. 2+7 i chciałem jakiś drugi gatunek , żeby to jakoś ładnie wyglądało ale nie mogę się zdecydować . Myślałem o yellowku ale samice saulosi są zółte tak więc jakieś inne kolorki bym preferował .

Bardzo proszę o pomoc ponieważ nie chcę nic popsuć i zrobić pełną profeskę :):D

Pozdrawiam , Marcin L.

Witaj. W pierwszej kolejnosci zbieramy sprzęt wiec postepujesz bardzo dobrze. Pompka napowietrzajaca jest zbedna, gdyz wystarczy ustawic wylot z filtra aby poruszal tafla wody. To wystarczy aby natlenic wode. Potrzeba ci filtra wewnetrznego mechanicznego. Polecam Aquael Circulator 1500 l/h. Dzieki temu bedziesz mial porzadek w zbiorniku. Grzalka mocna, ja bym dal max 200W ale to nie problem. Potrzeba ci testow jeszcze na pH, KH, GH, NO2, NO3 oraz NH3/4. Oswietlenie ktore podales (mowie o mocy) jest ok.

Wysłane z LG L9