Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Sir Jaro-po kamienie zapraszam Orłowo molo w stronę Gdyni. Mały spacerek nad morzem jest tego sporo. Samochodem dojedziesz nad samą plażę :)


Stefan jest właśnie z Orłowa. W sumie też znalazłem sporo dużych kamieni w okolicach miedzy Brzeźnem, a Nowym Portem. Problem mam z tym, że nie mam samochodu. No i taskanie do chaty 70kg kamulca jest trochę głupie... :D


Myślę po prostu, że jak zaraz zrobi się cieplej to zrobię odlewy w terenie i nie będę się zajmował targaniem ton gruzu :)

Opublikowano

Ups, no to dość droga sprawa. Mam dużą ilość modelek, liczyłem że da się to załatwić jakoś taniej :) Ale obiecuję przyjrzeć sie tematowi bliżej.

Opublikowano

No niestety. Bez kupowania w hurcie albo przez jakiegoś znajomego to niżej niż 40zł za pół kilo nie zejdziesz. Ale uczciwie mówiąc to tak sobie myślę, że jeśli najtańszy moduł kamulca kosztuje coś w okolicach 150zł, a większy coś circa 300 to jest to wciąż tanio jak barszcz.

Za jakieś 60zł ma się jeden moduł, a za 80-90 trzy. Porównując to do minimum 450zł za 3 kupne moduły ma się takie miłe uczucie, że nie dało się zrobić w konia :)

Opublikowano

Witam serdecznie,


postanowilismy zabrać głos w sprawie,


No niestety. Bez kupowania w hurcie albo przez jakiegoś znajomego to niżej niż 40zł za pół kilo nie zejdziesz. Ale uczciwie mówiąc to tak sobie myślę, że jeśli najtańszy moduł kamulca kosztuje coś w okolicach 150zł, a większy coś circa 300 to jest to wciąż tanio jak barszcz.

Za jakieś 60zł ma się jeden moduł, a za 80-90 trzy. Porównując to do minimum 450zł za 3 kupne moduły ma się takie miłe uczucie, że nie dało się zrobić w konia :)



W obecnej chwili są ceny promocyjne, dla silikonów kondensacyjnych, w naszym serwisie wyjasnilismy iż do wykonania form nie jest konieczny silikon addytywny, który jest droższy od silikonu kondensacyjnego, a jego właściwości fizyczne sa niemalże identyczne, zapraszamy do poczytania o wskazówkach: http://www.americansilicone.pl/odlew-skaly-do-akwarium/


Jednoczesnym prosimy o zgode na wykorzystanie materiału dot. tworzenia form skałek za pomocą naszego silikonu, ponad skromną "recenzję" wyboru silikonu na która sobie pozwoliliśmy. Oczywiście umieścimy "przepis na skałkę" wskazując źródło i autora.

Opublikowano

Kiedyś moja firma bawiła się w imitację kamienia. Robiliśmy formę z gumy formierskiej i na to płaszcz żywiczny. Klepaliśmy kamienie z żywicy poliestrowej i płatków farb. Efekt wyszedł taki, że kamień wygląda naturalnie i jest odporny na wodę. Nie testowaliśmy jaki ma wpływ na wodę więc nie polecam :)

Nie mniej takie zabawy wciągają i można zrobić naprawdę ciekawe rzeczy.

Czasami przychodziły kobitki do nas do firmy i jak wyczuły, że kamień lekki to zaraz robiły zdjęcia jak je podnoszą.

Tutaj fotka kamienia:

http://www.galbet.com.pl/ogrodowe.html#!prettyPhoto[demo]/70/ link trzeba cały skopiować i wrzucić do paska bo klikniecie zaprowadzi do całej galerii.

Ten kamień w oryginale ważył około 1 tony a imitacja z żywicy około 15kg.

Opublikowano

Kurcze zaraz nobla dostane... :/

Chciałem zobaczyc panstwa oferte na te silikony kondensacyjne ale w państwa sklepie allegro pusto... Szkoda.


Jesl zas chodzi o sil. kondensacyjny to przemawia przeciwko niemu przynajmniej jedna kwestia, no moze dwie. Nie sa to jakieś duze sprawy ale jednak. Tężeje dłużej niz addycyjny (przynajmniej ten co ja miałem) i bez wagi precyzyjnej ciezko dobrac proporcje. Nie kazdy ma wage która odważy 0.5 grama utwardzacza....

--

Kiedyś moja firma bawiła się w imitację kamienia.


kiedys nawet chciałem kupic cos od was ale albo nie było albo było za drogie :) (juz nie pamietam)

Opublikowano


--



kiedys nawet chciałem kupic cos od was ale albo nie było albo było za drogie :) (juz nie pamietam)



No cóż. Tak bywa :) Zrobiliśmy kilka kamieni i rozeszły się w dość długim czasie a teraz to tylko na zamówienie.

Szczerze jednak taniej będzie zrobić samemu :D z wiadomych przyczyn.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.