Jump to content

Graniczna temperatura dla pyszczaków.


oleraf

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie o graniczną temperaturę dla pyszczaków. Już wyjaśniam co i jak. Razem z nowymi rybami przyniosłem do baniaka wiciowce lub nicienie :confused: (objawy: ciągnące się odchody, z reguły bezbarwne z widocznymi grudkami, czasem przechodzące w czerwony; brak przyjmowania pokarmu u jednego osobnika; padnięty rdzawy :-( ). Nie mam mikroskopu aby zdiagnozować co dokładnie, więc rozpocząłem leczenie przeciw wiciowcom czyli użyłem Metronidazol. Chcę jeszcze podnieść temperaturę. Wyczytałem na forach że dobrym sposobem na w/w pasożyty jest podniesienie temperatury do 36 stopni. Podobno po 3 dobach padają. Nie chcę jednak by pyśki padły. Co o tym myślicie?? Czy terapia chemiczno termiczna to dobry pomysł?? Po kuracji (około tygodniu) - bo mam tylko jedno opakowanie - mam zamiar powtórzyć leczenie HEXAMITĄ - preparatem zoologicznym kupionym w Diskusie. Po zakończonych kuracjach węgiel do filtra i lampa UV na tydzień, 24h - dla pewności. Jeśli ktoś rozwieje moje wątpliwości z mojego postu będę bardzo wdzięczny.

Link to comment
Share on other sites

Podniesienie temperatury do takiej wysokości spowoduje drastyczny spadek rozpuszczalności tlenu w wodzie,wpływa też mocno na metabolizm ryb. Obawiam się,takie ostre kilkudniowe grzenie to lekarstwo gorsze od choroby i narobi więcej szkody niż pożytku. Trzymałbym się sprawdzonych metod.O zwalczaniu kulorzęska przez podniesienie temp. wiadomo ale o tępieniu w ten sposób wiciowców pierwsze słyszę.

Link to comment
Share on other sites

Wyczytałem to na forum paletek. Podobno one wytrzymują 38 stopni. Ja teraz podniosłem temperaturę do 33 - czy tu aby też nie przesądziłem?

----

Nabe z tlenem masz oczywiście rację, dlatego teraz mój baniak to jeden wielki bombel.

Ryby zachowują się dobrze. Obserwuje je co chwila. Nie chcę stracić już nawet jednej sztuki!


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Rozmawiałem z kumplem który studiuje medycynę, powiedział że powyżej 31 stopni wiciowce nie rozmnażają się. Średni z niego student ale tego był pewien. Stwierdziłem że sprubuję.


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Dziś joanjohansonae czyli ta ryba która nie pobierała pokarmu odeszła do kraju wiecznej spiruliny. U saulosi czyli starej obsady odchody w normie. W nowej obsadzie odchody nadal bezbarwne ale jakby bez grudek. Wnioskuje że lek działa, niestety się skończył. W środę robię podmianę i podam HEXAMITĘ. Temperaturę wracam do normy. Ryby zachowują się normalnie. Zobaczymy jak będzie dalej.


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Pogadaj z @Bartek_De i @aurban6. W duecie zmontują dla Ciebie światło, które się bardzo nadaje. Mam, używam, i wielce zadowolony jestem
    • Ma być pralka. Filtry mają zgarniać odchody ryb. Zupełnie inaczej niż przy roślinnym. Filtry opróżnij bo będziesz miał zgnilca. Wkłady można spróbować przepłukać czy nawet wygotować.  Gąbka 30ppi Punkty 1-3 ok, jak najbardziej. Co do korzeni to z moich wieloletnich obserwacji nic nie wskazywało na zainteresowanie Acei korzeniem. Miałem ze 3 lata i odpuściłem przy restarcie. Szkoda zagracać  akwarium. BTW Acei nie nadają się do tego akwarium tak jak pisał @yaro. To omówmy jednak w innym dziale...  
    • Zaraz będziesz pisał kolejne posty o  obsadzie, a to nie miejsce do tego, więc mod pewnie zaraz zacznie interweniować. Niestety z tego co widzę, zaczynasz iść w tej dziedzinie w złym kierunku, więc załóż w odpowiednim dziale temat i go rozwińmy.
    • Obawiam się, że Twoje akwarium jest za małe na ten gatunek. Nie mam na myśli pojemności, a powierzchnię dna, ta ryba potrzebuje minimum 150cm długości.
    • Dzięki za odpowiedź. Domyślam się że "prosty wylot filtra" oznacza że jest on około 1 ÷ 2cm pod powierzchnią wody i strumień wylotowy jest ustawiony równolegle do powierzchni wody żeby zgarniać napowietrzoną wodę i posyłać do reszty akwarium. Szybkość wypływania wody nie za duża, bo przy braku roślin łatwo można uzyskać "pralkę". Wypełnienie filtrów to wspomniane wcześniej Azoo active 4in1, ale filtry stoją wyłączone już ponad tydzień, więc cały cykl nitryfikacyjny będę musiał startować na nowo. Zakładałem że kupię nowe wkłady bo obecne są w tej chwili pełne martwej biomasy którą może być ciężko wypłukać? Czy przez "gąbka 30" masz na myśli "pory o wielkości 30 ppi" czyli taką gąbkę ? Dzięki za wskazówkę: lampę UV zostawię. CO₂ oraz nawożenie wywalam    Mam jeszcze pytanie: przy robieniu aranżacji, kładę rzeczy w tej kolejności: 1. spienione PCV na czyste dno 2. na spienione PCV kładę kamienie - chyba pozbieram kamienie z plaży nad morzem w Orłowie (mam niedaleko - tam jest taka kamienista plaża). Mam tylko nadzieję że fakt że leżały nad morzem za bardzo tu nie przeszkodzi. Pomoczę je trochę w misce z wodą i popłuczę żeby pozbyć się soli. Będę wybierał kamienie o ciemniejszych kolorach. 3. i dopiero na to piasek, jakiś żwir budowlany z castoramy średnicy około 1mm, np. do tynków, chyba będzie OK? Też go popłuczę w misce, żeby spłukać "pył" z tego piasku. Kolor niezbyt jasny, żeby ryb nie płoszyć. 4. na to chciałbym dać korzenie red moor wood, w książce "Pielęgnice Jezior Tanganika i Malawi - II wydanie" jest wzmianka o jednym gatunku Pseudotropheus sp. „acei” który lubi korzenie, więc ta ryba na pewno będzie w obsadzie akwarium  Do tego one pływają w toni a nie przy dnie, więc tym bardziej je muszę mieć, bo mam akwarium wysokie i nie chciałbym żeby wszystkie ryby siedziały przy dnie. 5. jak ułożę PCV, kamienie, żwir, korzenie to dopiero leję wodę i startuję cykl nitryfikacyjny. Wlewam bakterie (jeszcze nie wiem które) do akwarium żeby osiadły w filtrze i wrzucam dwie kostki mrożonego żarcia, żeby bakterie miały co jeść. zgadza się?   serdecznie pozdrawiam Janek
    • Wiesz, że tych ryb staramy się parami nie trzymać?  Samiec crabro powinien mieć min 3 samice, ale czas pokaże bo może będzie dobrze... z charakterem ryb jak ....
    • Witajcie. Czy ktoś ma w swoim baniaku, którąś z tych belek ? Zastanawiam się, która najlepiej sprawdzi się do malawi i ładnie odda kolory ryb. Z góry dzięki za odpowiedzi. 
    • Filtry wystarczą. Wyloty proste, żadnych deszczownic. Jakie masz teraz wypełnienie tych filtrów? Ja bym zbytnio nie cudował. Gąbka 30 na 2 poziomy a potem cokolwiek do biologii Lampę UV zostaw gdyby na początku były problemy z wodą. CO oczywiście nie jest potrzebne
    • Super, dzięki za odpowiedź, a więc zostawię. I mam kolejne pytania  1. Czy do filtracji tych 400 l wystarczą dwa filtry EHEIM 600T ? Zakładam że część wkładów (ile?) będzie tylko do filtracji mechanicznej, jeszcze szukam odpowiednich gąbek, na razie znalazłem te: https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/gąbka-drobnoziarnista-50x50x5cm , reszta to będzie filtracja biologiczna Azoo active 4in1. Do dyspozycji mam w sumie 17.2 litrów wkładów do filtrów. 2. Lampa UV: Czy mam z obiegu wyłączyć lampę UV? Tzn. tylko same filtry podłączone do akwarium? Bo mam w tej chwili na wężu prowadzącym od filtra do akwarium zamontowaną lampę UV (której właściwie nie używałem) oraz CO2 (które zakładam, że trzeba usunąć bo po co komu CO2 jak nie będzie roślin). Ale może lampa UV w obiegu się przyda, żeby w razie czego wyjałowić akwarium? Mam też nawożenie, ale je oczywiście zlikwiduję
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.