Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam nie wiem czy piszę w dobrej zakładce ale lepszej nie znalazłem...Mam pytanie odnośnie sklajenia nowego akwarium na bazie mniejszego...W tej chwili dysponuję akwarium 100x60x50(wys) chciałbym z tego akwarium wykorzystać szyby boczne, a pozostałe na dno akwarium, boczne długie będą zamówione. Moim zamiarem jest budowa akwarium 150x60x50 lub nawet ciut dłuższego i tu mam dylemat...Jak połączyć szyby na dnie akwarium? jaka gruba spoina, czy na to przykleić jakiś pasek? czy akwarium przez to nie straci na wytrzymałości? Ile czasu trzeba przeznaczyć na schnięcie? (teraz mam trochę rybek i zależy mi na czasie) szkło ma 10 mm. Z góry dzięki za odpowiedź :-)

Przeniesione do odpowiedniejszego działu

Opublikowano

Sklejanie dna z 2 szyb to slaby pomysl, nie lepiej kupic po prostu odpowiednia szybe a jeszcze lepiej gotowe standardowe 375 akwarium 150x50x50:rolleyes: Wyjdzie najtaniej , bez roboty i gwarancja...

Opublikowano

Myślę, że lepszym miejscem dla tego wątku byłaby sekcjaTechnika (dział: DIY - 'Zaczarowany ołówek' lub ewentualnie - Osprzęt do akwarium).

Odnoszę wrażenie, że planujesz samodzielnie się pobawić w klejenie akwarium. Nie chcę żebyś mnie źle zrozumiał, ale z uwagi na okoliczność, że Twoje akwarium będzie całkiem sporych rozmiarów sugerowałbym zlecenie jego wykonania komuś kto się na tym zna. Po prostu istnieje w tym przypadku zbyt duże ryzyko poważnej powodzi w domu, a na samym akwarium jako zbiorniku IMHO nie warto oszczędzać bo to jest bazowe urządzenie i jeśli to możliwe należy każdorazowo eliminować ryzyko jego rozszczelnienia.

Opublikowano

Kupno to jest najłatwiejsze rozwiązanie, ale też i najdroższe...chciałbym zrobić to jak najmniejszym kosztem i tak, żeby było bezpiecznie...powódź w domu już przeżyłem :-). Czytałem już tu na forum, że kilka osób już zrobiło tak dno, więc dlaczego nie miałbym zrobić ja, potrzebuję tylko kilka porad, bo chęci mam :-)

--

Sporo się na ten temat naczytałem i naoglądałem...wiem, że to nie to samo ale zawsze trzeba od czegoś zacząć...Nowy zbiornik to koszt z przesyłką min. 650zł ja mógłbym zrobić za połowę tej ceny, więc uważam, że jest się nad czym zastanowić. Ryzyko jednak zawsze istnieje...

Opublikowano

Tak ale tu nie ma wszystkiego o co pytam...pomysł ten uważam za wzór dla siebie, ale nie ma tu nic na temat w jaki sposób to wszystko zebrano do kupy (chodzi o dno).

Opublikowano

Foto jest i widziałem je już wcześniej, ale nie ma nic na temat jego poklejenia tzn. jakie spoiny? czy były na to przyklejone jakieś paski? jeżeli tak to jakiej szerokości itp...

Opublikowano

Wywołany do odpowiedzi już pędzę :P

otóż szyby ułożyłem obok siebie w odstępach 3mm i wcisnąłem silikon

żadnej więcej filozofii nie było z wyjątkiem tego że oczywiście szyby przed klejeniem wyczyściłem ze starego silikonu dokładnie i odtłuściłem denaturatem


potem jak mnie postraszyli to dokleiłem paski szkła 8cm ale dziś już nie dałbym się tak nastraszyć...


schło będzie dobry tydzień także ryby w jakiś baniak zastępczy

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.