Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam Państwa serdecznie.Jak się pewnie domyślacie jestem początkujący w dziedzinie biotopu Malawi,dlatego też prosiłbym o pomoc i wyrozumiałość.A więc szybko wyjaśnię o co chodzi.Posiadam akwarium 100x50x50,filtry jakie w nim pracują to JBL 1501e + mechanik Atman 1(SIF-700)500l-h i tu moje 1 pytanie czy to wystarczy i jakie powinno być prawidłowe ustawienie tych filtrów?Oświetlenie jakie posiadam to 3x39w w barwach 6500,8500,10000K i tu moje 2 pytanie czy ta barwa i moc nadają się czy zmieniać?Jako obsadę w tym zbiorniku widział bym saulosi +?Oczywiście mam świadomość,że podobnych tematów było wiele ale jak sami piszecie każdy zbiornik jest inny więc prosiłbym o pomoc.Dodam,że akwarium w tej chwili stoi jako roślinne ale w niedalekiej przyszłości jego mieszkańcy zmienią lokum a ja pierwszy raz w swojej przygodzie z akwarystyką chciałbym spróbować z Malawi.Pozdrawiam.

Posted

Wystarczy, sprzętowo też masz wszystko co trzeba,akwarium wg. mnie akwa jednogatunkowe to dobry ruch.W zasadzie zmiana wystroju - więcej kamieni jako kryjówki, zadbać o wysokie pH wody i mozna zarybiać z miejsca.

Posted

Z ph raczej nie powinno być problemu bo nawet teraz kiedy w akwarium są korzenie to poziom oscyluje w granicach 8,0.Co do kamienia to myślałem o czerwonym piaskowcu czy ktoś go stosował?A co byście doradzili w kwesti ustawienia filtracji?W jakich proporcjach mogła by dobrze funkcjonować obsada?

Posted