Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie.

Chciałbym zaproponować obsadę dla mojego zbiornika 300l (120x50x50) aby było kolorowo i oczywiście odpowiednio żywieniowo.


Labidochromis caeruleus yellow 1+4

Melanochromis cyaneorhabdos maingano 1+4

Iodotropheus sprengerae (pyszczak rdzawy) 1+4


Bardzo proszę o przyjrzeniu się tej opcji wyboru gatunków i ewentualnemu skorygowaniu pod względem obsady lub upodobań żywieniowych. Mam nadzieję że przy tej opcji będzie kolorowo i zdrowo dla ryb.


Pozdrawim Marcin.

Opublikowano

Witaj

Taka obsada spokojnie może być do Twojego baniaczka, żywieniowo pasuje masz jednego mięsożerce i dwóch wszystkożerców Kolorowo powinno byś ale sam wiesz że to kwestia gustu. Pamiętaj że to Tobie ma się podobać i tylko Tobie Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, na pewno te dwa pierwsze gatunki zostawię a jaki byście proponowali trzeci gatunek ewentualnie zamiast rdzawego, żeby troszeczkę złamać ten żółty z niebieskim. Oczywiście zachowując nadal zdrowe relacje żywieniowe.


Pozdrawiam Marcin

Opublikowano

A. rubun red bedzie za duży a tak na marginesie po co mieszasz aulonke z mbuną nie robi się tego:-) Może faktycznie pooglądaj jakąś aferke np red top likoma lub jalo reef ewentualnie cynotylapia sp hara lub cynotylapia sp mbamba luwino reef

Opublikowano

Malawi z mieszaną obsadą jest jak najbardziej możliwe opisałem to w którymś z artikli chyba nawet jest na serwisie. Uważam, że jednak nie na początku przygody z Malawi. Sam robiłem to w kilku konfiguracjach Jednak do tego mieszania nadają się ryby najłagodniejsze a na pewno już nie Melanochromisy. Pamiętaj też, ze rubinek poza tym, ze jest piękny jest tworem sztucznym. Nie każdemu to przeszkadza ale chcę żebyś wiedział ;). Komponując obsadę z Aulonocara musiałbyś wziąć więc pod uwagę 2 gatunki a wiec sprengi i yellow oraz to ze samiec rubinka jet ładny ale samica jest przeciętna. IMHO kolorystycznie by nie zyskało do obsady yellow, maingano, sprengerae.


Uznając że masz pozostawić yellow i maingano i coś dla odmienności kolorystycznej proponuje 2 gatunki:


Astatotilapia callpitera lub Pseudotropheus livingstonii. Ryby inne a ciągle Mbuna ( choć ta pierwsza budzi pewne wątpliwości co do przynależności).

Opublikowano

Korzystając z okazji chciałbym zdać pytanie:

Która z afr ma najładniejsze samice. Na zdjęciach to różnie jest ukazane

i czasamii ten sam gatunek inaczej wygląda.

Opublikowano

Nie wiem jak u innych afr ale u "starej afry"teraz m.pulpican dominujące samice robiły się czasem jak samiec:-D C.a. jalo reef ma ładne samice nawet;-)

Opublikowano

Bardzo dziękuję wszystkim kolegom za podpowiedzi i wyjaśnienia w szczególności koledze harisimi za podpowiedz bardzo ładnego gatunku

Astatotilapia calliptera (nawet nie wiedziałem że są aż tak urodziwe pyszczaki). Jednakowoż zostanę przy rozwiązaniu yellow, maigano i rdzawy. Jak to się mówi trzeba liczyć siły na zamiary czyli taki jaki się ma dostęp do pyszczaków z takiego trzeba korzystać. Ja osobiście będę kupował pyszczaki z UMKa w Toruniu bo do Torunia mam 30 km, więc grzechem by było nie skorzystać z tak dobrego źródła zwłaszcza że rdzawe mają F1 czyli jest szansa że się ładnie wybarwią. Napewno w przyszłości będę rozglądał się za tym pyszczakiem co zaproponował kolega harisimi czyli Astatotilapia calliptera bo jest naprawdę przepiękny. Ale na początek wystartuję z obsadą która podałem wyżej.


Jeszcze raz wszystkim dziękuję i pozdrawiam.

Marcin.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.