deccorativo

Tło ze szmatek kuchennych i CX kolegi barcida

Recommended Posts

deccorativo

Dzięki uprzejmości i za zgodą kolegi barcida wklejam całość informacji jaką od niego dostałem czyli know how :D jak zrobić takie tło ze szmatek kuchennych.

Zawarte też są uwagi i co wyszło nie tak i jak poprawić.

Myślę że temat kolega uzupełni wkrótce zdjęciem swojego dzieła.


Moim zdaniem pomysł ma potencjał że ho ho:D

a wkrótce kolega obiecał że pokaże jak robi moduły tą metodą.


Ja wykorzystam jego pomysł do wykonania po 2 latach nowego tła do swojej Tanganiki które już wiem że będzie jednocześnie kaseciakiem narożnym lewym

oto informacja od barcida.


Witam.

Jako, że obiecałem opisać swoje tło, a moduły DIY powstaną w następnym tygodniu pozwoliłem sobie, zachęcony przez kolegę z forum na opisanie po krótce sposobu wykonania w/w. Pisałeś, że zabierasz się za tło, może będę pomocny.

Tło jest robione na wzór tła: https://www.afstyle.eu/

Zrobiłem je ze szmatek kuchennych (dobrze chłoną wodę) zamoczonych w CX5.

Najpierw zrobiłem na płaskiej powierzchni wzór (poukładałem odpowiednie kamienie - tam gdzie tło miało być bardziej wypukłe kamienie większe, tam gdzie wklęsłe nie dawałem nic. Następnie okładałem "szablon" folią do pakowania, folię skrapiałem wazeliną (aby nałożone szmatki zamoczone w betonie nie przywarły do formy) i nakładałem warstwami szmatki zamoczone w CX5. Beton powinien mieć konsystencję ciasta na naleśniki Po wyschnięciu odrywałem powstałą skorupę i tu powstał problem ponieważ powierzchnia była stosunkowo duża tło łamało się w wielu miejscach. Wzmocniłem je nakładając od wewnątrz siatkę tynkarską i "zamalowując" CX5. Takie rozwiązanie było niezłe, ale tło jako całość było ciężkie i w akwarium ważyło by stosunkowo dużo. Aby zniwelować ciężar w zalanym wodą zbiorniku na wewnętrznej stronie tła nałożyłem piankę budowlaną wodoodporną (nie pamiętam jakiego producenta) i pozostawiłem do wyschnięcia. Później pianę obrobiłem opalarką (żeby uzyskać w miarę gładką powierzchnię i żeby tło nie było zbyt grube). Pianę pomalowałem lakierem do malowania łodzi (niestety nie pamiętam producenta).

Strukturę zewnętrzną zmałpowałem z tła z linku. Nakładałem pędzlem beton i szpachelkami nadawałem odpowiednią formę. Po wyschnięciu rylcem tworzyłem spękania itp., na końcu pilnikiem spiłowywałem ostre krawędzie itp. Po tym malowałem wszystko lakierami akrylowymi.

Całość robót zajęła mi ok. 26 godzin.

Błędy jakie popełniłem:

1. Dałem za dużo pianki i mimo iż tło waży (na sucho) jakieś 15 kg. to wyporność jest zajebiście duża - tło pływa po powierzchni musiałem zamontować nad akwarium wsporniki, które przytrzymują tło aby nie wypływało. Nie chciałem montować go na silikonie, bo zależało mi na tym aby było mobilne.

2. Robienie w całości na podstawie jakiegoś tam wzoru całego tła jest strasznie upierdliwe. Tło łamało się wielokrotnie w różnych miejscach, trzeba było dawać sporo wzmocnień co w konsekwencji zwiększało jego wagę. Jak robiłbym to teraz to na pewno najpierw zrobiłbym w miarę cienkie moduły a potem sklejał je w całość.

3. Tło strasznie ciężko się obrabia (ciężko przyciąć go równo). Ciąłem go fleksem i nie jest idealnie. Ma zadziory, które trzeba było spiłowywać. Żmudna praca.

To tyle, zdjęć z pracy nie mam, ale w razie jakiś pytań pisz, zadawaj pytania postaram się w miarę możliwości odpowiedzieć.

P.S. Będę robił moduły do akwa za parę dni to założę temat DIY i postaram się opisać poszczególne fazy.

Pozwolę sobie na skopiowanie części korespondencji z forumowym kolegą:

U mnie chyba nie trzeba będzie aż tak się łamać, bo to tylko 80cm (112l). Żeby było łatwiej nic nie pominąć wypunktuje co jest troszkę niejasne;


1) Te szmatki kuchenne zastępują styropian i stanowią podstawę? Zamaczam je w cx 5 i one już zostają w tle i później są w akwarium? Jakich ściereczek użyłeś?


2) Czy w tle do 112l ta pianka i lakier są konieczne?


3) Czy zamiast kamieni nie lepiej np nałożyć po prostu w pewnych miejscach więcej betonu?


4) Odnośnie tej folii i wazeliny to chyba muszę poczekać na zdjęcia


5) Jakich kolorów lakierów akrylowych użyłeś?

Odp:


Chyba na wstępie tyle, ciężko mi sobie niektóre rzeczy wyobrazić jak mają wyglądać

ad1.

Ściereczki np "jasiek niezbędny" ważne żeby dobrze chłonęły wodę. Przed zamoczeniem w betonie trzeba je wsadzić do wody, potem wycisnąć aby były wilgotne. Stanowią podstawę modułów. Nie używałem styropianu. Przestrzeń pomiędzy tłem a tylną ścianą jest pusta (można wsadzić grzałkę etc.), podobnie jak w firmowych tłach 3d.

ad2.

Ciężko powiedzieć. Prawdopodobnie pianka nie będzie konieczna. Ja użyłem pianki przede wszystkim w celu zmniejszenia ciężaru tła w akwarium. Chciałem aby ważyło jak najmniej (aby unosiło się w wodzie), niestety przedobrzyłem i pływa po powierzchni

Myślę że rozmiar 80x 35 (dobrze trafiłem?) spokojnie wytrzyma na samych ściereczkach + ewentualnie jakieś wzmocnienie z siatki. Lakier w takim przypadku oczywiście zbędny.

ad3.

Kamienie o których napisałem stanowią tylko część formy na którą nakładane są ściereczki z CX5(wcześniej folia i wazelina). Stanowią w którym miejscu ma być wypukłość tła. Oczywiście zamiast kamieni można użyć np. plastikowych misek , co kto lubi.

Nie wiem czy dobrze opisałem w poprzedniej wiadomości tło. Nie jest od tylnej strony akwarium płaskie. Ma wypukłości i wklęśnięcia. Tył oddaje po części obraz przodu.

Dodanie większej ilości betonu poskutkuje zwiększeniem wagi samego tła. Oczywiście możesz nałożyć więcej CX5, ale jestem pewien, że same szmatki jako "zbrojenie" nie wystarczą. Będziesz musiał wzmocnić konstrukcję siatką. Chyba, że nawalisz sporo betonu

ad4

Jak masz ułożoną mniej więcej "formę", na której będziesz wzorował swoje tło, czyli gdzie ma być górka a gdzie dolinka, nakładasz folię aby beton nie związał z formą. Forma ma pozostać na stole

ad5

Trzy podstawowe brązowy (użyłem heban), czarny i biały. Oprócz tego możesz użyć siena, błękit paryski, ugier.

Podkład z brązowej (wmalowałem we wszystkie szczeliny), na to suchy pędzel czarna (bardzo oszczędnie), biała, kombinacja czerni, ugru i siena palona. Na koniec biała + barwnik błękit paryski.

Brzmi strasznie, ale myślę, że wystarczą trzy podstawowe

Ważne, ja popełniłem błąd, że moje tło w niektórych miejscach jest zbyt wypukłe, przez co zajmuje za dużo miejsca. Teraz zrobiłbym mniej wypukłości a efekt stworzyłbym poprzez inne malowanie tła.

Przesyłam w podzięce za blok absorbera, filtr kasetowy i wiele innych.

Pozdrawiam

barcid



W oparciu o ten opis będę tworzył swoje "kaseciakotło"

  • Dziękuję 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
spiochu

Całkiem ciekawy pomysł...

Jeśli mogę poteoretyzować... :) Nie dawał bym wazeliny tylko na folię od razu rozłożył bym siatkę tynkarską aby mieć już wstępnie wzmocnienie tła. A jeśli folia zostanie to przecież w akwarium nie będzie miała na nic wpływu.


Wysłane z telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites
jaras

Fajny pomysł. Czekam na zdjęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites
barcid
Całkiem ciekawy pomysł...

Jeśli mogę poteoretyzować... :) Nie dawał bym wazeliny tylko na folię od razu rozłożył bym siatkę tynkarską aby mieć już wstępnie wzmocnienie tła. A jeśli folia zostanie to przecież w akwarium nie będzie miała na nic wpływu.


Wysłane z telefonu



Jako, że to mój "pomysł" pozwolę sobie na odpowiedź. Siatka tynkarska jest mało plastyczna, położenie jej bezpośrednio na "formę" spowoduje, iż nie oddamy w pełni struktury formy. Folia faktycznie w akwarium nie zaszkodzi:p, mogłaby wręcz stanowić pewne wzmocnienie.

Siatkę tynkarską dawałem tylko w miejscach, w których tło łamało się. Pozostała powierzchnia jest bez siatki, tylko pianka.

Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem mogłaby być siatka jutowa. Nie wiem tylko jak zachowywała by się w wodzie. Beton przecież nasiąka. Czy po pewnym czasie nie uległa by rozkładowi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pleziorro

Myślę, że bardzo dobrym rozwiązaniem mogłaby być siatka jutowa. Nie wiem tylko jak zachowywała by się w wodzie. Beton przecież nasiąka. Czy po pewnym czasie nie uległa by rozkładowi?



Nie polecam, zszyłem koszyk na złoże grubym kordonkiem, myślałem że tylko ściemnieje, niestety rozpuścił się w wodzie, także pewnie podobnie zachowa się siatka jutowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
deccorativo

"burza mózgów" zawsze rodzi postęp w temacie ale czy możesz barcid wkleić efekt swojej pracy bez względu jaki to biotop bo chodzi o efekt tła jaki uzyskałeś i na ile udało się osiągnąć ten ze wzorca:D

twoje doświadczenia są cenne a ja już zacząłem prace nad "tłokaseciakiem":D więc wszystko chłonę i każda podpowiedz cenna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
barcid

Z tą siatką i wzmocnieniem wydaje mi się, że może być największy problem. Zdjęcia tła w akwarium i zdjęcie gotowego modułu służącego do niedawna jako skimmer. Moduł zrobiony na samych szmatkach, bez wzmocnień. Metodyka pracy ta sama w obu przypadkach, z tym, że moduł dostosowany wielkością do pompki jaka była zamontowana w środku. Wzór od początku do końca mój:D bez korzystania z gotowców z internetu;)




[/ATTACH]

Do zdjęcia z całego tła odsyłam do tematu http://forum.klub-malawi.pl/pierwsze-malawi-546-l-t27004.html?t=27004 (nie wiem jak wstawić zdjęcie, które było załącznikiem w innym temacie)

post-16931-14695728410047_thumb.jpg

post-16931-14695728414148_thumb.jpg

post-16931-14695728417717_thumb.jpg

  • Dziękuję 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
py1szczak2

Super to wygląda ;-) dzięki za opis aż chce się spróbować zrobić coś takiego samemu.

Zrobiłem kiedyś tło z kawałka materiału nasączonego żywicą epoksydową i opsypanego piaskiem podobną metodą tzn. ułożyłem taki nasączony kawał prześcieradła na przygotowane kamloty pokryte streczem, tło służyło przez kilka lat ale przy próbie wyciągnięcia go z akwarium pękało w palcach. Tak sobie myślę że dobrym usztywnienie wzmocnieniem była by cieniutka mata z włókna szklanego.

Pozwoliłem sobie dodać zdjęcie akwarium kolegi barcid

attachment.php?attachmentid=8049&d=1457544051

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
barcid
Super to wygląda ;-) dzięki za opis aż chce się spróbować zrobić coś takiego samemu.

Zrobiłem kiedyś tło z kawałka materiału nasączonego żywicą epoksydową i opsypanego piaskiem podobną metodą tzn. ułożyłem taki nasączony kawał prześcieradła na przygotowane kamloty pokryte streczem, tło służyło przez kilka lat ale przy próbie wyciągnięcia go z akwarium pękało w palcach. Tak sobie myślę że dobrym usztywnienie wzmocnieniem była by cieniutka mata z włókna szklanego.


Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



Zastanawiałem się nad żywicami i włóknem szklanym. Myślę, że było by to rozwiązanie optymalne, natomiast moja koncepcja polegała na zminimalizowaniu kosztów materiału. Mimo, iż użyłem materiałów powszechnie dostępnych i tanich, to lakiery i pianki kosztowały stosunkowo dużo. Możliwe, że zastosowanie siatki z włókna szklanego obniżyło by koszty, bo nie trzeba by walić tyle betonu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
troad

Ponieważ będę potrzebował kilka modułów do nowopowstającego akwarium postanowiłem wykonać kontrolnie jeden a'la Barcid. Pomyślałem że mógłby być pionowo umocowany we wnęce którą będę miał w baniaku

attachment.php?attachmentid=8400&d=1460996561

Starałem się wykonać to zgodnie z instrukcjami zawartymi w pierwszym poście tego wątku.

Jako podkład użyłem kamieni ze starego akwarium. Wklejam zdjęcia z poszczególnych etapów produkcji oraz to co wymodziłem. Jestem średnio zadowolony z efektu końcowego. Daleko do tego co uzyskał Barcid. Nie robiłem tego według konkretnego wzorca tylko trochę improwizowałem. Wypukłości są wg mnie zbyt obłe. Następne postaram się zrobić takie bardziej ciosane. Chyba trzeba więcej betonu nałożyć i więcej dłubać niestety.

Pomalowałem to farbami do betonu Betondur. Kupiłem tylko trzy kolory.

Najpierw na wszystko grafit potem delikatne mazy z rudoczerwonego i na koniec suchym pędzlem kremowy. Mam nadzieję że nic szkodliwego nie będą puszczały do wody.

Moduły te chyba trzeba wymoczyć dobrze w wodzie bo z wątku (skałki DIY -post #69 http://forum.klub-malawi.pl/moduly-skalki-diy-t20544p12.html) wynika że CX5 zmienia PH, a o tym w tym wątku nic nie ma. Ja mam jeszcze daleko do zalania akwarium więc zdążę wymoczyć ;).

post-14424-14695728846835_thumb.jpg

post-14424-14695728848975_thumb.jpg

post-14424-14695728850362_thumb.jpg

post-14424-14695728852504_thumb.jpg

post-14424-14695728853897_thumb.jpg

post-14424-14695728855163_thumb.jpg

post-14424-14695728856731_thumb.jpg

post-14424-14695728857694_thumb.jpg

post-14424-14695728865669_thumb.jpg

post-14424-14695728868104_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Posty

    • Mynio Akwa
      Do takiego akwarium mogę polecić Ultramaxa 2000. Sam mam go w 240l i daje radę.
    • AndrzejGłuszyca
      Dlatego szczerze nie polecam tego rozwiązania  z powodów o których wspomniałem. Jako biolog da radę z oryginalna pompą  ale i tak będzie potrzebny filtr mechaniczny jeżeli będziesz chciał mieć naprawdę czystą wodę. Jeżeli chcesz uciec od dodatkowego filtra mechanicznego to zamiast Midikani800 musisz brać pod uwagę mocniejsze filtry lub  kaseciaka.
    • morvudd
      Cześć, Zakładam swoje pierwsze malawi, zaczynam od 126l (80x35x45), chciałbym w nim trzymać 1 harem P.Saulosi Poczytałem trochę na tym forum, ale wciąż mam mętlik w głowie jaką filtrację zastosować? Zacznijmy od tego, że zastanawiam się nad kubełkiem lub kaseciakiem. Zaciekawił mnie dzisiaj wątek Pana @AndrzejGłuszyca, który testował Midikani 800 z pompą UniPump 1500, niestety ta pompa po 8 miesiącach straciła ponad połowę mocy, a ja na podstawie swoich doświadczeń z AquaEl wole nie ryzykować (jeden filtr działa 2-gi rok i nie ma z nim problemu, a inny podziałał 3 miesiące i stracił na mocy). Dla ciekawych wątek, o którym piszę dostępny tutaj:    Zastanawiałem się, czy sam Midikani 800, bez dodatkowej pompy dałby radę w tym zbiorniku? Byłaby to opcja "budżetowa", łatwa i wygodna. Inną, jeszcze tańszą opcją jest AquaEl Multikani 800, ale tutaj znów boję się o pompę, a wymienianie jej co kilka miesięcy mija się z celem. Więcej to powoduje stresu niż daje pożytku. Kolejnym kubełkiem jaki miałem na tapecie był FLUVAL 306 i 206, no i właśnie, czy 206 da radę? Jest to już droższe rozwiązanie i nie wiem, czy zamiast 306 nie lepiej poszukać jakiegoś EHEIM'a? A może kaseciak? Fajnie, że woda nie opuszcza akwarium, można go fajnie zamaskować i lubię takie projekty DIY. Największym minusem kaseciaka dla mnie jest to, że zabiera przestrzeń z i tak już małego akwarium.   Kolejną sprawą jaka mnie nurtuje to media, czy wystarczy sama ceramika + gąbka? Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam Jarek
    • Tom74
      Tutaj kolega podał  namiary. Mam ryby  od D. G. z Żor. 
    • rekawiczka
      Wygląda na to, że po juniorze śladu już nie ma - niestety ciekawość to pierwszy stopień do paszczy większego pyszczaka  Mam wrażenie, że za chwilę może być powtórka gdyż dwie samice - tym razem Maingano inkubują.  Powoli zaczynają się wybarwiać Msobo. U dwóch największych osobników górna płetwa oraz część pyska zaczynają nabierać niebieskawego zabarwienia. Nadal jestem ciekaw ile z zakupionych okaże się samcami a ile będzie samic. W końcu udało mi się zrobić ładne zdjęcie samca Metriaclima Elongatus Goldbar Chizumulu 
    • major160
      Hmmm to jest najgorsze. Napewno będą lombard rozważam jakieś zebry i yelowy bo się mi mega podobają 
    • jaromar
      Pytanie jak takie drewniane szafki będą wyglądać po 5-10 latach moczenia  łokci ? Czy ewentualne puchnięcie zawilgoconych płyt meblowych ,które nie są wodoodporne nie przysporzy kłopotów? Szkło z 240litrami wody nie lubi naprężeń... I jak miałaby wyglądać ew.wymiana takiej szafki z tak ważnym i ciężkim ładunkiem ? Takie pytania zadawałem sobie pół roku temu i wybór padł na stelaż aluminiowy z regulacją poziomu w nóżkach. Polecam takie rozwiązanie , ja całość wykończyłem spienionym błyszczącym pcv .
    • Waclaw
      Nie do końca to tak działa. Tak przynajmniej wynika z prób jakie do tej pory zrobiłem.  Mimo zastosowania reduktora ciśnienia, przepływ jest powtarzalny tak długo, dopóki np nie zamknę dopływu. Po ponownym uruchomieniu przepływy potrafią się rozjechać i może zaistnieć konieczność korekty. Instalację zrobiłem w ten sposób, ze bez problemu można w każdej chwili zweryfikować wielkość przepływu, jednak  wstrzymując na ten czas podmianę. Brak przepływomierza, to brak pewności czy w ogóle chodzi podmiana lub na jakim odbywa się poziomie. 
    • AndrzejGłuszyca
      Fakt...coś podobnego zaobserwowałem u siebie ale nie w każdym przypadku. Zawsze min. przyczyny dopatrywałem w pokarmach ( miały inne nawyki żywieniowe) . Natomiast z młodymi ( małymi) nie było problemów. Też mam jacobfeibergi dodane jako młode  i małe do dużych i dorosłych ryb i one już na drugi dzień grasowały z innymi i do jedzenia były pierwsze bez względu co podawałem. Może spróbuj im  podawać inny pokarm?   U mnie niejadki zaczynały od tego pokarmu ..i do tej pory podaje: https://www.google.pl/search?q=hikari++nowość&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=aObzFVmqDe_OtM%3A%2C5l_M5CiqbWxufM%2C_&vet=1&usg=AI4_-kTHUk9FCyktqBUjs9GQbtDzbE9XEA&sa=X&ved=2ahUKEwjHgpa_0uviAhUPiIsKHTw9CnAQ9QEwD3oECAAQCg#imgrc=aObzFVmqDe_OtM:&vet=1
    • Jeb_us
      I teraz już wszystko przygotowane , pocięte trzeba przykleić do tyłu myślę że magnesy wygrają są naprawdę mocne prze stół co ma blat 2cm potrafi dalej mocno przyciągać ,  Ale przykleje również przyczepy dla przyssawek , w razie ... Dodatkowo w zbiorniku wylądowały 3 bryły lawy by zaszczepić biologię  Kolejna rzecz która miała miejsce to zamówiłem 2 gatunki już mianowicie  WF Melanohromis dialeptos masinje 2/4 i 10x pseudotropheus elegans itungi QGB (quality German breed) beda dostarczone na początku czerwca  
  • Topics

  • Images