Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Zakupiłem nowy zbiornik 130x72x50 dł/szer/wys . miałem postawić na starej szafce 110x60 tylko zmienić blat . ale ciężar wzrośnie około 3 krotnie więc postanowiłem pospawać stelaż . mam już częściowo pospawane kątowniki

45x45x5mm , czy mogę wykorzystać takie kątowniki czy lepiej zakupić profile .

myślę o postawieniu tego na 6 nogach . konstrukcja musi z jednej strony wystawać 15cm poza ostatnie nogi. Pytam bo po przeczytaniu kilkunastu postów bodajże wszyscy polecali profile a przynajmniej jedna odradzała kątowniki .

Ps w nowym akwa jest komin z 3 otworami czy można je tymczasowo zakleić silikonem bo nie posiadam śrubunków a na allegro widziałem po 54zł za szt więc na razie odpada .

Opublikowano
Pytam bo po przeczytaniu kilkunastu postów bodajże wszyscy polecali profile a przynajmniej jedna odradzała kątowniki .
Ja masz dobrego spawacza to jest bez znaczenia (profile się łatwiej spawa bo się nie odkształcają).

mam już częściowo pospawane kątowniki 45x45x5mm
Na konstrukcji z takich kątowników to i słonia postawisz ;)
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kątowniki to bardzo dobre rozwiązanie. u mnie z takich pospawany jest stelaż pod 700l. Konstrukcja właśnie sześcionogowa. Łatwiej zamocowac do nich stolarkę, łatwiej się spawa i są tańsze. Chyba same zalety? Profil zamknięty to przesada.

Jeśli chodzi o śrubunki.. chyba masz na myśli przeloty przez szkło? Nie musi to być od razu VDL, w sklepach branży ogrodniczo-podlewającej można spotkać takie elementy skręcane za kilkanaście zł w róznych rozmiarach. Robiłem z tego calowe przeloty do beczek plastikowych (filtr do oczka wodnego) i wyglądały dość solidnie, nic nie ciekło.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Takie ceny są już interesujące mam 2 otwory 45mm i jeden 35 to by pasował Tank union 25 i 32. sump z 112l lub ambitnie 275l i będzie ładny obieg .

te przelotki na jakiś odpowiedni klej czy może być silikon akwarystyczny ?

śrubunek ,przelot na razie sam nie wiem . najlepiej coś co spełnia wymagania a będzie w miarę tanie a nie 150zł na 3 plastikowe śrubki . propozycja makoka jest interesująca bo wymiary pasują . jeszcze przejde się do ogrodniczego lub hydraulicznego popytam czy mają coś ciekawego jak wspomniał nabe bo wtedy to będą pewnie pasować węże a nie koniecznie rury . Na razie się zajmę stelażem

Opublikowano
Takie ceny są już interesujące mam 2 otwory 45mm i jeden 35 to by pasował Tank union 25 i 32. sump z 112l lub ambitnie 275l i będzie ładny obieg .

te przelotki na jakiś odpowiedni klej czy może być silikon akwarystyczny ?

śrubunek ,przelot na razie sam nie wiem . najlepiej coś co spełnia wymagania a będzie w miarę tanie a nie 150zł na 3 plastikowe śrubki . propozycja makoka jest interesująca bo wymiary pasują . jeszcze przejde się do ogrodniczego lub hydraulicznego popytam czy mają coś ciekawego jak wspomniał nabe bo wtedy to będą pewnie pasować węże a nie koniecznie rury . Na razie się zajmę stelażem


Chcesz kleić pvc silikonem :confused: Rozklei się Tylko i wyłącznie klejem do tego przeznaczonym Nie przejmuj się i tak wyjdzie Ci za hydraulikę ok 300-350zł :P

Makok mam prośbę będę stawiał niedługo banke napędzaną pompą CO ,czy możesz przypomnieć jakich redukcji używałeś Z góry dzięki

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Znaczy te przeloty widziałem są skręcane nawet te tańsze więc myślałem silikonem to uszczelnić tylko . czyli będzie potrzebny jakiś inny klej ?.

A co do 350-300zł to nie wiem pewnie masz racje że tyle to kosztuje . Na pierwszy raz to założę te tanie przeloty albo coś innego jak znajdę a resztę będę kombinował na bieżąco w końcu DIY .

Przemek widziałem galerię już wcześniej bardzo ładne i atrakcyjnie cenowo zbiorniki .

Opublikowano
Znaczy te przeloty widziałem są skręcane nawet te tańsze więc myślałem silikonem to uszczelnić tylko . czyli będzie potrzebny jakiś inny klej ?.

A co do 350-300zł to nie wiem pewnie masz racje że tyle to kosztuje . Na pierwszy raz to założę te tanie przeloty albo coś innego jak znajdę a resztę będę kombinował na bieżąco w końcu DIY .

Przemek widziałem galerię już wcześniej bardzo ładne i atrakcyjnie cenowo zbiorniki .



miałem 4 rodzaje hydrauliki i nieakwarystycznym DIY w tej kategorii mówię stanowcze NIE... a to dlatego że tutaj serwis jest znacznie lżejszy... można odkręcić skręcić, wszystko pasuje, nie cieknie - mam gdzieniegdzie po montowane śrubunki do rozkręcania sklejonych rur, wszystko dopasowane pod przeloty, które w przeciwieństwie do systemu nibco są sensownie przystosowane do przelatywania przez szkło... jestem bardziej zadowolony niż kiedykolwiek, a kosztowo wyszło dokładnie tak samo jak kiedyś na nibco ;) ~300zł bez pompy - ja bym na Twoim miejscu tutaj nie oszczędzał, tylko oszczędził na poprawnym projektowaniu ;)


Przemek dla przypomnienia (patrz min 3:35):



peace ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Makok twoja instalacja widzę że konkretna

ja myślałem bardzo skromnie

2 przeloty Aqua Medic Tank union 32 + 1,5-2m rury 32mm

1 przelot Aqua Medic Tank union 25 , 3 kolanka 3-4m rury 25mm

klej do pcv może będzie za darmo tylko nie wiem jeszcze czy nadaje się do wody pitnej

jeśli nie to będzie trzeba dokupić . W wolnym czasie zobaczę w sklepach co mają i popytam się i wtedy będę wiedział na czym stoję . chciał bym uruchomić sump ale skończy się tak ze pewnie

wytnę komin i zakleję otwory i podłącze moje 2 kubły cascade 700 i jebao 104 + 2x tetra tec in 800

Ps. jebao 104 na razie mnie pozytywnie zaskoczył spodziewałem sie dramatu .

W razie wycinania mam zamiar wycinać to żyłką stalową do wycinania szyb samochodowych.

Dziękuje za pomocne rady .

Opublikowano

Za duże te przeloty wybrałeś - cały system postawisz na TU25mm i i tak będzie zapas... ja przy przepływie z pompy około 2000l/h i zrzucie 25mm mam go skręconego zaworem o 1/3 ;)

a większe średnice = wyższe koszty

jak dobrze ustawisz sump względem akwa i przy założeniu zastosowania taniej pompy do CO, wystarczy Ci (pod kominem - nie licząc układu w i nad kominem):

1 zawór

3 przeloty do komina

2 śrubunki do rozkręcania rur klejonych

5 kolanek

2 metry rury

1 przelot do wejścia do sumpa

2 przeloty idealnie pasujące do śrubunków pompy


i wsio i to na przyzwoitych zje..ście wyglądających rurach VDLa - rozrysuj to sobie :P

łączny koszt w sklepie thcskiba.pl jakieś 200zl

+100zł za nową pompę i gra ;)


jak puścisz na alledrogo swoje kubły to jeszcze Ci zostanie na piwo ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.