Skocz do zawartości

Pompa cyrkulacyjna


marcinkplock

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki :)

Mam akwarium 225L 100x45x50 , filtr kubełkowy ferplast 700L/h wkłady to gąbka , ceramika i keramzyt. Dodatkowo filtr wewnętrzny aquaela 700L/h.

Chciał bym poprawić filtrację mechaniczną i planuję kupić mocniejszy filtr wewnętrzny.

Ale do rzeczy , usłyszałem że do poprawy filtracji mechanicznej można użyć zamiast drogiego i dużego filtra wewnętrznego który oczywiście dodatkowo nie upiększy nam aranżu pompę cyrkulacyjną , taką którą stosuje się w akwarystyce morskiej. Ona swoją mocą powiedzmy przykładowo 4000L//h ma wymieść wszelkie zanieczyszczenia z zakamarków które zostaną wtedy zebrane przez filtry. Jak wiadomo sam kubełek czy mechanik nie ma takiej siły ssącej.

Z tego co wiem w akwarystyce roślinnej niektórzy stosują takie pompy ale do lepszego rozprowadzenia nawozów w słupie wody a czy zdała by egzamin taka pompa w poprawieniu filtracji mechanicznej ?????


Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to bardzo prosił bym o pomoc i podzielenie się nimi.


Pozdrawiam

Marcin

post-12528-14695713365758_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów się nad samą głowicą cyrkulującą np. Aquael Circulator 1500 l/h, na którą nałożysz gąbkę (lub tubę z gąbką np. Aquael F-100). Spokojnie sobie powinna poradzić w takim akwarium.

IMHO akwarium o takich gabarytach jak Twoje szkoda zagracać dodatkowym sprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj kolega Post Morten ma racje raz ze ze dodatkowy grat w akwa a po za tym jak dasz cyrkulator np 4000l/h to zrobi taka pralkę(tzn wir wody) Pamiętaj ze z każdego zakamarka nawet największy przepływ nie posprząta, masz kamienie poukładane praktycznie tylko przy szybach wiec nie ma tam swobodnego przepływu wody i czy byś chciał czy nie to zawsze będą tam się zbierały kupska Wiec może rozłożyć trochę te kamienie na wolne pole i może troszkę zmniejszyć ich ilość, do tego filtr z gąbka o przepływie 1500-2000 l/h jak polecił mój przedmówca i powinno być o niebo lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak u jednego będzie za mocny i innych słabszy niezadowalający A sprawa jest prosta złe ustawienie samego filterka i przede wszystkim wystrój tj kamienie Jak będzie mniej kumali wiadomo nie bedzie jakiś oporów wiec wir będzie większy i na odwrot Musisz zdecydować polecałem zawsze do 100cm 1500l/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , w moim akwarium kamieni jest sporo więc co za tym idzie dużo zakamarków więc raczej kupię 2000L/h (zawsze w razie czego można zmniejszyć przepływ) na razie do filtra 700L/h dołożyłem 500L/h (taki miałem w domu;) ) Nie wiem czy to wiele pomoże ale na razie musi tak być do póki nie sprawie sobie mocniejszego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak jak słusznie zauważył kolega @meszek, dużo zależy od ustawienia kamieni (i pośrednio ich ilości w akwarium). Jak będziesz miał "ścianę" z dużej ilości kamieni to nawet pompa o 5000 l/h nie będzie w stanie "zamiatać" dna w taki sposób, żeby usuwać z niego wszystkie nieczystości (innymi słowy, nie wszystko trafi w gąbkę tylko będzie również wpychane w zakamarki pomiędzy kamieniami, do których prąd wody nie będzie docierał). Dlatego też oprócz samej wydajności sprzętu istotny jest sposób rozmieszczenia dekoracji w zbiorniku.


W moim akwa 120 cm mam Aquaela 2000 i powiem szczerze, że jak nie jest skręcony to mam w akwarium wirówkę, widoczny styropian na dnie i warstwę piasku na kamieniach.... Dlatego też tak jak mój przedmówca uważam, że do akwarium o takiej długości jak Twoje głowica o wydajności 1500 l/h w zupełności wystarczy chyba, że masz w planach zmianę zbiornika na większy to wtedy oczywiście coś mocniejszego się przyda na przyszłość :)


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.