Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Uznałem, że obniżenie stężenia NO2 i dodanie bakterii przyspieszy proces przekształcenia pozostałego NO2 na NO3 i ogólnie przebieg całego cyklu.

Opublikowano
Uznałem, że obniżenie stężenia NO2 i dodanie bakterii przyspieszy proces przekształcenia pozostałego NO2 na NO3 i ogólnie przebieg całego cyklu.
To jedna z metod na obniżenie NO2 w zbiorniku, zwłaszcza już zarybionym. Tylko wtedy powinno dodawać się szczepy bakterii bez pożywki. Bactozym to bakterie z pożywką.
Opublikowano

Może ten BACTOZYM nie był konieczny (nauka dla mnie) ale jak została kaps. ze startu no to do baniaka, jeszcze jak się czyta że:

• zaleca się jego użycie preparatu również po każdorazowej podmianie wody, czyszczeniu filtra lub po okresie stosowania środków leczniczych

• po użyciu środka, do nowo urządzonego akwarium można wpuścić ryby już po 24 godzinach

• zawarte w kapsułce enzymy redukują zanieczyszczenia organiczne, poprawiają jakość wody, zapewniają krystaliczną czystość wody

• preparat wspiera i przyspiesza proces utleniania azotynów poprzez uaktywnienie bakterii nitryfikujących

• koloidy umożliwiają szybsze gromadzenie się kolonii bakteryjnych w filtrach i na wszystkich powierzchniach akwarium


to choć się wie, że 24h to fikcja i ma się rezerwę do sloganów reklamowych to jakoś człowiek zawierza, że raczej pomoże niż zaszkodzi.

Nie było moją intencją namawiać kogokolwiek na konkretny produkt lecz podzielenie się spostrzeżeniami z własnego startu akwa.

Pozdro

Opublikowano

Kriso rozimiem i doceniam twoją pomoc, nie dodałbym bactozymu bo nie mam ;) mam za to biodigest i na razie nie zamierzam zmieniać aż do końca cyklu ale za to wasza rozmowa była pouczająca.


08.08.12 dziś no2 03-04 zoolek

no3 01-05 jbl

czy mam podmienić jeszcze wodę i dodać jeszcze biodigest czy poczekać jeszcze?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś 13.08.12

no2 0,1-0,2 zoolek

no3 1 JBL

nh4 <0,05 JBL

Nie podmieniłem wody ostatnim razem tylko dałem 2x biodigest, dziś też tak zrobiłem ale zastanawia mnie zapach wody bo jest taki jakby stęchły, powinienem coś z tym zrobić czy poczekać do zamknięcia "CA" i dopiero wtedy podmienić? i temperatura wody jest na granicy 29 stopni C, pomimo iż nie świecę światłem i nie mam grzałki, czy to może być wina filtra wewnętrznego?

ps; drażni mnie ten test zoolek'a muszę kupić JBL, łatwiej się czyta :)


14.08.12 wyłączyłem filtr wew. i okazało sie że temperatura spadła o 3 stopnie teraz utrzymuje się na poziomie 27stopni C


29.08.2012 Dziś kupiłem w końcu test JBL no2 i wyszło niemierzalne próbka prawie przeźroczysta, ale z racji pory (20;00) sprawdzę jeszcze w ciągu dnia, mam natomiast inny kłopot, włączyłem dziś światło na 10 godzin i temperatura skoczyła mi znowu do 30 stopni C, chłodzenie butelka z lodem nie wchodzi w grę na dłuższą metę bo wygląda na to że to stała temperatura i że tak ma być(nie mam grzałki w akwarium) czy zamontowanie w akwarium dodatkowo wiatraczków w celu wzmożenia cyrkulacji powietrza coś da ?, obecnie mam w pokrywie światło 2 x39w ale chyba zmiana mocy belki też nic nie da, bo tylko wydłuży się czas nagrzewania wody, czy jest coś co można zrobić żeby temperatura była niższa ? proszę o pomoc

Opublikowano

Maciek jeśli masz taką możliwość, to sprawdź temperaturę wody innym termometrem. Czasami trafi się na jakiś trefny model. Ja tak miałem w roślinnym dopiero kontrola trzech termometrów pokazała, że mój zawyżał temperaturę o trzy stopnie.

Opublikowano

A może ktoś poda jakiegoś dobrego producenta termometrów, ja mam takie za kilka zł, żółte z czerwonym płynem wskazującym. Nie pamiętam firmy ale takie najtańsze, może faktycznie są do... ?

Opublikowano

Najlepiej jak masz możliwość to pożycz od kogoś. Ja np. pożyczyłem w sklepie zoologicznym (znałem sprzedawce). Co do marki to nie pomogę bo u mnie własnie jeden ten zwykłu był trefny ale drugi działał dobrze i jego wskazania pokrywały się z trzecim termometrem (troche droższym). Obecnie mam alektroniczny jbl działa dobrze ale w necie są o nim różne opinie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.