Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sorki, że się wcinam, ale warte są swojej ceny. Dzięki radom Sir_Yaro zbudowałem za ciężkie pieniądze oświetlenie pod hydroponikę i efekt jest powalający, choć foty tego nie oddają. Power ledy High Efficienty to jest przyszłość. W ofercie mają już następną generację, której jeszcze nie zdążyli obfotografować do sklepu internetowego.

Cytat z korespondencji z Maritexem:


Oto co mogę polecić:

- NT-1SB22-XTECB1R31A0 (6500K-7000K) - są to praktycznie najnowsze diody

CREE. Teoretycznie jasność ich jest słabsza niż tych co Pan kupował. Ale

tutaj jest ta jasność określana przy temp. diody 85 stopni, a w tamtej przy

25 stopniach C. Biorąc pod uwagę to oraz fajną cenę, proponuję zastanowić

się nad tymi diodami!

- NT-1SB22-XTECB1R51C0 (6000K-6500K) - ta sama nowa seria, ciut cieplejsza

ale jasność jest R5, czyli powinna być nawet mocniejsza od tych co Pan ma

Opublikowano
Oświetlenie robi wrażenie :)

Tak z ciekawości jakie wyszedł koszt całkowity całego oświetlenia?


Patrząc na cenę diod Core trochę mnie to powaliło, myślałem o tańszych 1W http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/10898



Cytat z innego forum:

Kosztorys:

Oprawa 80

Szybka 25

2 radiatory 90

Profil aluminiowy 40

Klej termop. fujik 49

czujnik temperatury 10

spray+lakier 45

ledy 255

złączki do wody 10

zasilacz 100

drivery i potencjometry 182


razem około 704





Lampa pobiera od 28 do 120W w zalezności od ustawien.

Jesli zas chodzi o jasnosc to BIALEGO swiatła jest od 3000lm do 5000lm


Inne barwy słabo oddają sie w lumenach bo oka jest częściowo na nie ślepe. Mimo tego patrzenie na lampe dluzej niz pare sekund bez łzawienia oczu nie jest możliwe.



czerwone 0-240lm

niebieskie 0-850lm

bursztyn 0-100lm

zielony 0-160lm


czyli łacznie jakies 6400lm raczej chłodnego światła o mniej więcej pełnym spektrum.


30 ledów świeci na biało, 24 w różnych kolorach.

Opublikowano
Oto co mogę polecić:

- NT-1SB22-XTECB1R31A0 (6500K-7000K) - są to praktycznie najnowsze diody

CREE. Teoretycznie jasność ich jest słabsza niż tych co Pan kupował. Ale

tutaj jest ta jasność określana przy temp. diody 85 stopni, a w tamtej przy

25 stopniach C. Biorąc pod uwagę to oraz fajną cenę, proponuję zastanowić

się nad tymi diodami!

- NT-1SB22-XTECB1R51C0 (6000K-6500K) - ta sama nowa seria, ciut cieplejsza

ale jasność jest R5, czyli powinna być nawet mocniejsza od tych co Pan ma



nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?


Cytat z innego forum:

ledy 255



W sumie użyłeś 52 diody, jak je podliczyłem to wyszło ok 530zł za same ledy. Rozumiem że 255zł to za te co musiałeś dokupić, nie licząc tych co miałeś.

Opublikowano
nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?




W sumie użyłeś 52 diody, jak je podliczyłem to wyszło ok 530zł za same ledy. Rozumiem że 255zł to za te co musiałeś dokupić, nie licząc tych co miałeś.



Cos nie tak policzyles. 28x5zl =140

Do tego 255 to niecale 400.


Send from GalaxyTab

Opublikowano

to wcale nie aż tak drożej... ja kupiłem klosze do hqi (2x150 i 3x70W) po 11zł, al jak pomyślę że każdy żarnik kosztuje 220zł + układ zapłonowy 100, to wychodzi że przy 3x70W hqi same źródła wyszły 1000zł, nie licząc obudowy, więc 400zł za ledy to nie żaden dramat uważam ;)

Opublikowano
to wcale nie aż tak drożej... ja kupiłem klosze do hqi (2x150 i 3x70W) po 11zł, al jak pomyślę że każdy żarnik kosztuje 220zł + układ zapłonowy 100, to wychodzi że przy 3x70W hqi same źródła wyszły 1000zł, nie licząc obudowy, więc 400zł za ledy to nie żaden dramat uważam ;)


wazna jest tez trwalosc. Zarnik wytrzymuje ile? Dwa lata?


Send from GalaxyTab

Opublikowano
Cos nie tak policzyles. 28x5zl =140

Do tego 255 to niecale 400.


Send from GalaxyTab



hehe nie ze bym się czepiał ale :)

1. NM-1SW22-XMLWCU21C – 33,21 zł x 2 szt

2. NT-1SB22-XPEBR16D3 – 15,50 zł x 8 szt

3. NT-1SB22-XPEREDN3R2 – 11,07 zł x 4 szt

4. XPESAMB-L1-0000-00301-A3P2 – 9,23 zł x 2 szt

5. XPESGRN-L1-R250-00901-G2Q3 – 13,41 zł x 2 szt

6. NT-1SB22-XPEBLM3B5 – 12,18 zł x 6 szt

7. NV-1RW25-MX3CWQ52B – 6,22 zł x 28 szt


suma daje nam 527 zł, sprawdzając po cenach jakie są w Maritex :)


chodzi mi tu bardzie czy jest sens wymiany dwóch 80 T5 i koszt zwrotu ledów :)

Opublikowano
wazna jest tez trwalosc. Zarnik wytrzymuje ile? Dwa lata?


Send from GalaxyTab



powyższego nie napisałem żeby porównywać diody do hqi w kontekście trwałości, czy sensowności, tylko dla zobrazowania że różnica ceny nie jest wcale na korzyść "tradycyjnych źródeł"... korzyści w zakupie raczej się niwelują, jeśli przyjmiemy pawidłowe porównanie ;)


na marginesie dodam, że nadal będę się upierał, że ilość światła w odbiorze ludzkim, ze źródeł led jest zdecydowanie niższa, dlatego nie można mówić o zastąpieniu żarnika 5200K (nazwijmy go referencyjnego) emitującego 11000lm ze 150W, 52 szt ledów 1W, bo nigdy nie będzie z tego tak samo jasno ;)

trzeba by tych ledów mieć 100szt (wszystkie po 110lm/W) - co już nie koztuje 400zł i nie zużywa wcale 3x mniej energii ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?


NT-1SB22-XTECB1R51C0 - 11,70 zł za szt. brutto. Dokupiłem kilka sztuk, jutro montaż. Fotki wkrótce zamieszczę :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.