Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sorki, że się wcinam, ale warte są swojej ceny. Dzięki radom Sir_Yaro zbudowałem za ciężkie pieniądze oświetlenie pod hydroponikę i efekt jest powalający, choć foty tego nie oddają. Power ledy High Efficienty to jest przyszłość. W ofercie mają już następną generację, której jeszcze nie zdążyli obfotografować do sklepu internetowego.

Cytat z korespondencji z Maritexem:


Oto co mogę polecić:

- NT-1SB22-XTECB1R31A0 (6500K-7000K) - są to praktycznie najnowsze diody

CREE. Teoretycznie jasność ich jest słabsza niż tych co Pan kupował. Ale

tutaj jest ta jasność określana przy temp. diody 85 stopni, a w tamtej przy

25 stopniach C. Biorąc pod uwagę to oraz fajną cenę, proponuję zastanowić

się nad tymi diodami!

- NT-1SB22-XTECB1R51C0 (6000K-6500K) - ta sama nowa seria, ciut cieplejsza

ale jasność jest R5, czyli powinna być nawet mocniejsza od tych co Pan ma

Opublikowano
Oświetlenie robi wrażenie :)

Tak z ciekawości jakie wyszedł koszt całkowity całego oświetlenia?


Patrząc na cenę diod Core trochę mnie to powaliło, myślałem o tańszych 1W http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/10898



Cytat z innego forum:

Kosztorys:

Oprawa 80

Szybka 25

2 radiatory 90

Profil aluminiowy 40

Klej termop. fujik 49

czujnik temperatury 10

spray+lakier 45

ledy 255

złączki do wody 10

zasilacz 100

drivery i potencjometry 182


razem około 704





Lampa pobiera od 28 do 120W w zalezności od ustawien.

Jesli zas chodzi o jasnosc to BIALEGO swiatła jest od 3000lm do 5000lm


Inne barwy słabo oddają sie w lumenach bo oka jest częściowo na nie ślepe. Mimo tego patrzenie na lampe dluzej niz pare sekund bez łzawienia oczu nie jest możliwe.



czerwone 0-240lm

niebieskie 0-850lm

bursztyn 0-100lm

zielony 0-160lm


czyli łacznie jakies 6400lm raczej chłodnego światła o mniej więcej pełnym spektrum.


30 ledów świeci na biało, 24 w różnych kolorach.

Opublikowano
Oto co mogę polecić:

- NT-1SB22-XTECB1R31A0 (6500K-7000K) - są to praktycznie najnowsze diody

CREE. Teoretycznie jasność ich jest słabsza niż tych co Pan kupował. Ale

tutaj jest ta jasność określana przy temp. diody 85 stopni, a w tamtej przy

25 stopniach C. Biorąc pod uwagę to oraz fajną cenę, proponuję zastanowić

się nad tymi diodami!

- NT-1SB22-XTECB1R51C0 (6000K-6500K) - ta sama nowa seria, ciut cieplejsza

ale jasność jest R5, czyli powinna być nawet mocniejsza od tych co Pan ma



nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?


Cytat z innego forum:

ledy 255



W sumie użyłeś 52 diody, jak je podliczyłem to wyszło ok 530zł za same ledy. Rozumiem że 255zł to za te co musiałeś dokupić, nie licząc tych co miałeś.

Opublikowano
nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?




W sumie użyłeś 52 diody, jak je podliczyłem to wyszło ok 530zł za same ledy. Rozumiem że 255zł to za te co musiałeś dokupić, nie licząc tych co miałeś.



Cos nie tak policzyles. 28x5zl =140

Do tego 255 to niecale 400.


Send from GalaxyTab

Opublikowano

to wcale nie aż tak drożej... ja kupiłem klosze do hqi (2x150 i 3x70W) po 11zł, al jak pomyślę że każdy żarnik kosztuje 220zł + układ zapłonowy 100, to wychodzi że przy 3x70W hqi same źródła wyszły 1000zł, nie licząc obudowy, więc 400zł za ledy to nie żaden dramat uważam ;)

Opublikowano
to wcale nie aż tak drożej... ja kupiłem klosze do hqi (2x150 i 3x70W) po 11zł, al jak pomyślę że każdy żarnik kosztuje 220zł + układ zapłonowy 100, to wychodzi że przy 3x70W hqi same źródła wyszły 1000zł, nie licząc obudowy, więc 400zł za ledy to nie żaden dramat uważam ;)


wazna jest tez trwalosc. Zarnik wytrzymuje ile? Dwa lata?


Send from GalaxyTab

Opublikowano
Cos nie tak policzyles. 28x5zl =140

Do tego 255 to niecale 400.


Send from GalaxyTab



hehe nie ze bym się czepiał ale :)

1. NM-1SW22-XMLWCU21C – 33,21 zł x 2 szt

2. NT-1SB22-XPEBR16D3 – 15,50 zł x 8 szt

3. NT-1SB22-XPEREDN3R2 – 11,07 zł x 4 szt

4. XPESAMB-L1-0000-00301-A3P2 – 9,23 zł x 2 szt

5. XPESGRN-L1-R250-00901-G2Q3 – 13,41 zł x 2 szt

6. NT-1SB22-XPEBLM3B5 – 12,18 zł x 6 szt

7. NV-1RW25-MX3CWQ52B – 6,22 zł x 28 szt


suma daje nam 527 zł, sprawdzając po cenach jakie są w Maritex :)


chodzi mi tu bardzie czy jest sens wymiany dwóch 80 T5 i koszt zwrotu ledów :)

Opublikowano
wazna jest tez trwalosc. Zarnik wytrzymuje ile? Dwa lata?


Send from GalaxyTab



powyższego nie napisałem żeby porównywać diody do hqi w kontekście trwałości, czy sensowności, tylko dla zobrazowania że różnica ceny nie jest wcale na korzyść "tradycyjnych źródeł"... korzyści w zakupie raczej się niwelują, jeśli przyjmiemy pawidłowe porównanie ;)


na marginesie dodam, że nadal będę się upierał, że ilość światła w odbiorze ludzkim, ze źródeł led jest zdecydowanie niższa, dlatego nie można mówić o zastąpieniu żarnika 5200K (nazwijmy go referencyjnego) emitującego 11000lm ze 150W, 52 szt ledów 1W, bo nigdy nie będzie z tego tak samo jasno ;)

trzeba by tych ledów mieć 100szt (wszystkie po 110lm/W) - co już nie koztuje 400zł i nie zużywa wcale 3x mniej energii ;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
nie ma ich jeszcze na stronie, czy orientujesz się w jakiej będą cenie?


NT-1SB22-XTECB1R51C0 - 11,70 zł za szt. brutto. Dokupiłem kilka sztuk, jutro montaż. Fotki wkrótce zamieszczę :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.