Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Zamiast wstępu:

W swoim akwa mam następujące oswietlenie:

-AQUA-GLO z przodu (30W)

-POWER-GLO z tyłu (30W)

Na każdą świetlówkę nałożone asymetryczne odbłyśniki na uchwytach.


Chciałbym poszerzyć "gamę oświetlenia swojego akwa" o dodatkową świetlówkę (szczególnie chodzi mi o lepsze doświetlenie akwarium np. przy robieniu zdjęć swoim pysiom :wink: , ) . Chciałbym zapytać, co sądzicie o czymś takim:

-znalazłem coś co się nazywa : ZASILACZ ŚWIETLÓWKI ZS-30 AQUAEL, do tego zasilacza chciałbym dokupić świetlówkę (jeszcze nie wiem jaką, może coś z Narvy ... może to będzie Nature, jeszcze nie wiem - ale pewnie jeszcze Was zapytam :wink: , ale to pewnie wyjdzie później...) oczywiście + odbłyśnik. Czy ktoś z Was coś takiego używa, może coś doradzić ??


p.s.

Wiem,że są artykuły podane zresztą przez sebastian_s w linku http://forum.klub-malawi.pl/viewtopic.php?t=64&highlight= traktujące m.in. o samodzielnej rozbudowie oświetlenia ... ale mi nie chodzi o kompletną przebudowę oświetlenia, chciałbym jedynie to oświetlenie powiększyć :wink:


Z góry dziękuje za pomoc !

Opublikowano
Witam!

Chciałbym poszerzyć "gamę oświetlenia swojego akwa" o dodatkową świetlówkę



... itd



Ja mam powiększoną jedną pokrywę o dodatkową trzecią świetlówkę, ale pokrywa i pierwotna instalacja jest nieznacznie "przerobiona".

Jeżeli chcesz dołączyć dodatkową - bez przerabiania pokrywy, to najlepiej kupić cały zestaw, tylko wtedy masz "dwie wtyczki od prądu", no ale jedyne co musisz zrobić, to tylko umocować taką świetlówkę pod pokrywą. Coś takiego:


http://www.allegro.pl/item118474581__os ... 1x24w.html


można też kupić:

- komplet oprawek bryzgoszczelych świetlówki z przewodem

- statecznik

- świetlówkę

- odbłyśnik

- zaczepy mocujące świetlówkę w obudowie

- śruby, nakrętki, podkładki, wkręty

- i zrobić samemu, ale dużo taniej pewnie nie wyjdzie



Szkoda, że aquael nie robi pokryw o kształcie prostopadłościana, tylko jakieś udziwnione, przez co ogranicza dostępną powierzchnię pod modyfikację.


PS. Chyba o coś takiego Ci chodziło :?:

Opublikowano

a ten zasilacz... jest ze statecznikiem indukcyjnym czy elektronicznym?

ja bym wolala elektroniczny i taki bym kupowala


zaletą stateczników elektronicznych jest:

- mniejszy pobór prądu o około 20% od tradycyjnych indukcyjnych,

- wydłużenie czasu pracy świetlówek nawet o 50%,

- bezszelestna praca,

- natychmiastwy zapłon bez migotania,

- brak efektu stroboskopowego widocznego jako wyraźne migotanie swietlówki w

czasie jej pracy,

- brak inetensywnego nagrzewania się statecznika w czasie pracy,

- ma minimalna wage ( około 0, 1 kg )

Opublikowano

Dzięki sebastian_s za info, znam allegrowicza, b.solidny :D , (juz z nim dzisiaj rozmawiałem w w/w sprawie)

ale czy możesz mi powiedzieć czym różni się http://www.allegro.pl/item118474581__oswietlenie_dopalacz_wysokoemisyjny_t5_1x24w.html podany przez Ciebie,

od tego "ustrojstwa" http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=117489745 ??

(oczywiście oprócz ceny i od tego że w tym drugim przypadku nie ma świetlówki) sam jestem cienki w te klocki, więc wybacz "laikowi" :wink:

Opublikowano

Podstawowe różnice to:

1 Typ zapłonnika,mianowicie w pierwszym przypadku elektroniczny , w drugim indukcyjny

2 Typ świetlówki , w 1 aukcji T5 wysokoemisyjna świetlówka , drugie to starego typu świetlówki T12 tzw. parówy które się już wycofuje

3 na pierwszej aukcji dostajesz jeszcze odbłyśnik :D

4 Cena. Mimo ,że pierwszy zestaw jest dwa razy droższy to paradoksalnie tańszy :D ze względu na swoją ekonomiczność w eksploatacji i to ,że nie wiem czy kupisz akwarystyczne świetlówki typu T12

Ale się rozpisałem :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
    • 2 x a520e da podobny efekt (trochę lepszy) jak a502ps + a520e, a będzie trochę taniej. A520e ma trochę większą pojemność; wiążę DOC i azotany. a502ps tylko DOC. Przy czystej wodzie (mało DOC) kombinacja może być 2x gorzej niż samo a520e...Wydaje się, że to po prostu nie przemyślana a popularyzowana idea. https://www.purolite.com/product/a520e https://www.purolite.com/product/a502ps
    • Wątek chyba do zamknięcia... Niestety hodowla jest całkowicie zlikwidowana. Również niestety przez nieporozumienie umówione dla mnie saulosi pojechały w świat.   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.