Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Makoku, żarniki 8800K ponoć mają filtr UV, a zimniejsze? Bo producent nic nie napisał.


spalite'y mają filtry, nepturiony nie - ale to dlatego że nepturiony są projektowane do morskich gdzie korale lubią to ;)

jak masz obawy too w klosz montujesz zwykłą szybę 4mm z hartowanego szkła (takie jak w samochodach, bije się na drobny mak), ono pochłania do 80% promieniowania UV - sprawa załatwiona ;)

--

Aha jeszcze jedna sprawa, elektrykiem to ja nie jestem wiec wole zapytać czy do lampy HQI musze dokupić tylko statecznik elektroniczny + okablowanie czy jeszcze coś ? :P


układ zapłonowy (jakikolwiek czy elektr. czy konwencjonalny) + żarnik + oprawa z gniazdem + kabel 3 żylowy + drugi kabel 3 żyłowy z wtyczką (ja na ten element zawsze uzywam kabla od kompa stacjonarnego, któremu ucinam ta wtyczkę którą się wsadzało do kompa)

Opublikowano
układ zapłonowy (jakikolwiek czy elektr. czy konwencjonalny) + żarnik + oprawa z gniazdem + kabel 3 żylowy + drugi kabel 3 żyłowy z wtyczką (ja na ten element zawsze uzywam kabla od kompa stacjonarnego, któremu ucinam ta wtyczkę którą się wsadzało do kompa)


A czy do tego nie potrzeba jeszcze statecznka ? Na str. http://www.aqva-light.pl przy stateczniku konwencjonalnym pisz, że potrzeba jeszcze układu zapłonowego, a przy elektronicznym nic wiecej. Czy elektroniczny posiada juz wszystko co potrzeba do odpalenia HQI ? Tylko podpiac oprawke i gotowe ?

Opublikowano

Statecznik elektroniczny to czarodziejskie pudełeczko z sześcioma dziurkami na kabelki: wpuszczasz 230V + uziemienie i dostajesz 4kV, uziemienie proponuję też podpiąć, bo będziesz robił za żarnik. :D

Opublikowano
A czy do tego nie potrzeba jeszcze statecznka ? Na str. http://www.aqva-light.pl przy stateczniku konwencjonalnym pisz, że potrzeba jeszcze układu zapłonowego, a przy elektronicznym nic wiecej. Czy elektroniczny posiada juz wszystko co potrzeba do odpalenia HQI ? Tylko podpiac oprawke i gotowe ?


przy zaproponowanym przeze mnie w poście #70 "układzie zapłonowym" (link podałem) nic więcej nie potrzeba (nie mylić z samym statecznikiem indukcyjnym do którego potrzeba dodatków)

ja idę na łatwiznę i stosuję gotowce ;)

Opublikowano
przy zaproponowanym przeze mnie w poście #70 "układzie zapłonowym" (link podałem) nic więcej nie potrzeba (nie mylić z samym statecznikiem indukcyjnym do którego potrzeba dodatków)

ja idę na łatwiznę i stosuję gotowce ;)



No też się nad tym zastanawiam ale tam jest statecznik konwekcyjny a koledzy wyżej polecali odrazu elektroniczny:P Wiec mnie to zaciekawiło... ;)


--

w takim razie oprucz statecznika potrzebny mi będzie jeszcze oddzielny układ zapłonowy taki jak ten : http://aqva-light.pl/shop.php?UID_c=51e7f5956c65&UID_p=072e63ba45d8&UID=bd9e9f71b499

Opublikowano

tak naprawdę ten elektroniczny z allegro w cenie konwencjonalnego (nie konwekcyjnego) zalatuje chińszczyzną... porównaj z cenami VolschSchwallbe albo innymi markowymi ;)

nie wiem czy to atut czy ryzyko - nie miałem chińskiego ;)

--

ponadto należy brać pod uwagę pomijany fakt, że europejscy producenci produkują żarniki dedykowane konwencjonalnym układom zapłonowym - ma to związek z istniejącą w nch elektrodą zapłonu (ta trzecia)... pisałem już o tym dwukrotnie - poszukaj tematów o żarnikach hqi

Opublikowano
tak naprawdę ten elektroniczny z allegro w cenie konwencjonalnego (nie konwekcyjnego) zalatuje chińszczyzną... porównaj z cenami VolschSchwallbe albo innymi markowymi ;)

nie wiem czy to atut czy ryzyko - nie miałem chińskiego ;)




Szczerze to wszystko teraz chińskie jest ;D czasem troche lepsze ale chińskie :) Zastosuje taki jak podałeś w poscie wyzej. A w_ogÓle to dlaczego tak ten elektroniczny polecają ? Jedyna różnica jaką widze to to, że świetlówka startuje odrazu a nie miga :P


--


Chce zamówić zarnik BLV 10000k Nepturion. Pisałeś wcześniej o emisji promieni UV. Czy te oprawki które wcześniej mi polecałeś mają jakieś szkło które w jakimś stopniu je niweluje ? Bo jesli nie to zamówie sobie 8800k spalite

Opublikowano

zastosuj gotowca choćby z tego powodu że ma zabezpieczenie przed gorącym startem - czego sobie samemu lutując z komponentów nie zlutujesz ;)

elektroniczny ma swoje zalety - poszukaj,

ale akurat BLV'ki są projektowane pod konwencjonalne ;)

jakbyś zamawiał z aqva-light to każ sobie ustawić długość kabli wychodzących z układu zapłonowego na 150cm - żebyś nie musiał lutować


nepturion nie ma filtra UV, możesz w tym kloszu zastąpić szybkę, szybką hartowaną 4mm (taka co się tłucze na drobny mak) - koszt żaden a filtr w 80% eliminujący UV

te klosze za 11zl nie mają takiej szybki w standardzie :P:D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.