Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy... przesadziłem :D

Na jakimś forum czytałem że do korpusu ładują 1,5kg ale dopiero teraz zweryfikowałem to wypowiedzią nabe który w jednym ze swoich tematów wspominał że jego fbf mieści ok 0,5kg. Czy to wystarczy?


aarset, po starcie fbfa kubeł zostawie na 1,5 miesiąca. Po tym czasie podepne go pod jakieś wiadro i w razie gdyby fbf nie dawał rady będzie to deska ratunkowa.

Opublikowano
jest taki korpus o większym gabarycie niż 10'' - tamten wydaje mi się że powinien być lepszy.
Owszem są korpusy 20'' ale są dosyć drogie i moim zdaniem lepiej kupić gotowy/DIY filtr fluidyzacyjny.
Opublikowano

Wszystko wskazuje na to że całość postawie w systemie pex al pex. Wszystko będe mógł rozbierać, modyfikować, gdy zajdzie potrzeba w kilka chwil dołożyć korpus itd.


Na chwile obecną moja wizja przedstawia się następująco:


narurowy.jpg


Pytanie do bardziej zorientowanych w temacie:

Czy tak skonstruowana obwodnica/bypas dla Fbf'a będzie spełniała swoją role? Nie wymusze w ten sposób przypadkowo małego obiegu wstecz przez fbf?


Mam jeszcze problem z wlotem/wylotem z akwa. Wjechać tą instalacją do akwa? Czy już poza akwa przejść w węże czy cuś? Jak to macie u siebie rozwiązane?

Opublikowano

W sumie 3 pojedyncze korpusy w szeregu. Moim zdaniem to najważniejszy i najczęstszy błąd i narurowcach.

Daj dwa równolegle na wejściu: pompy bardzo nie lubią tłumienia na ssaniu. Przy instalacji 3/4, dwóch filtrach 50mikro równolegle i pompie 70 cm poniżej poziomu wody pompa pracuje jeszcze w napływie, a producent zaleca takie warunki. Co prawda dołożenie oporów za pompą w postaci kolejnych szeregowców stłumi pompę na tyle, że napływ przez jeden wkład może okazać się wystarczający, ale jak się ciut zabrudzi to zaczną pojawiać się problemy z powietrzem w układzie.

W mojej instalacji w tej chwili na zasilaniu są 2 gałęzie: 1. dwa filtry równolegle i 2. jeden dodatkowy do skimmera, co w sumie daje opory równe około 75% oporu stawianego przez jeden wkład i zastanawiam się nad dołożeniem kolejnego, żeby zredukować opory do 50%, a przy okazji i przepływy przez wkłady. Producent podaje około 25 l/min co daje 1500l/h dla nowego wkładu. Pompa typu 25-40 na 3 biegu ma około 3000l/h. Do tego dochodzą opory na kolanach, złączkach, zaworach i efektywnie dostajesz pewnie z 1000 :)

Reasumując: brudu nie ominiesz, zaworów i kolan nie ominiesz, piachu czy sznurka w bio i mechaniku nie ominiesz, ale możesz znacząco zmniejszyć ich wpływ, a dodatkowy korpus wraz z potrzebnymi złączkami to jakieś 50 zł.

Dodatkowo proponuję robić instalację z rur 1", bo powyżej 1m/s zaczyna huczeć w rurach, poza tym w naszych zbiornikach "połowa to kamień", który przy 26 st C i zamkniętym obiegu i ciągłym dolewaniu "nowego kamienia" szybko przeprowadza się w rury, znacząco zwiększając ich porowatość, a co za tym idzie opory przepływu. U mnie po blisko roku miejscami narosło ponad 1,5mm.


Różnica w fazie montowania jest niewielka, a potem nie trzeba przerabiać i przede wszystkim płacić za nowe materiały.

Opublikowano

jim dzięki za wyjaśnienie.

Mógłbym ewentualnie wg Twoich wskazówek dostawić przegrode z płyty meblowej szerokości korpusu i tak to poprowadzić:


narurowy.jpg


Musze jednak najpierw zamówić korpusy i sprawdzić czy się z tym pomieszcze.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @ironcladKrótka odpowiedź. Nie zachwieje na tyle aby coś stało się rybom.  Biologie już masz w jednej Ikoli.  Możesz dodać ampułkę  lub dwie prodibio biodigest. Kupisz u Michała ( w Trzmielu).
    • @jarasdzięki za informacje w takim razie wyleczę się z mdok, a zrobię mbunarium oparte na 1 gatunku z non mbuny czyli: 1) Protomelas steveni taiwan reef  2) Pseudotropheus acei luwala lub itungi jakaś większa grupa  3) Metriaclima fainzilberi maison reef  4) Maingano lub perlmutt lub rdzawy
    • Moi mili potrzebuję porady krótkiej i treściwej na  niżej zamieszczony temat do rzeczy. Mam obecnie 2 kubły Sunsun 304 i ikola 600maxx chcę zastąpić sunsun drugą Ikola drugą ikole już mam w domu i teraz sunsun ma być oddany kumplowi ale zażyczył sobie cały z wkładem filtr pracuje już ponad miesiąc jeden i drugi pytanie czy jak pójdę na skróty do drugiej ikoli włożę nową ceramikę,matrix i purigen mocno to zachwieje biologią w akwarium akcja ma być szybka, dlaczego chcę wymienić Ikola ciągnie 17W czyli 2 zużyją tyle co jeden sunsun on tacha 34 Warty i tylko dlatego chcę wymienić sam filtr jest ok pompuje zdrowo i po miesiącu zrobił się znośny w zamkniętej szawce można spać przy nim dzięki za pomoc 
    • @Bartek_De dawaj tutaj swoją opinię odnośnie Chindongo Demasoni  W sensie dlaczego wg Ciebie nie jest polecany dla osób rozpoczynających przygodę z Malawi? Może powstanie w tym wątku jakaś lista gatunków, na które początkujący Malawiści powinni zwrócić uwagę  
    • Cześć wszystkim   Inny wątek na forum zachęcił mnie do rozpoczęcia tego tematu. Utarło się, że pewne gatunki malawijskich pielęgnic nie są polecane dla początkujących malawistów. Ciekawi mnie skąd taka opinia się wzięła i czym jest spowodowana. Zakładam, że jeśli ktoś rozpoczyna dopiero przygodę z akwarystyką jako taką i na pierwszy baniak wybrał właśnie biotop jeziora Malawi, to niektóre gatunki mogą być problematyczne. Mam na myśli bardziej bezmyślne łączenie niektórych gatunków z innymi czy to pod kątem diety, czy zachowania. Czy natomiast jakiś gatunek może być nie polecany dla osoby, która ma już jakąś świadomość akwarysty i wie co to jest cykl azotowy, wie że do zbiornika 100l nie wpuszcza się dużych ryb albo dużo ryb, poczytał trochę o wymaganiach poszczególnych gatunków ale wcześniej nie miał do czynienia akurat z biotopem Malawi? @Bartek_De nie chciałem zaśmiecać tamtego wątku, a pomyślałem, że może wyjdzie z tego ciekawa dyskusja  
    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.