Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Daniel to ma byc akwa czy bunkier?:) bez przesady :)) pozatym zrobienie 3 nog z bloczkow 38cm wiaze sie z tym ze przy dlugosci akwa 150cm na dole miedzy slupkami zostana 2 dziury po 18cm :)) to juz lepiej calosc zabudowac

Opublikowano

ja pod swoje zrobiłem szafkę z płyt 25mm , ale gdy zacząłem napełniać akwa i zobaczyłem jak szafka siada wtedy dołożyłem jeszcze 18mm płyty :D tak na wszelki wypadek.Te bloczki 38 cm to po to coby odległość między filarkami , czy jak je tam zwał zmniejszyć do 50cm bo przy 60 może się ugiąć blat a to byłby ból straszny:(((.

Poza tym pracuję pod ziemią , a tam wszystko bolsze i ciężkie i może to skrzywienie zawodowe :?:

Opublikowano

Ale mowimy o 3 filarkach czyli blat nie ma jak sie ugiac bo w polowie jest podparty. dokladnie tak mam u siebie i stoi to juz prawie 2 lata a blat idealnie prosty :) nawet mimo wody ktora czasem zdarzy mi sie wychlapac :) poczatkowo chcialem swoje akwa stawiac na 2 filarach a pod blat wpakowac profile stalowe zamkniete ale w moim zadupialym miescie byl problem z profilami :) mieli tylko te w ksztalcie C wiec pomysl upadl :) dlatego nie wcisnalem 112tki pod spod :(

Opublikowano

Też kombinowałem z przymocowaniem murka do ściany, coby naprężenia przenieść równimierniej. Ale .. jeśli w przypadku lewego murku (stojąc przed akwa), jest proste - wystarczy przewiercić się przez grubość bloczka i zakotwić go w ścianie, tak co zrobić z prawej strony ?? przecież nie dam kotwy przez 60cm głębokości bloczka, a i klejenie go "szczytem" do ściany nie ma większego sensu.

Myślę że sztywność całej konstrukcji nada blat, który będzie zamocowany długimi wkrętami w poszczególne ściany i będzie trzymał się tej zakotwionej - uchroni to przed poprzecznymi ruchami.


Jak to mawia mój kolega, specjalista od spraw różnych: DO GÓRY NIE POLECI :)


Co do rozkładu sił myślałem też o tym żeby u podstawy murka i przy jego zwieńczeniu dać szersze bloczki, powstałoby coś na kształt kolumny, mi i tak to nie będzie przeszkadzało bo jak zrobię drzwiczki to do środka nikt nie będzie zaglądał.


Oczywiście wysokość 1m to za wysoko, ale to wyjdzie w praniu jak zacznę stawiać te "klocki".


Strrasznie długi temat naw wyszedł, ale ja się dużo dowiedziałem zapewne też przyda się innym, którzy również planują podobne przedsięwzięcie.

Opublikowano

U mnie wszystko jest wylacznie klejone cementem. do scian tez - tylu bloczkow + prawa scianka bo tez mam akwa w kacie pokoju. co do wysokosci u mnie podstawa ma 50cm(oczywiscie + 3cm blatu i 1cm styropianu pod akwa) bo lubie z gory grzebac w akwa :)

Opublikowano

A jak masz zagospodarowany środek, może jakieś fot :) muszę zrobić projekcik bo już lada dzień będą wylewali posadzkę.

Opublikowano
A jak masz zagospodarowany środek, może jakieś fot :) muszę zrobić projekcik bo już lada dzień będą wylewali posadzkę.
'


Hehe mialybyc polki ale.... sie nie zrobily :)) tak ze mam 2 dziury w ktorych leza kotnik, pudla i kamienie :)

Opublikowano

Witam. Jestem z drogi mlecznej, Europy czyli z Olsztyna.

Mam 2 metry bieżące Malawi na murowanym podeście.

Do tego coś w rodzaju sumpa, filtr hydroponiczny, pokrywę ze spienionego PCV ze świetlówkami T5. Chętnie podzielę się doświadczeniem z przebudowy mojego akwa (szczególnie popełnionymi błędami - czasem pozornie drobnymi).

Opublikowano

Witam "ziomala" (to modne słowo mojego syna) dziel się, z czego, jak i czy nie spadło do sąsiada :) no i co z tymi błędami, na razie najbardziej interesuje mnie konstrukcja podestu

Opublikowano

Podest murowany z cegły dł 2,6 m (od ściany do ściany), wys. 35 cm. w podeście dwie komory (na drewno do kominka) szerokości 53cm. Szerokość środkowego słupka 18 cm. Blat z dwóch sklejonych płyt kartonowo - gipsowych. Wszystko oklejone terakotą. Grubość blatu 4,5 cm. Na tym 3cm styropianu i ok. 1 tony wody, kamieni, szkła i ryb.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.