Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Metoda A dość ciekawa ale strasznie dużo z tym zachodu no i jak dobrze zauważył kunta to ja też bym docisnął chociaż ten 1mm , bo jaką będziesz miał pewność że wszędzie dobrze rozprowadziłeś silikon , a jak już dociskać to po co się bawić w takie innowacje.Zdecydowanie metoda B , sprawdzona i prosta.

Co do wzmocnień to jeszcze to przemyśl , jakoś tego nie widze przy tej długości i szerokości.Osobiście mam 150cm z 10mm tylko z wzmocnieniami wzdłużnymi , ale 180cm bez zadnych wzmocnien i jeszcze z 10mm , nieciekawie to wygląda.

Opublikowano

Jogo, 160-tka jest o wiele bardziej krucha i delikatna niż duże baniaki, pamiętam jak mi strzeliło wzmoccnienie w 160 wromaka orginalne... mój synek mógł rzucać zabawkami w 420-tkę którą miałem, ale do 160-tki miał zakaz podejścia ;) to tak z moich doświadczeń.


Eljot, poprosiłem na gg Wartka żeby mi obliczył wygięcie dla akwa 140x90x50h zalane do 46cm, który chciałem kleić pierwotnie jeszcze 2 tygodnie temu. Wyszło że bez wzmocnień wygnie się 3,2mm przy naprężeniu ~5MPa, czyli 6x poniżej limitu. Bez tragedii. Jeszcze nie prosiłem go o nowe wyliczenia, ale baniak rośnie z dnia na dzień, bo zastanawiam się czy nie dać 180x70x55h zalane 3cm od góry - tutaj już na 100% zarzuciłbym wzmocnienia...

Poza tym ostatnio straciłem maingano, bo wyskoczył - to też mnie trochę martwi, bo jakby był dorosły ładny to bym się załamał. Także nie wykluczam wzmocnień, jeśli ostatecznie akwa wzrośnie. Nie wykluczam też że dwie długie szyby mogłyby być 12mm - zobaczymy co powie Wartek.


Kunta - j.w., ja też nie lubię soczewki, dlatego zdecydowałem się pierwotnie wyregulować wysokość słupa kominem na 45-46cm co daje 3mm soczewkę. i to jest max co zniosę w sumie...


Sir_Yaro - można w UK, gdzie Kunciak siedzi :P


Mateo, właśnie wszystko zależy od wysokości słupa wody do grubości szyby. Długość ma mniejsze znaczenie.


jak dostanę wyliczenia to Wam wrzucę.

Opublikowano

Ja mam te 160 bez zadnych wzmocnien ale z szyby 8mm fronty,reszta to 6mm.Już dawno miałem sie za to zabrać ale rozważam montaż sumpa,nie wiem czy jest sens w holendrze,ale taki mały pewnie by nie zaszkodził a nawet pomógł.

Opublikowano

sumpa stawiaj, pewnie, w zasadzie służyłby Ci do stabilizowania parametrów, jako że zwiększał by ilość wody w obiegu... ale w takim małym baniaczku nie rób komina, tylko przelew boczny - bo szkoda miejsca....


taki o jak tu skopiowałem

- koszt 50zł DIY (dwa śrubunki AM tankunion, wiertło do szkła, zaślepka do radia samochodowego plastikowa czarna i 30min czasu), ale to nie temat na tutaj ;)
Opublikowano

Mateo, właśnie wszystko zależy od wysokości słupa wody do grubości szyby. Długość ma mniejsze znaczenie




Długość ma mniejsze znaczenie , ale ma. Przykladowo przy akwa 50x50x50 ugięcie szkła wynosi 0,11mm , ale przy 200x50x50 0,32mm , takze różnica jest;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.