Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jaki efekt daloby wlozenie samej rurki z otworami zostawiajac oryginalne gąbki i nie wiercąc w plastikowych koszyczkach otworów.


Wydaje mi się, że dodatkowe otwory w koszyczkach są konieczne,

inaczej woda będzie dalej wpływać do koszyka tylko poprzez

brzegi gąbek - zauważ, że na górze, tam, gdzie gąbka się

syfi, koszyk ma inną konstrukcję, bardziej otwartą.


milc

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

poproszony wczoraj o wrzucenie fotek z mojego moda fluvala4+ tak też czynię...


komentarze z mojej strony są zbędne, ponieważ idealnie pasują komentarze milca, autora przeróbki (pierwszy post)...

jemu chochliki widać usunęły zdjęcia z serwera :lol:


jedyna różnica to zostawiłem narazie gąbki, a jedynie owinąłem rurkę włókniną - rozwiązanie tymczasowe przed watą sera...


IMG_3843.jpg

IMG_3844.jpg

IMG_3845.jpg

tutaj tylko dopasowywałem... wkłada się rurkę po złożeniu góry dwóch koszyków, jak napisał milc...


IMG_3846.jpg

IMG_3847.jpg

IMG_3849.jpg

dziury na ostatnim zdjęciu jak i na rurce są z obu stron...


pozdrawiam


p.s. ad ostatnich postów - orginalne gąbki są IMHO g... warte - bardziej dosłownie: można nimi oddzielić żwirek od piasku - nic więcej :lol:

Opublikowano
jedyna różnica to zostawiłem narazie gąbki, a jedynie owinąłem rurkę włókniną

IHMO włóknina sie doskonale sprawdza jako materiał filtracyjny, po 2 dniach potrafi sie zapchać. ;-) Napisz jak się u Ciebie sprawdza bom ciekaw. U mnie w innym co prawda rozwiązaniu, zapychała się błyskawicznie, dlatego ja wywaliłem.

Opublikowano

sprawdza się średnio - ale stuningowałem i ją poprzez lekkie rozciągnięcie w rękach w 4 strony i od tamtej pory przynajmniej się nie zapycha...

tak jak mówię rozwiązanie przejściowe - była pod ręką, a wszystko lepsze niż te gąbki :lol:

Opublikowano

Temat odżył, więc przy okazji poprawiłem linki, zdjęcia powinny być teraz widoczne.


Myślę, makok, że dałeś za małą średnicę rurki, ciekawe, czy będzie to skuteczne. Zerknij na moje foto wlotu.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

dziś dokonałem Tuningu mojego nowego Fluvala 4+ - średnica rury 22mm (od zimnej wody-system rur wodnych klejonych) w rurce 3 otwory 9 mm na 2/3 wysokości. Do tego wata JBL Clermec. Zobaczymy jak to będzie działać - na razie widać, że przepływ w porównaniu do Aquaela uni1000 to niebo a ziemia! dmucha 2 razy lepiej. To był dobry zakup.....Napiszę jak oczyścił wodę.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.