Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

powrót do tematu .

prezentacja skałki na tylnią szybę , ( za nią śmiało możemy zabudować np, grzałki albo bioologa )

Skałka ma wymiar 97cm długości ( może być użyta jako tło w akwarium o długości 100cm )

Foto zaraz po wyjęciu z formy, także świeci się jeszcze od tłustych substancji separujących. pozdrawiam .


tylnia2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

tylnia1.jpg

Uploaded with ImageShack.us


tylnia1.jpg

Uploaded with ImageShack.us


ocencie sami , pozdrawiam

Opublikowano

eljot , no zdradzę tylko że na potrzeby jednego zbiornika było by to nieopłacalne, poświęcony czas plus niemałe koszty ... już 2 krotnie odstępowałem od tego tematu . Ale gdyby ktoś potrzebował tło do akwa 100cm , to już formę mam ..

a szczegóły przecież zdradziłem

- glina

- girlsznycerka do rzeźbienia

- epidian 6011 plus utwardzacz

- pigment

forme można zrobić z gliny, albo z żywic konstrukcyjnych . z gliny to na potrzeby jednego zbiorrnika ,bo forma nie trwała

Dla zainteresowanych dodam że koszty mojej technologi są niestety drogię , więc może mam ktoś pomysł na coś lepszego i tańszego , kolega poprzednik zna , ale nie chce zdradzić :P

( za dużo żywicy mi idzie )

takie tła musiałbym wołać cirka 200, a to zbyt drogo, liczyłem na coś tańszego, w budowie

Opublikowano

jesteś dobry, szacunek za chęci i wytrwałość, w dzisiejszych czasach, szczególnie w "nowych" pokoleniach brak takich cech

wyobrażam sobie ile poświęciłeś czasu na to ale pomimo tego na pewno jesteś dumny z efektu

faktura jest idealna, jedyne co mi nie podchodzi to połysk widoczny na skałkach, ale pewnie i to z czasem dopracujesz :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

dzięki za wsparcie, bo już 2 krotnie , myślałem że sobie ten temat odpuszcze, roboty z tym jest..i to brudnej roboty .

Połysk widoczny , to nic innego jak separator użyty do oddzielenia pozytywu od negatywu. Moduły nie były jeszcze malowane. To pozostawiam na sam koniec.

Opublikowano

Wcale nie wydaje mu się abyś podawał jakieś porażające kwoty. Jeśli porównać to z cenami modułów BTN czy aquaterra to 200zl które podałeś za metrowy moduł to bardzo mało. Chyba ze czegoś nie rozumiem.... :)


No może nie bardzo mało ale to wreszcie cena na którą prawie każdy może sobie pozwolić...

Opublikowano

sirYaro , do BTN to raczej mojej pracy przyrównywać nię będę ;) ( z założenia zakładałem , niższą jakość czy wizualność ,no i niższą cenę , oczywiście w tym przypadku alternatywa dla drogich BTN )


Chciałem, ażeby koszt zabudowy, dużego zbiornika o wymiarach 200x60x80, zamknął się w kwocie 500zeta,(czyli u innych ,cena samego tła tylniego fabrycznego, a tu mieli by kompletną aranżacje ze środkiem, w jednej już tonacji, mogącą ukryć cały sprzęt ) ale (kalkulacja tak z głowy) wychodzi na kwotę około 800-1000zł. (7-8 modułów) 2 duże, 5 mniejszych. Dlatego będe myślał o innych alternatywach . ( i jeden pomysł już mam , obecnie moduł testowany w akwarium - połączenie żywic z ceresitem CR-65, który jest zdecydowanie tańszy (kg/cena) , usztywnia formę od wewnątrz , jedyny minus moduły muszą być docięte przed nałożeniem CR-a )

Z drugiej strony , nie potrzeba już ciężkich kamieni np. serpentynitu , a do takiego akwa 1000l, to kilkadziesiąt kg by musiało być. Myśle i myśle ...


ps. Tak przy okazji , na Majster Klepkę jak trzeba soobie zasłużyć ?, bo z chęcią bym powalczył o taki zaszczytny tytuł :P .

Opublikowano

1000 złotych to wciąż sporo mniej niż firmowe moduły. Tło aqua terry na baniak 150cm kosztuje minimum 500 zl i to z tych prawie płaskich. Normalnie trzeba liczyć ~1500 za tło. Tak więc różnica jest znaczna. A btn to jeszcze więcej. Wiem, że jakiejś kolosalnej różnicy w cenie nie będzie ale wydaje mi się ze i tak warto.

Próbowałeś testowo puścić jakiś moduł na allegro ?

A status to sobie po prostu ustawiłem... :)

Opublikowano
1000 złotych to wciąż sporo mniej niż firmowe moduły. Tło aqua terry na baniak 150cm kosztuje minimum 500 zl i to z tych prawie płaskich. Normalnie trzeba liczyć ~1500 za tło. Tak więc różnica jest znaczna. A btn to jeszcze więcej. Wiem, że jakiejś kolosalnej różnicy w cenie nie będzie ale wydaje mi się ze i tak warto.

Próbowałeś testowo puścić jakiś moduł na allegro ?

A status to sobie po prostu ustawiłem... :)



Ja cały czas chce coś stworzyć dla "potencjalnego klienta, zjadacza chleba ;) ", 800 -1000 zł wydaje mi się kwotą sporą , no zobaczymy..., sam proces produkcji, już z gotowych form nie jest tak skomplikowany i pracochłony, jak opracowanie samej formy . Komplet odlewów 7 modułów, zakładam max 3-5 dni ( od tak, po pracy ) . Na allegro jeszcze nie .., może kiedyś .. jak już wykonan gotowe projekty i sfotografuje "na gotowo, na żywo " , mam na razie 2 zamówienia zbiorników 1000 litrowych i chce te sprawy w pierwszej kolejności załatwić, a tu cholera glina się rozmokła za bardzo i ... dzisiejszy dzień zawalony :(


P.s Też chce taki... przydomek , no chyba zasługuje :P

Pozdrawiam


Ps. foto u dołu .. powstawanie modułów "boczków" lewy i prawy - zadanie - przysłaniać będą filtracje .. na razie tylko gliną zarzuciłem ...ale można sobie wyobraźić jak wygląda produkcja takich modułów moją metodą :P, lewy ma wysokość 54cm , szerokość 28cm, i w głąb pójdzie około 18cm , prawy ciut mniejszy będzie .


powstawaniebokw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

Bardzo ciekawy temat.

Kibicuje od samego początku.

Jeżeli uda Ci się obniżyć ceny to jestem pewien, że nabywców będziesz miał mnoho.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.