Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na jakiej pompie to puścić


Grundfos 25-40 lub Omnigena 25-40.


jakiej wielkości te korpusy


Standard 10"


Takie były by dobre, koszt i do wielokrotnego użycia ?


U mnie po zmniejszeniu obsady sznurek 100um starcza na ok.miesiąc(po dwóch tygodniach odwijam połowę).50um(za pompą) nie pamiętam kiedy wymieniałem :P


Co do rurek pcv to szersza na wlocie i wezsza na wylocie ?


Całość na 3/4" lub na wężach 19/27.Ja mam to połączone,przy korpusach i pompie mam węże a rury przy wlocie i wylocie.Spłaszczyć wystarczy samą końcówkę wylotu.


Jakiś sprawdzony sklep online gdzie można to zakupić, firma ma jakieś znaczenie ?


Wszystko znajdziesz na allegro.

Opublikowano

No to lecimy dalej... popatrzyłem sobie te pompy i w samej cenie jest przepaść, grundfos jest ponad 2 razy droższy. Nowego poniżej 300zł nie znalazłem, omnigena idzie kupić za 100zł z groszami. To że droższe nie znaczy że lepsze ale nie wiem jak to wygląda w tym przypadku. Jest sens przepłacać ? Jak to wygląda z waszego doświadczenia ? a może używka ?


no i doczytałem się... grundfos wg opisów na najwyższym biegu pobiera 45W energii, podczas gdy omnigena 72W. Z czasem zacząłbym dokładać do omnigena. Sam sobie odpowiedziałem... mimo wszystko 300 zł drogą nie chodzi no ale skoro to najodpowiedniejsza pompa to trzeba będzie sobie odżałować parę piwek kosztem rybek... no chyba że ktoś zna tańsze rozwiązanie, warto pchać się w używkę ?


Proszę używać przycisku do edycji postów.Perez666.

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jaka okazja Ci sie trafi.

Jeżeli kupisz tanio jakąś mało używaną to spoko, ale na takie okazje trzeba polować bo się rzadko zdarzają.

Na nową masz gwarancję i spokój jeżeli coś się zdarzy, z używkami nigdy nic nie wiadomo.


Wg mnie lepiej chyba jednak zainwestować w nową.

Opublikowano

Mam obie pompy i rzeczywiście różnica polega tylko na poborze energii (i kolorze :wink: ).

U mnie praktycznie nonstop śmigają na pierwszym biegu,grundfos na nim pobiera 25W a OMI 38W.

Jeśli akwarium masz zamiar mieć ładnych parę lat to bierz grundfosa.

Opublikowano

No więc klamka zapadła i idę w narurowce rezygnujac z filtra wewnętrznego oraz z biologa zastępując wszystko owym narurowcem. Planuje 3 korpusy, 2 mechaniki i biolog. Lepiej jeden mechanik przed a kolejny za pompa i na końcu biolog bo takie rozwiązania widzę u innych ? Co do pompy to jednak bardziej bym się sklanial do grundfosa. Wolę raz wydać i mieć mniejsze rachunki :) niby to nie tak duża różnica ale trochę tu trochę tam i się nazbiera. Jak macie jakieś porady co do narurowcow to zawsze z mila chęcią poslucham, w końcu sporo osób ma w tym duże doświadczenie a ja kompletnie zielony

Opublikowano
Z drugiej strony Sys zrobił kiedyś porównanie grundfosa vs omni. I wyszło, że grundfos zwróci się po 5 latach.


Na chwilę obecną wygląda to tak:

Różnica w cenie - 150zł czyli 272kWh

Różnica w poborze:

I bieg = 8W

II bieg = 13W

III bieg = 27W


Grundfos zwróci nam się jeżeli używamy pompy na:

I biegu po : 272000/8=34000 godzin=1417 dni =3,9 roku

II biegu po : 272000/13=20923 godzin=871 dni =2,4 roku

III biegu po : 272000/27=10074 godzin=419 dni=1,2 roku


Jak wynika z powyższego pompa grundfoss powinna się średnio zwrócić po 2,5 roku pod warunkiem że za kWh placimy 0.55 zl.


Jak dla mnie Grundfos wydaje się być lepszym rozwiązaniem.

Opublikowano
Z drugiej strony Sys zrobił kiedyś porównanie grundfosa vs omni. I wyszło, że grundfos zwróci się po 5 latach.


Na chwilę obecną wygląda to tak:

Różnica w cenie - 150zł czyli 272kWh

Różnica w poborze:

I bieg = 8W

II bieg = 13W

III bieg = 27W


Grundfos zwróci nam się jeżeli używamy pompy na:

I biegu po : 272000/8=34000 godzin=1417 dni =3,9 roku

II biegu po : 272000/13=20923 godzin=871 dni =2,4 roku

III biegu po : 272000/27=10074 godzin=419 dni=1,2 roku


Jak wynika z powyższego pompa grundfoss powinna się średnio zwrócić po 2,5 roku pod warunkiem że za kWh placimy 0.55 zl.


Jak dla mnie Grundfos wydaje się być lepszym rozwiązaniem.



Kunta nie wiem skąd wziąłeś te dane ale są one nieprawdziwe.

Różnica w cenie to 200pln.

Różnica w poborze:

I-13W

II-18W

III-27W

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.