Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema,


naszło mnie żeby powrócić do malawi - więc zakładam drugie akwa.

Celuje w 100x40x40 bo więcej mi nie wejdzie do pokoju jako drugie.


I bardzo interesują mnie zbiorniki klejone przezroczystym silikonem metodą "bezwałkową".

Ot choćby takie, tylko nie dam 500zł za akwarium, gdy za takie samo tylko float zapłacę 139zł.

Jednak nurtuje mnie co to jest ta metoda bezwałkowa. Bo wolałbym, nawet jeśli z floata to akwarium bez czarnych spoin i zastanawiam się czy nie skleiłbym takiego czegoś sam/u szklarza.

Ktoś ma takie akwarium jak powyżej i mógłby zabrać głos w kwestii tych spoin?? Bo na necie prawie nie ma info.


Będę zobowiązany, bo u mnie jak zwykle nic nie może być "standardowo" :mrgreen:


EDIT: Będę tu poruszał więcej zagadnień związanych z samym szkiełkiem niż tylko spoiny.


Proszę nie używać czerwonego koloru w treści postów. To kolor moderacji. Gorol...

Opublikowano

Wydaje mi się że "bezwałkowy" odnosi się do szkła. Normalne szkło w procesie produkcji porusza się na rolkach (możliwe też że uczestniczą one w formowaniu tafli :?: ) Niektóre optiwhite są wylewane i stygną bez kontaktu z wałkami czy innymi elementami co ponoć ma wpływac na wyeliminowanie wszystkich niedoskonałości optycznych szkła.

Opublikowano

ja chyba mam tak sklejone swoje akwarium 120/55/50. Patrzę na swoje małe 12 l zbiorniczki Wromaka i tam jest w kącie utworzonym przez dwie szyby taki wałek, jakby wycisnietego nadmiaroweg sylikonu.


W dużym zbiorniku szyby tj. krawędzie są w calości posmarowane klejem, a na brzegach wydaje sie że nadmiar został zdjety. (np. jakby podczas klejenia częsci szyb zostały zabezpieczone przez pobrudzeniem przez klej. A po złożeniu szyb ten nadmiar (jeśli powstał) został pięknie usunięty i nie ma żadnego śladu po jakims wałku pozostałego kleju.


Jednak zaznaczam że puściłem powyżej wodze fantazji, i staram się dojśc co autor miał na myśli, przez co mogą błądzić. Tak więc dopuszczam możliwość iż w tym przypadku mogę mijać się z prawdą i to znacznie....

Opublikowano

mam przeczucie, że tu nie rozchodzi się o silikon, tylko klej UV.......

http://szybka.pl/klejenie-szkla-uv.html


z tego co mówił Aqua_skalar na czacie, który macał te zbiorniki to spoina jest wyjątkowo cienka jak na silikon...


Cholernie utrudnia mi to sprawę, bo takie kleje uv+utwardzacz (jeśli ktos nie ma lampy, bo tez tak się da) kosztują dużo... ehh :evil:

Opublikowano

W linku z pierwszego postu jest napisane:


"nasze akwaria wykonane są z najwyższą starannością rozpoczynając od równo sklejonych szyb po ilość silikonu używanego do klejenia akwarium....

Każde akwarium posiada dokładnie przycięte szyby, sklejone przezroczystym silikonem, którego receptura jest tajemnicą firmy.

Dzięki unikalnej recepturze silikonu akwarium może zostać wykorzystane także jako akwarium morskie (nie stosujemy utwardzania światłem UV !!!)......"


tak więc nie chodzi tu raczej o rodzaj spoiwa użytego do klejenia, tylko o ilość oraz sposób użycia silikonu i skłaniam się ku teorii Nuroslaw'a. We wtorek będę w firmie, gdzie zleciłem sklejenie zbiornika, to zapytam o metodę bezwałkową. No ale znając Ciebie, to do tego czasu już rozwiążesz zagadkę :)

Opublikowano

pytaj pytaj tam - każda wiedza się przyda...


jako że nie ma w necie sensownie cenowych baniaków z nieczarnym silikonem, to kleję sam

rozważam w tej chwili albo właśnie pojedyncze spoinowanie właśnie tak jak tam, albo spoinowanie zewnętrzne....

poćwiczę na kostce 30x30x30 na którą szyby i tak mam w szafie - zobaczymy



Teraz druga kwestia dotycząca szkła, nie zakładając nowego wątku:

Kto ma baniak z przednia szybą 100x40 i mógłby się wypowiedzieć o "soczewce" (wygięciu przedniej szyby)? Jak zakładam w standardzie jest z 6mm ze wzmocnieniem.

Jednak pamiętam, że jak miałem pierwsza 240-tkę o wymiarach 120x50x40h z szyby 8mm ze wzmocnieniem to miałem soczewkę po 3mm na każdej szybie.

Coraz bliższy jestem akwarium bez wzmocnień, ale nie chciałbym niepotrzebnie przeinwestować w szyby kupując jakieś pancerne 10mm.

Ktoś mógłby mi w tej kwestii pomóc?

Rozważam 8 mm bez wzmocnień.



Przykładowo tu trochę po bandzie, ale przyznajcie jako "otwarte" byłoby lepsze niż ze wzmocnieniami.

Opublikowano

Lubię czarny silikon. Wszystkie moje zbiorniki są takim klejone.


Przy 100/40/40 spokojnie mozna dac 8mm bez wzmocnień. Przy zwykłym szkle różnica w cenie między 6, 8 czy 10 mm jest raczej pomijalna. Przy większych zbiornikach zaczyna się robić spora róznica, bo często płacimy za 1litr pojemności zbiornika.


Swój zbiornik zleciłem do wykonania w swoim sklepie akwarystycznym. Można zawsze spytać czy firma ktora dostarcza im akwaria robi także na indywidualne zamówienia.


Jak widać na zdjęciach: przy małym akwarium firmy Wromak widoczny jest wyraźny wałek nadmiarowego silikonu wewnątrz zbiornika. ciagnie sie równo przez całą długość każdego klejenia w tym akwarium. Pozostałe zbiorniki mam bez tego wałka, a szyby klejone są bardzo blisko siebie.

post-8887-14695712750578_thumb.jpg

post-8887-1469571275096_thumb.jpg

post-8887-14695712751315_thumb.jpg

post-8887-14695712751719_thumb.jpg

post-8887-14695712752281_thumb.jpg

post-8887-14695712752792_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tak. To się wszystko zgadza, ale Sebastian ma ceny bardzo zaporowe. Ostatnio poszukiwałem Dimidiochromis strigatus - wycenił mi parę ryb 11-13cm na kwotę 400zł ryby f-1 Jacek Stuś z Żor. Ma dobre jakościowo ryby, ale fosorochromisow niestety nie ma w ofercie. W cichlidenstadel ryby są w cenie 30% tego co np.  w tanganika Konin Ale wysyłka bardzo droga.  Więc. Sam już nie wiem, gdzie teraz pozyskiwać dobrej jakości ryby 
    • Potwierdzam. Kupiłem u Sebastiana ryby do obecnego zbiornika. Są naprawdę ekstra. Szczerze mówiąc to po "wypadnięciu" z obiegu TAN-MAL to gatunki mniej popularne jest możliwe dorwać tylko u Sebastiana.
    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.