Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja bym najpierw kupił test kropelkowy np. JBL. Paskowe są mało dokładne co widać

NO3 - >80 po podmniance zjeżdża do ok 30 (różnie, ale i tak za dużo) No nie podmieniam 100L na raz bo nie mam nawet czym tego zrobić.
gdybyś podmieniał te 100l to może by aż tyle spadło :wink:
Opublikowano

Przy podmiankach co tygodniowych dno odmulałem co drugi tydzień.

No właśnie filtr....Tam może być masakra. Właściwie to filtr działa gdzieś od lipca (wtedy ostatni raz go otwierałem).

Z tego co pamiętam w filtrze była jakaś gąbka, potem ceramika i zeolit (nie pamiętam czy przy zeolicie nie dawałem dodatkowo jeszcze jakieś gąbki).

W każdym razie zamówiłem już żwirek koralowy i lada dzień wymienię wszystko na ten żwirek.

Dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

Piotr.

Opublikowano
Z tego co pamiętam w filtrze była jakaś gąbka, potem ceramika i zeolit (nie pamiętam czy przy zeolicie nie dawałem dodatkowo jeszcze jakieś gąbki).

W każdym razie zamówiłem już żwirek koralowy i lada dzień wymienię wszystko na ten żwirek.



Jak wymienisz całe złoże na grys koralowy to rozwalisz biologię i dopiero zaczną się problemy...

Opublikowano

Więc tak:

Prefiltr na wlocie do kubła mam (gąbka dość duża)

Wszystkich wkładów na pewno nie wymienię od razu, bo NO2 zapewne by mi wszystko zabiło :/

Zamierzam stopniowo je wymieniać - zacznę od tej gąbki jak mówi eljot12.

Chociaż z drugiej strony troszkę mi szkoda tego grysu koralowego na początek, bo mimo iż jest prefiltr to zawsze w pierwszym koszyku trochę syfu jest.

A pytanie poza konkursem :) ile razy takie wkłady można płukać? A kiedy je trzeba wymienić?

Dzięki z góry :)

Pozdro

Piotr

Opublikowano

Jako prefiltr nie musi być duża gąbka, ważne aby była gęsta. Jeśli chodzi o płukanie to zależy od stanu zabrudzenia ja płuczę raz na pół roku. Wymieniać trzeba jak już nie spełnia swojego zadania - wzrost NO2.

Opublikowano
Na szafce na której stoi akwarium stawiam obok długą tubę, która jest wyższa niż stan wody w akwarium (żeby się nie przelało). W akwarium jest filtr mechaniczny, do którego podłączony jest wężyk. Wężyk ten podłączony jest do tuby na wysokości ok 5cm od dołu. Na samej górze tuby jest kolejna rurka, która "wpada" do akwarium i w ten sposób woda przefiltrowana przez hydroponikę wlatuje siłą grawitacji do zbiornika ogólnego.

Ogólnie zasada działania bardzo podobna do donicy zawieszonej nad akwarium, jednakowoż z przyczyn technicznych nie mogę tak mieć, więc musiałem coś innego wykombinować. I teraz pytanie do Was drodzy forumowicze:

Wiadome jest że w ten sposób nie posadzę zbyt dużo roślinek, keramzytu jest dość dużo, natomiast tuba ma średnicę 10 cm więc jedna roślinka tylko tam wejdzie. Akwarium ma 240L.

Myślicie, że jedna roślinka coś mi da?

Po pierwszych testach całość dziś rusza.



Ciekawe rozwiązanie konstrukcyjne. Filtr przelewowy gdzie wlewa się dołem, a wylewa górą. Jeśli nie obawiasz się nieszczelności na dole w tej konstrukcji? Dobrym uzupełnieniem byłoby dołożenie napowietrzacza na dole - wężyk z kamieniem wkładany od góry (może nawet robienie komory wodnej) przez co powietrze przechodziło by między kamieniami ku górze dotleniając wodę i przestrzeń w filtrze.

Masz może fotkę?

Opublikowano

Z tym napowietrzaniem to też nie jest głupi pomysł, aczkolwiek mój pierwotny zamysł był taki żeby tam było raczej środowisko bez...no...mało-tlenowe :) dobre do powstawania bakterii denitryfikacyjnych.

W sumie mam już wszystko prawie skonstruowane. Ogólnie wszystko jest banalnie prosto wykonane z rury takiej szarej odpływowej o średnicy chyba 110mm plus zaślepka taka do kompletu na dole - spoko szczelne (przecież w klozetach to instalują :) Góra jest otwarta i tam sobie rośnie kwiatek, rury doprowadzające zrobiłem z takiej bezbarwnej rurki, w której puszcza się przewody. Jest szczelna no i pasuje na wylot do filtra. Niestety nie ruszyło mi to z powodu braku odpowiedniej pompki. Dysponuje dwoma filtrami wewnętrznymi, z czego jeden ma przepływ 350l/h i ten byłby fajny, ale nie daje rady przepompować wody do mojego ustrojstwa, drugi ma 1000l/h i robi masakre - jest za szybki, w sumie mogło by to na tym hulać, ale nie o to chodzi żeby był tam aż tak szybki przepływ.

Więc narazie jeszcze nie podłączałem mojego wynalazku na stałe. Ale jak ogólnie chciałbyś rzucić okiem jak to wygląda to wrzucę jakieś foto wolno stojącego tego gadżetu.

Pozdro.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.