Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za rady :D

Za tłem jest przepływ wody, mam tam umieszczone zasysanie filtra zewnętrznego. Szczeliny (przynajmniej celowo) nie robiłem bo odradzał mi to sprzedawca!!!

Jeśli jednak samice inkubują dłużej niż jest to napisane w książkach, to może to być spowodowane tym, że obawiają się o los potomstwa.


No właśnie inkubują krócej. Temperature mam w granicach od 26-29 C.

bo chyba zasysanie jej z tamtąd może powodować problemy dla narybku

Myśle że zasysanie wody nie było by kłopotem dla narybku, ale chyba lepiej by filtr wewnętrzny oczyszczał większą przestrzeń z zanieczyszczeń mechanicznych, a natlenioną wode wpuszczał młodym.

pozd darek

Opublikowano
No właśnie inkubują krócej. Temperature mam w granicach od 26-29 C.


A mozesz konkretniej ? :) Krócej tzn ?

Skąd takie wachania temperatury? Czy to jest na poządku dziennym ?


Piotr.

Opublikowano

Tak, jak powiedział PiotrQ, przydałoby się dokładniej. Jeśli temperatura wynosi 29 st., to nic dziwnego, że inkubują krócej. Standartowo podaje się 21 dni przy temperaturze 28 st. Wyższe temperatura przyspiesza rozwój organizmów żywych (poprzez przyspieszenie metabolizmu), niższa spowalnia. Dlatego też, jeśli chcesz w bezpieczyny sposób wydłużyć inkubację, obniż trochę temperaturę. Oczywiście w granicach przyzwitości.

Opublikowano

Co do czasu inkubacji: przy M. zebra red-red i Labidochromis sp. hongi ok 2 do 2,5 tygodnia.


Podałem temperature w okresie ostatnich 4 tygodni. Wyższa była spowodowana długotrwałymi upałami.


Darek

Opublikowano
Wyższe temperatura przyspiesza rozwój organizmów żywych (poprzez przyspieszenie metabolizmu), niższa spowalnia. Dlatego też, jeśli chcesz w bezpieczyny sposób wydłużyć inkubację, obniż trochę temperaturę. Oczywiście w granicach przyzwitości.


Należy zaznaczyć, że ta reguła, znajduje odzwierciedlenie tylko u organizmów zmiennocieplnych.

Opublikowano
Wyższe temperatura przyspiesza rozwój organizmów żywych (poprzez przyspieszenie metabolizmu), niższa spowalnia. Dlatego też, jeśli chcesz w bezpieczyny sposób wydłużyć inkubację, obniż trochę temperaturę. Oczywiście w granicach przyzwitości.
Należy zaznaczyć, że ta reguła, znajduje odzwierciedlenie tylko u organizmów zmiennocieplnych.

Oczywiście, dzięki za dodanie :wink: .

Opublikowano

Mam jeszcze prośbę, nie chciałbym żeby to umknęło, proszę o opinię nt. tego sposobu mocowania tła (jako kotnika) i sposobu jego filtrowania/napowietrzania. Chciałbym u siebie coś takiego zastosować a nie wiem czy moja koncepcja (z rysunku) jest prawidłowa.

Opublikowano

hm........ co do filtracji za tłem to uważam, że jest to zbędne gdyż połączenie tła z ściankami bocznymi nie będzie na tyle szczelne żeby nie było ruchu wody. Nie da się tego tak szczelnie połaczyć. Sposob moim zdaniem jest prawidłowy aczkolwiek musisz zwrócić uwage na jedną ważna sprawe. Jeżeli będziesz chciał odłowić młode rybki to musisz mieć na tyle miejsca aby włożyć tam siatke, więc zbyt skomplikowane ułożenie tła może wtedy przeszkodzić.

Opublikowano

ja sie jednak nie zgodze - filtracja za tlem musi byc - tzn. musimy tam wymusic ruch wody, inaczej doprowadzimy do jej "skiśnięcia", mimo, ze polaczenia tla z akwarium nie sa w 100% szczelne

Opublikowano

Jeżeli tak to można zrobić jeszcze inaczej. Odsunąć troszke tło i wstawić kawałek takiej siateczki z jakiej kolega Starykot wykonał koszyki do swojego sumpa i w taki oto sposób możemy udostepnić filtracje wody za tłem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.