Skocz do zawartości

Instalacja filtrująca do 300L - prosba o opinie


luka_glo

Rekomendowane odpowiedzi

Te wkłady filtracyjne powszechnie stosowane nie nadają się do bezpośredniej filtracji wody akwariowej.

Tam musi być zastosowana filtracja wstępna oddzielająca większe cześci stałe (których jest bardzo dużo,a ich ilosc nie zmniejsza się w procesie filtracji akwarium),obojętnie czy w postaci waty/watoliny czy gąbki czy jakieś innej zgrubnej filtracji (choćby żwir),która można przepłukać czy wyrzucić i podmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wkłady filtracyjne powszechnie stosowane nie nadają się do bezpośredniej filtracji wody akwariowej.




UPS

a u mnie w takim razie też się nie nadają ale wodę przez to nieudawanie mam kryształ.

Ale to chyba taki skutek uboczny nie nadawania się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście nie podoba się mi stosowanie dwóch pomp o całkowicie różnych charakterystykach w układzie równoległym, na jednym wężu. Zakładam że ta pompa CO równie dobrze upchałaby i kubełek i dodatkowe wkłady, tylko nalezałoby ją zamontować gdzieś na początku układu. bypass i rozdzielkę można by zrobić. Wtedy można by przełącząc mały obieg na duży i odwrotnie, czy ewentualnie odciąć przepływ przez UV i puścić bokiem przez pozostałe wkłady. A eheima wykorzystać jako szczelne wiadro do biologi bez własnego napędu.

W razie uszkodzenia pompy CO, wkładamy wirnik pompy do eheima, podłączamy do prądu i jedziemy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Update :)

Finalnie zdecydowałem się na układ, w którym obwody są rozdzielone. Idea jest taka, że poza charakterystykami pomp chciałem uzyskać pełną odrębność (zdublowanie) systemów. Eheim dostał więc swój odrębny filtr wstępny 100 mikro.

Na razie akwa dojrzewa więc nie mogę wypowiedzieć się na temat sprawności systemu 'pod obciążeniem'.

Pozdrawiam

post-9793-14695712551536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dostałem na priv pytanie o koszt takiej instalacji więc pomyślałem, że może Wam się przydać taka informacja.

Generalnie filtracja mechaniczna na kubełkach to trochę zabawy - klejenie rurek PCV i trochę niespodzianek (dokupywanie różnych niespodziewanych dodatków - np. króćce do węży ogrodowych), ale moim zdaniem warto bo:

- pompa Omnigena - około 120 zł na Allegro razem z dostawą,

- obudowy filtrów - 3 x 30 zł = 90 zł,

- wkłady sznurkowe - 3 x 4 zł = 12 zł,

- elementy PCV - kolanka, trójniki, zawory, klej itd. - nie wiem dokładnie ale około 60zł,

- dodatkowy waż do filtra - około 10 zł / metr u mnie niestety było to 8 m = 80zł

Czyli razem około= 362 zł


Element 'nadobowiązkowy' Lampa UV Aquael 11W = 120 zł


Podsumowując: jeżeli ktoś nie lubi bawić się w majsterkowanie - to można za około 100zł więcej znaleźć kubełek z przepływem około 1000l/h. Operacja wtedy jest znacznie prostsza (po prostu mamy dwa oddzielne kubły). Jeżeli jednak ktoś lubi majsterkować to można zrealizować układ dokładnie na miarę co ma swoje zalety....

Powodzenia - pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

ja czegos nie rozumiem, sam koszt tego eheima to ponad 400zl do tego dochodza koszty filtrow narurowych rurek pompy i nyych rzczy, nie lepiej bylo za to kupic 2 filtry zew Kubeł HW302A chinski 100zl sztuka co daje koszty tylko 200zl i mamy ten sam efekt


po co wydawac na filtracje taka kupe kasy!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo żaden kubeł nie da ci tego co.. klocki lego.Maszynownia szyta ze starannie dobranych elementów na miarę to wyzwanie dla każdego majsterkowicza :) A poważnie, zależy od potrzeb, wygody użytkowania, czasu i energii włożonej w projekt vs mocy kubła, zużycia prądu, możliwości dostosowania i rozbudowy.

Oczywiście jeśli komuś zależy. Jeśli nie zależy, kupuje FX-5 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zobacz na tym forum https://klub-tanganika.pl/forum/
    • Wertykalny by zrobił, ale będę na niego patrzył tylko jak będę wchodził do akwa 😁 Mam tam jakiś metr wysokości.
    • A jak wysoko będziesz tam miał. W wyobraźni zobaczylem na pozostałych 3 ścianach, ogród wertykalny zasilany oczywiście wodą z baniaka. Poza fajnym efektem uzyskasz w ten sposób dodatkową filtrację. Jedyny minus to to, że tylko Ty będziesz to oglądał😉
    • Tutaj jest trochę inna sytuacja, bo zbiornik jest z betonu i nad zbiornikiem mam przestrzeń, którą będę się do niego dostawał (wyłączona zamknięta przestrzeń do której będzie dostęp tylko z jednej strony). Jak będę robił izolację w zbiorniku, to zrobię też całą górę więc samo skraplanie nie jest mi straszne, ale chętnie odzyskałbym to gorące, wilgotne powietrze, które będzie się nad wodą gromadziło.
    • Cześć. Na sam początek chciałbym zaznaczyć, że mam już jakieś doświadczenie w hodowli ryb w akwarium - od plus minus 6-7 lat interesuję się tym mniej lub bardziej, jednak nigdy nie miałem akwarium z rybami z Malawi lub Tanganiki - co zresztą powinno przykuć moją uwagę dużo wcześniej ze względu na to, jak twardą wodę mam w kranie - nie jestem teraz w stanie przytoczyć z pamięci parametrów, a zrobić testu nie jestem w stanie ponieważ mam najprawdopodobniej przeterminowane testy, ale wiem, że generalnie pH, kH i gH jest bardzo wysoko. Po napisaniu wstępu przejdę do problemu z którym się spotykam - mam akwarium 80cm x 40 cm x 40 cm - (długość x szerokość x wysokość) i chciałbym zagospodarować je głównie dla muszlowców - nie chciałbym doprowadzić do "przepełnienia" akwarium rybami, a samemu nie byłem w stanie znaleźć innych współtowarzyszy muszlowców (w postaci innej niż ryby) w naturze. Akwarium chciałbym urządzić jak najbardziej zgodnie z naturą, filtracja będzie kubełkowa - kubełek całkiem sporej pojemności i przeznaczony do akwarium dużo większego - na stronie producenta jest napisane że do +- 300-400l akwarium. Nie jestem w stanie zdecydować się na to, jaki gatunek z grupy muszlowców chciałbym hodować w akwarium - jest ich dosyć sporo a samemu nie umiem znaleźć źródła, gdzie mógłbym w prosty i czytelny sposób porównać to, jakie warunki potrzebują do życia. Akwarium z tego, co zdążyłem się dowiedzieć, powinno być w miarę wystarczające pod względem litrażu, a dokładniej rzecz biorąc pod względem wielkości dna, bo głównie o to tutaj się wszystko rozbija - tak jak w przypadku pyszczaków czy pielęgnic. W każdym bądź razie, z góry dziękuję za jakiekolwiek nakierowanie na to, co mógłbym zrobić, jak urządzić akwarium czy jakie muszlowce mógłbym w swoim akwarium hodować, a także przepraszam, jeżeli gdzieś na tym forum taki temat się już przewijał.
    • Kiedyś policzyłem parowanie i przy 25 stopniach (temp. powietrza i zbiornika - akwarium nieogrzewane; odkryte 20 cm pokrywy; efekt podobny jak przy zdjętej) i wilgotności 37% (zima) - było to ok. 180 g/h. Przy 4,5x większej powierzchni u ciebie nie przekroczy 0,8 kg /h. Przy zamkniętej pokrywie wewnątrz zintegrowanej pokrywy pleśniało - wolę wymianę tego powietrza. U mnie to podniesienie wilgotności wewnątrz domu  ok. 10 %. Parowanie tej wody to moc ok 120W !
    • A nie myślałeś nad przykryciem zbiornika? Płyta Gutta Płyta Hobbyglas gładka przezroczysta 2 mm świetnie się sprawdza. Minus trzeba z niej usuwać kurz. łatwo w niej wyciąć miejsce na węże itp.
    • Na pewno to zrobię, nie wiem jeszcze jaką metodą, ale na bank nie będę tracił tego ciepła. Mam przygotowane dwa odpływy, jeden do kanalizacji, drugi bezpośrednio do zbiornika 10k L zakopanego na podwórku. Do tego same zbiornika będzie odpływ deszczówki z dachu i podwórka. Z wielu względów przydomowa oczyszczalnia zamiast włączenia do sieci kanalizacyjnej. Długo nad tym myślałem i rozmawiałem z wieloma osobami, które mają przydomowe oczyszczalnie i według mnie, nie ma lepszej opcji. Dodatkowo w moim przypadku wybudowanie przyłącza i jego późniejsza obsługa to kosmos. Rozprawiam o tym z człowiekiem od rekuperacji. Chętnie bym odebrał powietrze z nad zbiornika, poza ciepłem z parowania jest jeszcze oświetlenie wiec sporo energii, ale wilgotność nad akwarium będzie >90% i nie wiem co na to rekuperator i przewody wentylacyjne. Trwa narada w tej sprawie  
    • @bojack Co do hajsu/ekologii pomyśl, kiedy dom nie gotowy o... 1/ wymienniku ciepła do podmiany - 10 l/h to może być zimą jakieś kolejne 125 kwh/mc jeśli nie więcej....  A rozwiązanie proste... u mnie rura w rurze -wężyk od osmozy w rurce igielitowej. Tylko do 10l/h już większa długość się przyda no i dobrze to zaizolować trzeba..... 2/ wykorzystaniu wody ściekowej Oczko wodne ? Zbiornik do podlewania ogrodu ? Regeneracja dolnego źródła PC ? 3./ Oddzielny punkt poboru jeśli jest kanalizacja... ? 4/ Jak z wentylacją ? Nowe domy żeby spełnić normy raczej muszą mieć rekuperację.  Plan z odzyskiem wilgoci czy bez ? Wyciąg nad akwa? Straty energii przez parowanie mogą być spore.
    • To skąd bierzesz hajs na prąd i żarcie też mają w DDD   Konkluzja jest taka, że na dole robię maksymalnie niską wylewkę zachowując parametry cieplne, tak, aby w przypadku chęci zrobienie sumpa były jakieś opcje co do wysokości. Reszta później, ale filtracja wewnątrz zbiornika jest kusząca z wielu względów.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.