Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale kurcze, jak to będą trzy akwaria to będzie trochę lipa bo pyszczaki będą miały mało miejsca :/ Jednak fajnie jakby miały akwarium o długości 220cm...


Dlaczego akwa nie może być szersze niż wyższe?

Opublikowano

od strony technicznej akwa moze byc wyzsze niz głębsze. Ale robi się strasznie płaskie. Stad coraz wiekszą popularnością robią się akwa szersze niż 40-50 cm. Np. 200/60/60.


Jeśli chcesz mieć długie, liczyc sie musisz z kosztami. Ewentualnie robisz z cienkiego szkła np. 6 mm, ale wtedy odpowiednio gęsciej wzmocnienia poprzeczne. Wtedy koszty powinny spaść. problemem jest jednak długość. sprawdź czy 2,5 m nie wypadnie znacznie taniej. Nie wiem jakiej długości normalnie tafle szkła przywoża do Twojego szklarza. ale dno na tej dlugosci to jednak dzielone.

Opublikowano
No i 40cm to jakoś mało wydaje mi się dla pyszczaka Tak, ja wiem, w takim akwarium to jedynie ślimaki.

Akwarium 220L profil ma 35cm szerokości i jakoś nadaje się na pyszczaki do tego kilka gatunków a tu 40 za mało :D Jakie Ty masz ? 60? 70?



70cm szerokości, ale juz wydaje się za małe. Akwa profil o szer. 35cm jest jeszcze gorsze do malawi. Jesli masz mozliwosc to bierz szersze niz 40cm, bo to naprawde malizna.

Aha, na stronie the_walda podane są grubości szyb. Akwa takie jak wymyśliłeś technicznie mozna zrobić z 6ki.

Opublikowano
Aha, na stronie the_walda podane są grubości szyb. Akwa takie jak wymyśliłeś technicznie mozna zrobić z 6ki.

Święte słowa... skąd Ci się ta 12-tka urodziła przy takiej wysokości?

6-tka z 3 wzmocnieniami poprzecznymi, 8-ka z dwoma... i dużym zapasem...

po co przepłacać... no chyba że robisz otwarte bez wzmocnień, wtedy 12-tka...


Ludzie, apeluję... kolega chce 280x40x35cm to niech robi... kocham te wieczne posty w stylu - "stary, kiszka, kup standardowe 720l"... no żesz k..

Ale Przemo nie martw się, ja też przy pierwszym akwa musiałem przez 200 postów bronić sumpa w mojej 240-tce - nie słuchaj ich i stawiaj... :wink:

Tylko sie na dwunastkę nie daj naciągnąć...

A pokrywę możesz zrobić sam - będzie przy takim baniaku 3x tańsza

Opublikowano
Jesli masz mozliwosc to bierz szersze niż 40cm
No właśnie nie mam mozliwości :/ Komoda, za która dalismy 2 kafle (więc jej nie zmienimy) ma tylko 40cm.


skąd Ci się ta 12-tka urodziła przy takiej wysokości

Ja wiem, ze wystarczy np. 8mm żeby akwarium nie pękło pod naporem wody, niestety napór wody nie jest jedynym zagrożeniem. Zawsze jest ryzyko, ze ktoś np. podczas imprezy uderzy czymś twardym w akwarium, np. dzieci lub ktoś pijany, nie mówię o ekstremalnych libacjach tylko o zwykłych imprezach. Dodatkowo też im większe akwarium rośnie szansa, że akwarium znajdzie się na drodze niebezpiecznego przedmiotu (czy to będzie rzucenie czy uderzenie). Jak pęknie akwarium 100L to jednak jest mniejsze zalanie sąsiadów niż 400L bo przy 400L podejrzewam, że na odszkodowaniu dla sąsiadów z pod spodu się nie skończy ale również dwa piętra niżej oraz z boku.


Bronię swojego pomysłu ponieważ tylko ja znam wszystkie czynniki, które u mnie panują :) Po prostu innego nie będzie bo zepsuje to wygląd pokoju a tutaj nie decyduje sam, jakbym decydował były by dwa takie przy czym wyższe i szersze :) Niestety albo będzie to co powiedziałem albo zostanie ta kolumbryna standardowa 220L co psuje wygląd pokoju :(

Już przemyślałem sprawę i może jestem skłonny dać 1200zł za samo akwarium a pokrywę zrobić samemu, wyjdzie wtedy może 2000zł. Ale nie wiem czy uda mi się przeforsować tą kwotę wśród domowników, wątpię.


Zrobiłem fotkę jak to u mnie jest:

To po lewej to kotnik 40L, na środku komoda, która ma blat 40cm, długość 280, nogi bym jej obciął i telewizor trochę podniósł i było by 35cm + to co udało by mi się oszukać, ewentualnie zwalić na pomyłkę przy pomiarach (a margines między TV i góra pokrywy musi być). bo jest argument, że TV nie może być na suficie :/

pokoj.jpg

Opublikowano

trzymam kciuki za tą komódką żeby utrzymała to akwa... całym sercem ;)

a co do imprez...

i dzieci...

i rzucania...


mam energiczną małżonkę, energicznego czterolatka ganiającego ostatnio psa z mieczem świetlnym, masę pijących znajomych...

robiłem w chacie sylwestra, urodziny kumpeli, libację...


mam też ubezpieczenie mieszkania...


Jedyne co u Ciebie jest ryzykiem to ta szafka i dno z pojedyńczej tafli (podziel na 3)...

poza tym zawsze możesz zrobić front z 12-tki a resztę z 8-ki - przecież kto Ci rzuci czymś zza akwa?


bez przesady nie takie rzeczy się u mnie działy, szczególnie jak synek uczył psa aportować drewnianą kością.... i nic sie nie stało a mam akwa z 10-tki ale 55cm wysokie

aa BTW rób 2..x40x40h zawsze zyskasz miejsce na piach... a przewieszenie TV to pikuś... nic Ci nie będize dominować


pamiętaj że 220x40x35cm z 12-tki to będzie akwa 217,6x37,6x33,8 - czyli z lekka maławe jakby :P

Opublikowano

Po raz drugi wyrażę swą opinie ,że 12mm - zdecydowanie za gruba do opisanych wartości wymiarów.

Zejdź do 10 (moim zdaniem również przewymiarowana) - a cenowo zrobienie akwa powinno się zamknąć w kwocie 700-800zł

Ja mam podobnie jak u Ciebie , z tymże moja szafka akwariowa jest na profilach, a długość akwa 220 cm, a nad akwa również telewizor, którego praktycznie nie używam :)

Opublikowano
ja bym nawet poszedł w 8mm

przecież to jest śmiech nie wymiar... (chodzi o wysokość) :wink:




dokładnie, ale tam gdzie ja zamawiałem ,między szybą 8mm a 10 mm, nie było już takiej róznicy cenowej ,jak pomiędzy 10 a 12mm

3 wzmocnienia poprzeczne i śmiało 8mm sobie poradzi

Opublikowano

Hmm, to żeby dać tylko przednią szybę 12mm to jest dobra myśl :) Spróbuję to policzyć w jakiejś firmie, dzięki za pomysł :)


Co do szafki, ta komoda jest dość solidna, punktowo będzie nieduży nacisk bo tak jakby akwa miało np. 100x40x35 więc niedużo, jednak problem całościowy. Plecy ma z pilsni, miałem zamiar ją oderwac i wstawić grubą sklejkę.


A poniżej symulacja:

pokoj_symulacja.jpg

Nie ładnie? :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.