Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ta szafka troche zbyt pancerna wg mnie :) ale kiepsko przemyslana.

boki z 36mm a w srodku najbardziej obciazona scianka tylko 10mm, na dodatek bez podparcia od dolu.

koniecznie daj nozki pod scianka srodkowa i nic ci sie tam wtedy nie ugnie, dodatkowo, o wiele lepszym rozwiazaniem niz podwojny blat bylaby pionowa listwa 8-10cm rownolegle do akwarium, chociaz nie sadze zeby po dodaniu nozek to bylo konieczne.

a szafke wypoziomuj tak jak zwykle 4 skrajnymi nozkami, jak juz bedzie dobrze stac, to opusc wewnetrzne nozki tak zeby dotknely podlogi i bedzie ok. tylko zrob to bez obciazenia.

Opublikowano

szafka zrobiona z płyt znalezionych na śmietniku haha

koszt to same nóżki -24zł

i cięcie płyt - 12zł

własnoręcznie oklejona , koszt okleiny maskującej łaczenia płyt - 7zł

farba pozostałośc z tła do akwa - 0,20 litra emalii akrylowej

będzie służyć pod akwa 100x40x53 ~200litrów


ps. nózki umiejsowione pod naciskiem 3 ścianek


u Ciebie błedem jest cienka środkowa ścianka, oraz brak nóżek pod nią :) ale to tylko przypuszczenia :) pozd

post-9479-14695712503516_thumb.jpg

Opublikowano
ta szafka troche zbyt pancerna wg mnie :) ale kiepsko przemyslana.

boki z 36mm a w srodku najbardziej obciazona scianka tylko 10mm, na dodatek bez podparcia od dolu.

koniecznie daj nozki pod scianka srodkowa i nic ci sie tam wtedy nie ugnie, dodatkowo, o wiele lepszym rozwiazaniem niz podwojny blat bylaby pionowa listwa 8-10cm rownolegle do akwarium, chociaz nie sadze zeby po dodaniu nozek to bylo konieczne.

a szafke wypoziomuj tak jak zwykle 4 skrajnymi nozkami, jak juz bedzie dobrze stac, to opusc wewnetrzne nozki tak zeby dotknely podlogi i bedzie ok. tylko zrob to bez obciazenia.



Pionowa ścianka jest z 18mm, 10mm jest przekładką w blacie pomiędzy dwiema 18mm


Jeśli chodzi o pionową listwę to będzie problem ponieważ górna półeczka ma wysokość 130mm, a zaprojektowana jest tam dodatkowa maskownica z płyty za którą umieszczone jest okablowanie, napowietrzacz, a na maskownicy panele sterowników oświetlenia i filtracji. Po dołożeniu pionowej listwy dostęp do maskownicy i ewentualne jej wyciągnięcie byłby niemożliwy.


Zdaję sobie sprawę, że środkowe nóżki zniwelują w pewnym stopniu odkształcenie blatu natomiast ich regulacja jest dosyć problematyczna bo jak wspomniałem - szafka stoi we wnęce, a nóżki mają 2cm wysokości więc do tylnej środkowej nie można się dostać.

Opublikowano
Zdaję sobie sprawę, że środkowe nóżki zniwelują w pewnym stopniu odkształcenie blatu natomiast ich regulacja jest dosyć problematyczna bo jak wspomniałem - szafka stoi we wnęce, a nóżki mają 2cm wysokości więc do tylnej środkowej nie można się dostać.


wymień nóżki na 10cm, albo jakiś patent z kluczem byś mógł się dostać do tylnich.

Opublikowano
wymień nóżki na 10cm, albo jakiś patent z kluczem byś mógł się dostać do tylnich.


A gdyby tak zrobić coś w rodzaju "platformy"? - płyta 18, w niej nóżki, wstawić we wnękę, wypoziomować i na tym postawić szafkę bez nóżek.

Opublikowano
wymień nóżki na 10cm, albo jakiś patent z kluczem byś mógł się dostać do tylnich.


A gdyby tak zrobić coś w rodzaju "platformy"? - płyta 18, w niej nóżki, wstawić we wnękę, wypoziomować i na tym postawić szafkę bez nóżek.



można i tak ...ale to dodatkowy koszt "płyta 18" najlepiej będzie jak zdejmiesz baniak obrócisz szafkę wykręcisz stopki które masz i przykręcisz stopki 10 (stopki kuchenne regulowane o zwiększonej wytrzymałości)

...u jednego klienta też miałem podobną sytuację - na jakiejś zwykłej szafce z ikei postawił baniak i szafka się ugięła - ale stała na stopkach ok 10cm, bez ściągania baniaka wstawiłem kilka stopek na środku i na zasadzie lewarka podniosłem szafkę o jakiś centymetr... stopki tak jak już pisałem wcześniej kosztują ok 1,3zł za sztukę bynajmniej dla mnie jako producenta mebli...

i nie ma potrzeby się tak rozpisywać i zbiorowo zastanawiać się jak to zrobić - ja zajmuję się tym zawodowo od wielu lat i jak masz problem ze znalezieniem takich stopek to mogę ci zamówić i przesłać pocztą ...

Opublikowano

Opolo1... masz tak pancerną szafkę pod tak mały baniaczek... że jak czytam tutaj obawy tych wszystkich paranoików (bez obrazy, poprostu najbardziej pasujące słowo do sytuacji) to mi się śmiać chce... :D

popraw mnie jeśli się mylę ale 192l mają stanąć na szafce z blatami górnym i dolnym grubości 36mm każdy?

imho jedna nóżka w środku ciut cofnięta ale na granicy możliwości regulacji wystarczy i to tylko dla świętego spokoju chyba...


hehe ja kiedys zbudowałem sobie podobnie pancerną szafkę - pod akwa 240l...

potem wstawiłem na nią 423l wystające poza blat po 4cm z każdego z boków...

a niebawem postawię 640l :mrgreen:


bo po kilku latach wyzbyłem się paranoi :D

byle stała prosto i równo

peace

Opublikowano
Ha! Ja pod pierwsze akwa 112l, zespawałem szafkę z profila 20x20x3 mm i obudowałem płytami meblowymi 18mm mrgreen: Obecną 450tkę bym na tym postawił :wink:

buehehehee no to mnie przebiłeś Sławek :D

z profili pod 112-tkę :D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.