Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaka powinna byc spoina miedzy szybami w akwa?

Mam 240l 120x40x50 szyba 8, 2 wzmocnienia wzdłuzne.i 2poprzeczne(dorabiane)

Grubosc spoiny na łaczeniu szyby frontowej (120x50)z boczna(50x40)to 3mm,jak to wyglada u Was?

Miesiac temu strzeliło mi takie samo akwarium (mieszkam na 3 pietrze^^) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/344 ... 7810e.html

szafka byla poziomowana itp...Od tamtej pory pytam juz o wszysko ^^


Mam pytanie ,jaki filtr kublowy polecacie do 240l, bardzo mocno zastanawiam sie nad tetra tec ex 1200.

12 l kubeł ,20 w, 4 kosze i 400 zl(i moze byc w akwa do 500l),a mam w wiekszy baniak

Obecnie mam fluvala 205(po starym zbiorniku), i wiecej niechce tego kubla (pracuje jakies 5 cm gabki na wysokosci turbiny,pozniej wydajnosc filtra spada).

Opublikowano

U mnie spoina pomiędzy szybami ma ok. 2mm.

Producent akwarii u którego się zaopatruję robi dłuższe listwy wzmacniające (odległość od bocznych szyb wynosi od 5 do 10cm.w zależności od wielkości akwarium) według zdjęcia w twoim uszkodzonym akwarium ta odległość jest dużo większa dlatego przypuszczam, że może to być bezpośrednia przyczyna tego pęknięcia a nie złe podłoże lub źle wypoziomowana szafka ponieważ dno jest całe a pęknięcie miało początek zaraz za listwą wzmacniającą.

Co do filtra - do tego akwarium polecam Sera 1300 jest cichy, ma duże kosze na wkłady i jest żywotny.

Opublikowano

U mnie w akwariu listwy "wzmacniające" były takiej sameij długości jak twoje i pękła mi jedna z nich 2 dni po zalaniu baniaka... Na szczęście nie doszło do roztrzelnienia akwarium. Wkleiłem nową na całą długość i dodatkową poprzeczną. Jak narazie wszystko ok

Opublikowano

Tak jak napisał miras to musiała być wina naprężenia przy końcu listwy. Wydaje się,że najbezpieczniej byłoby poprowadzić te listwy przez całą długość szyb i nawet skleić je z bocznymi i/lub wykonać z grubszego szkła z większym marginesem bezpieczeństwa. Ostatecznie zamówić całe akwa z grubszego szkła, dla spokojności. Pękanie baniaków w zasadzie się nie zdarza, ale na tym forum naliczyłem już ze 3 przypadki :/

Opublikowano
Wydaje się,że najbezpieczniej byłoby poprowadzić te listwy przez całą długość szyb


W tej kwestii są podzielone zdania.

Jest też takie, że w takim wypadku następuje nadmierne usztywnienie konstrukcji i szkło zamiast pracować na spoinie, pracuje na całej długości.


Problem czasem tkwi nie w długości wzmocnienia, a małej grubości spoiny pomiędzy szkłem, a wzmocnieniem. Szyba i tak będzie pracować, szkło wzmocnienie naciska bezpośrednio na szybę i...


Pękanie baniaków w zasadzie się nie zdarza,

Zdarza się. Może nie tak często znowu, ale zdarza się i warto mieć tego świadomość.

50/50% z winy technologicznej i winy użytkowania.

Polecam- ubezpieczenie na wszelki wypadek.


Kupując auto też chyba zakładamy możliwość wypadku, mimo tego kupujemy...

Opublikowano

Po całej tejn sytuacji teraz mieszkanie mam ubezpieczone.

Teraz 3cm od konca oryginalnych wzmocnien po kosultacjach z serwisem Aquael dodałem jeszcze poprzeczne o grubosci szkła 5 mm i szerokosci 6 cm,martwi mnie ilosc silikonu (zaznaczone na zdjeciu).

Co do prowadzenia wzmocnien po calej dlugosci, to mysle ze rzeczywiscie moze to w jakis sposob wzmocnic ,ale z drugiej strony jezeli było by to lepsze to robili by tak fabrycznie.

Co do poprzeczek ,tych dorabianych powiedziano mi (Aquael), ze nierobia ich ,poniewaz wzdluzne to standard w Niemczech a oni robia wg. tych norm(czyli takie wymagane minimum),pozatym ciezko cokolwiek zrobic z wbudowanymi poprzecznie np.tła wewnętrzne - to usłyszałem podczas rozmowy.

Pan z serwisu wrecz zalecił mi wklejenie tych poprzecznych.




Zdęcia:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/af2 ... 87e87.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80c ... 70311.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a60 ... f60f3.html

Opublikowano

To co pokazałeś na pierwszym zdjęciu to książkowy przykład efektu karbu czyli kumulacji naprężeń. Jak już zostało napisane winne są złe wzmocnienia wzdłużne. Osobiście jestem zwolennikiem klejenia wzmocnień wzdłuż całego dłuższego boku. Trzeba jednak brać przy tym pod uwage to co napisała Mjunszajn (takie wzmocnienie może "rozpychać" boczne szyby) i zadbać o odpowiednio grube spoiny które by takie rozpychanie kompensowały.


Co do konstrukcji którą pokazujesz na nastepnych zdjęciach to nie spotkałem się z czymś takim. Bardziej by mi pasowało albo dać grubszą szybe albo pociągnąć wzmocnienia przez całą długość i dać jedno poprzeczne wzmocnienie porządnej szerokości.

Opublikowano

jak bym widział swoje akwa identycznie pękło wymieniłem wtedy szybe dałem wzmocnienia dłuższe i jedno poprzeczne na środku ja mam parter ale wodospad o 3 w nocy prosto na twarz bo łóżko mam pod akwa bezcenne , środkowe wzmocnienie dałem ok 20 cm szerokie z szyby 8mm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.