Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przeważająca większość z nas ma styropian i w akwarium i pod akwarium.Śniegu w akwarium nie ma, dno nie pęka, wszystko jest ok. Jak będziesz wkładał styropian do akwarium to pamiętaj żeby go przyciąć na jakieś 1,5-2 cm przy przedniej szybie, ta żeby nie był przez nią widoczny.

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam...przeczytalem ten temat od poczatku ale nie znalazlem odpowiedzi na moja zagadke...akwa 95/60/60 szyby 10mm - przy tescie szczelnosci po 3 dniach (a juz mialem przekladac sprzet z mniejszego baniaczka) strzelilo mi dno...jedyna mysl jaka mi przychodzi do glowy to podloga drewniana pod wplywem masy ugiela sie ale nie po calosci (szafka diy 4xpoprzecznie20mm+plecy pomiedzy poprzeczkami 20mm+25mm blat(wg poziomicy bez akwa jest plaska) i 25mm podstawa...podklad 6mm pod panele podlogowe)...czy mogla w jakis sposob nagiac plaszczyzna blatu tak zeby szyba pekla?? dac grubszy podklad(25-50mm styropian)??nie chce miec 2 potopu w salonie a nowe akwa juz w drodze....hilfe

Opublikowano

sorka za jakosc zdjecia - zrobione w pospiechu...blaty sa z zaimpregnowanego mdf'u a drzwiczki jeszcze na etapie projektu :D

a co do szub bocznych to akwa u kumpla stalo okolo roku jako morskie i zadnych przeciekow ani nic nie bylo...stąd moje zdziwienie jak wrocilem z pracy a tu powodz...brrrr

post-9806-14695712786964_thumb.jpg

Opublikowano

z szyby 10 ?

1. musiał być bardzo duży błąd konstrukcyjny ( jak mutra wspomniał)

2. podłoga może się uginać, przy tak małym baniaku z tak grubej szyby, powinien wystąpić co najwyżej przechył blatu.


Podaj więcej danych : grubość blatu, przechył wg.poziomnicy etc. Z fotki już widać, że blat jest ugięty dość sporo.

Opublikowano

"na oko" wygląda jakby przy drugiej podporze blat miał ugięcie. Jak sprawdzałeś tą poziomicą? Czasem długa poziomica opierając się o krańcowe punkty maskuje obecność wklęsłej nierówności. Nie przesuwałeś szafki albo samego akwarium po napełnieniu. miałeś jakąś dekorację w akwarium?

Rozumiem że szafka się nie kiwa sama z siebie :wink:

Opublikowano

faktycznie na fotce blat wyglada krzywo ale jest ok. blat ma jednak 22 a nie jak pisalem 25 mm. przechylu na strony(lewa prawa) przy pelnym baniaku wyszlo ok 1mm na 95cm za to pochylilo sie w przod o 3mm na 60cm ale to moglo powstac przy nacisku na wykladzine na podlodze ktora lacznie ze swoim podkladem ma okolo 1cm max 13mm.wiec co z tym fantem?? styro 5cm moze pomoc?? a moze poprostu jakas maruda na szkle powstala podczas transportu??

szfka sie nie kiwa, poziomica 120cm, dekoracji nie bylo a akwa przesunac za chiny sie by nie dalo... pekniecie powstalo po dlugosci pomiedzy 8-10 cm wzdluz lewej krotszej szyby...moze podklad pod panele jaki uzylem pod zbiornik mial jakies twardsze nieczystosci?? nie sprawdzilem a juz wywalilem go bo nasiakl woda...

Opublikowano
moze podklad pod panele jaki uzylem pod zbiornik mial jakies twardsze nieczystosci?? nie sprawdzilem a juz wywalilem go bo nasiakl woda...

Zarówna mata polietylenowa jak i podkład typu Steico nie może zawierać twardych składników. Więc tu nie doszukiwałbym się winy.

Opublikowano

moze i nie moze ale to jest w UK a tu rozne rzeczy sa mozliwe :D... zamowilem juz nowke akwa o tej samej pow dna ale 45cm wys. mysle o uzyciu 50mm styro i modle sie zeby nie poszlo...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.